Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du noen innspill?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 29 år gammel mann med forsørgeransvaret for 2 barn i skole alder, som har kjent en del på hvordan en travel morgen med fullt ansvar for å levere barn i barnehage og skole samt rekke jobb kan være veldig stressede.

For øyeblikket jobber jeg med et skoleprosjekt ifm. Utdannelse ved høyskolen Kristiania og lurer i den forbindelse på om jeg kan spørre om litt hjelp av dere.

1.       kan jeg få noen innspill på om tjenesten under kan virke interessant eller om det er noen aspekter med tjenesten som gjør dere usikker.  

2.       kan dere ta en kort liten spørre undersøkelse rundt tjenesten beskrevet under.

Om tjenesten (Merk at denne tjenesten er fiktiv og er kun på ide stadiet)  

Tjenesten «til rett tid» er en persontransport tjeneste ala skoleskyss ordningen til Konsentra. Målet til tjenesten er at vi ønsker å hjelpe travle familier på morgenen, ved at vi tilbyr  en hentetjeneste, hvor vi henter barnehagebarn hjemme til avtalt tid og kjører dem trygt til barnehagen.

Tjenesten gjør ikke at stresset som hører med til å være forelder blir mindre på morgenene med å få alle klare til å dra. Men tjenesten gjør at foreldrene slipper stresset med å navigere bilen igjennom morgenrushet samt å finne parkeringsplass ved barnehagen. I stedenfor blir barnet hentet hjemme av kvalifiserte personer med minibuss.

Beskrivelse

Tjenesten til rett tid er ment å være et tillegg til Konsentra sine eksisterende persontransporttjenester, noe som betyr at busser vil være tilgjengelig ifra starten av. Samt at alle bilene vil være utstyrt med GPS, slik at vi alltid vil vite hvor de befinner seg, sjåførene vil