Gå til innhold

Ødelagt skjerm MacBook pro 13" TB. Verdi?

Anbefalte innlegg

Hei

MacBook 13" late 2016 med touchbar. 

Noe merker her og der, samt skjerm tydeligvis noe skjev. Bakgrunnslys stoppet helt brått og lyse uten at macen har vært i bakken eller lignende.

Leste en del på nettet at det ofte er en "inverter" som er relativt enkelt å fikse. Alt fungerer ellers, var bare ikke lys på mac.

Leverte inn til reklamasjon men verksted sier nå cirka kr 5.500 for reparasjon, med ny "topp", altså hele skjermen, feste og ramme, da på grunn av det de mener er en selvpåført skade.

Så kommer spørsmålet:
Er det lurt å fikse dette eller bare ta tilbake Mac og selge den som den er?

Basert på Finn ligger tilsvarende (med skjerm i orden) ute for cirka 11-12k. Om dette er en realistisk salgssum skal jeg ikke påstå, men Mac generelt holder jo seg grisegodt på bruktmarkedet. 

Hva kan man forvente å selge denne for? Den kan fint brukes med ekstern skjerm, og for en som har litt peiling på data kan man vel få byttet denne skjermen noe rimeligere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan verkstedet bevise at feilen har oppstått pga av "mishandling"? Hvis ikke så mener jeg dette er en garanti/reklamasjonsak.

Har tenkt tanken, men ja, jeg tror de bruker merker fra tidligere som årsak. 

Likevel er vel bevisene litt for sterke for at jeg kan lage en sak av det. Skjermen har en liten bøy på den ene siden i hjørnet, i tillegg til noen mindre pene merker her og der. 

Nå er ikke jeg spesielt datakyndig, men merkelig at skjermen plutselig skal gå i svart når den ikke har vært utsatt for noe på lenge. Den har nok fått et par smeller opp gjennom, men aldri noen drastiske fall/slag mot seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...