Tormod F Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Hei dere. Jeg har en podkast (PK - Politisk Korrekt) der jeg tar opp mange emner omkring sex denne høsten. I den ene har jeg snakket med en sexarbeider, og jeg skulle gjerne snakket med en eller helst flere som har kjøpt sex. (Intervjuet med Hannah er i episode tre, og vi søker å nyansere bildet av sexkjøp ved å snakke med mennesker som befinner seg i feltet, som det heter.) Er det noen her som kan tenke seg å være med? Det kan enten være ved å chatte, altså sende meg meldinger, eller snakke, som jeg helst vil, og ta kan vi gjøre stemmen anonym om det skulle være ønskelig. Opptak er i Oslo, og vi er veldig diskret. Send en melding om du kan da. Takk. Tormod Fuglestad Endret 17. oktober 2018 av Tormod F Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 17. oktober 2018 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2018 Godt forsøk, Kripos. 27 Lenke til kommentar
Tormod F Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Godt forsøk, Kripos. Neeiii, ikke vær så paranoid da. Herremåne. Tror du virkelig Kripos ville starte en podkast for å buste sexkjøpere? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Godt forsøk, Kripos. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Det var vel mest ment som humor, men ikke vær overrasket av at folk stiller spørsmålstegn til motivasjonen. Det er en del hevngjerrige forskrudde folk der ute i tillegg til folk som bare vil lage en bra samfunnsbelysende podcast. Hvis du har noe som legitimerer deg litt mer enn et fornavn og gjerne hvilken bakgrunn/erfaring du har er det nok enklere å få folk til å stille opp. 2 Lenke til kommentar
Tormod F Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Det var vel mest ment som humor, men ikke vær overrasket av at folk stiller spørsmålstegn til motivasjonen. Det er en del hevngjerrige forskrudde folk der ute i tillegg til folk som bare vil lage en bra samfunnsbelysende podcast. Hvis du har noe som legitimerer deg litt mer enn et fornavn og gjerne hvilken bakgrunn/erfaring du har er det nok enklere å få folk til å stille opp. Ja, det kan du si. Jeg har lagt ut navnet på podden, der er jo både mitt fulle navn og episoden der jeg intervjuer Hannah, men du har nok rett. jeg skal modde litt. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Du bør kanskje spørre muslimske mannlige innvandrere i ung alder. De har en kultur for kjøp av prostituerte før man inngår ekteskap (ofte da med et søskenbarn). Nesten alle muslimske innvandrere som jeg kjenner benytter seg av prostituerte. Om det ikke fungerer (ved at de ikke tror på anonymitet) bør du spørre etniske nordmenn som ofte drar til Thailand eller Filippinene. Disse benytter også seg ofte av prostituerte. Etniske nordmenn i Norge går heller ut og finner overstadig berusete kvinner. Prostituerte er ikke like hyppig brukt. Kanske av eldre menn som enkemenn eldre middeladrende forretningsmenn. I hvert fall mine observasjoner. Tror ikke dette forumet er så bra for deg Tormod. Lenke til kommentar
Tormod F Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Du bør kanskje spørre muslimske mannlige innvandrere i ung alder. De har en kultur for kjøp av prostituerte før man inngår ekteskap (ofte da med et søskenbarn). Nesten alle muslimske innvandrere som jeg kjenner benytter seg av prostituerte. Om det ikke fungerer (ved at de ikke tror på anonymitet) bør du spørre etniske nordmenn som ofte drar til Thailand eller Filippinene. Disse benytter også seg ofte av prostituerte. Etniske nordmenn i Norge går heller ut og finner overstadig berusete kvinner. Prostituerte er ikke like hyppig brukt. Kanske av eldre menn som enkemenn eldre middeladrende forretningsmenn. I hvert fall mine observasjoner. Tror ikke dette forumet er så bra for deg Tormod. Det er interessante observasjoner, jeg har også funnet noe forsking på dette, men problemet er at jeg nok synes det er vanskelig å bare gå ut på gaten og spørre folk, det tror jeg ikke ville funke så bra, så jeg fisker i noen dammer, og håper det dukker opp noen historier. Har du noen fora jeg kunne spurt så er det zoopert. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Du vil nok slite med å finne folk som faktisk vil innrømme det ettersom det er straffbart og folk mister på en måte ansikt. Men hvis du kjenner en ung, muslimsk mann fra Tyrkia eller Pakistan personlig, så kan du finne noen som vil innrømme det. Det samme gjelder for menn som frekventerer Thailand hyppig (disse er storforbrukere av prostituerte). Du kan kanskje komme med en gulrot som belønning i form av penger eller noe sånt. Det er vanlig i medisinske studier i hvert fall. Som f. eks psykiatriske som undersøker samme fagfelt som deg. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Nakenprat.com er proppfull av prostitusjon* så det er sikkert en bra plattform. * (ble et morsommere innlegg når autocorrect fylte inn prostatakreft isteden) 1 Lenke til kommentar
Zork- Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Du bør kanskje spørre muslimske mannlige innvandrere i ung alder. De har en kultur for kjøp av prostituerte før man inngår ekteskap (ofte da med et søskenbarn). Nesten alle muslimske innvandrere som jeg kjenner benytter seg av prostituerte. Om det ikke fungerer (ved at de ikke tror på anonymitet) bør du spørre etniske nordmenn som ofte drar til Thailand eller Filippinene. Disse benytter også seg ofte av prostituerte. Etniske nordmenn i Norge går heller ut og finner overstadig berusete kvinner. Prostituerte er ikke like hyppig brukt. Kanske av eldre menn som enkemenn eldre middeladrende forretningsmenn. I hvert fall mine observasjoner. Tror ikke dette forumet er så bra for deg Tormod. Vet ikke om du bare har hat for muslimer og menn generelt, men det du sier er bare tull. Nå er det i ingen sin kultur å kjøpe prostituerte og ihvertfall ikke med søskenbarn, herregud. At en eller to personer du kjenner kanskje har innrømmet noe sånt betyr ikke at alle unge muslimske menn gjør det samme. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Vet ikke om du bare har hat for muslimer og menn generelt, men det du sier er bare tull. Nå er det i ingen sin kultur å kjøpe prostituerte og ihvertfall ikke med søskenbarn, herregud. At en eller to personer du kjenner kanskje har innrømmet noe sånt betyr ikke at alle unge muslimske menn gjør det samme. Her kunne jeg forsøkt å svare deg på flere måter. Men vil da heller bare spørre deg: det finnes etter sigende over 100 000 gateprostituerte i en nasjon som Tyrkia i tillegg til 3000 "statlige prostituerte". Hvordan forklarer du dette enorme antallet hvis det ikke var behov for dem. Vedrørende ditt punkt om søskenbarn, over 50 prosent av pakistanske ekteskap begås mellom søskebarn med et ledd imellom. Ifølge tyrkiske organisasjoner skal dette tallet være 25 prosent i deres land, mens over 40 prosent har opplevd en eller annen form for incest. Tallet er trolig høyere hos arabiske og kurdiske folkegrupper ettersom de er mer religiøse enn tyrkerne og muligens pakistanere (som innvandret fra Hindu-India). 1 Lenke til kommentar
Zork- Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Her kunne jeg forsøkt å svare deg på flere måter. Men vil da heller bare spørre deg: det finnes etter sigende over 100 000 gateprostituerte i en nasjon som Tyrkia i tillegg til 3000 "statlige prostituerte". Hvordan forklarer du dette enorme antallet hvis det ikke var behov for dem. Vedrørende ditt punkt om søskenbarn, over 50 prosent av pakistanske ekteskap begås mellom søskebarn med et ledd imellom. Ifølge tyrkiske organisasjoner skal dette tallet være 25 prosent i deres land, mens over 40 prosent har opplevd en eller annen form for incest. Tallet er trolig høyere hos arabiske og kurdiske folkegrupper ettersom de er mer religiøse enn tyrkerne og muligens pakistanere (som innvandret fra Hindu-India). Hvor får du disse tallene fra? Det er en ting å bruke tall, men du referer ikke til kilder en gang. Kan ikke ta deg seriøst, det er mye jeg også kan si. Du må være en tulling hvis du tror at halve befolkningen til et land baserer seg på "inbreeding". Dette med søsken ekteskap er ganske gammelt og har vært aktuell i flere deler av verden og ikke bare i den muslimske verden. I gamle dager gjorde folk dette for å for eksempel holde formuen i familien. Dette er ikke aktuelt nå til dags, men så klart finnes det unntak. Du høres rett og slett ut som en hater og det er greit, alle har lov til å ha sine egne meninger, men det er trist at du må komme opp med slikt tull. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Unnlot faktisk å legge til kilder fordi jeg antok at du ville komme med et slikt innlegg. Får meg til å føle meg som en big man (hehe). Men når det gjelder 40 prosent incest, så kommer det fra en tyrkisk kvinnegruppe og kan lese i denne artikkelen: http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/melis-alphan/murat-basogluna-niye-sasiriyoruz-turkiyede-ensest-orani-yuzde-40-40567512 Tallene er så høye fordi søskenbarnekteskap regnes som incest og dette tallet er så høyt at hvis man legger til antall voldtatte, så kommer man opp til 40 prosent (sannsynligvis). Her bør det også sies at for muslimene er ikke dette en nødvendig en dårlig handling. Det handler om kulturforskjeller rett og slett. Her diskuteres artikkelen ovenfor på engelsk: https://www.opendemocracy.net/north-africa-west-asia/can-ture/turkish-mainstream-media-s-bad-habit-keeps-getting-worse For søskenbarnekteskap, se tabell 1 og teksten litt ovenfor. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5351551/ (Warning: Seriøs studie). Husk også at Tyrkia er høyst urbanisert, spesielt sammenlignet med Pakistan. Pakistan er fortsatt ganske tradisjonelt og sterkt radikalisert. Der er nok tallet 50-60 prosent, men vanskelig å finne kilder på ettersom landet er så kaotisk og har så lite infrastruktur. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Her kunne jeg forsøkt å svare deg på flere måter. Men vil da heller bare spørre deg: det finnes etter sigende over 100 000 gateprostituerte i en nasjon som Tyrkia i tillegg til 3000 "statlige prostituerte". Hvordan forklarer du dette enorme antallet hvis det ikke var behov for dem. Hvordan vet du at det er et enormt tall, når du ikke sammenligner med noen andre land? Googler du "prostitutes per capita" ser man at man må ganske langt ned på listen før de muslimske landene begynner å dukke opp. Det blir derfor helt feil å påstå at muslimer har en spesielt stor tradisjon for prostitusjon. Det stemmer ikke. Ditt eksempel, Tyrkia, ligger omtrent midt på listen, med like mange land over og under seg. Helt gjennomsnittlig, med andre ord. En mye mer tydelig trend, er at det er fattige land som har flest prostituerte. Religion ser ikke ut til å ha noe å si. Endret 19. oktober 2018 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Hvor går grensen for sexkjøp? Er det kun cash på labben, eller er det i form av variabelt antall vinglass/halvlitere også? Taxituren? Det kan fort bli et bra dyrt ligg uten at hun fikk kontanter for hyggen.... 1 Lenke til kommentar
Tormod F Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2018 Nakenprat.com er proppfull av prostitusjon* så det er sikkert en bra plattform. * (ble et morsommere innlegg når autocorrect fylte inn prostatakreft isteden) takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg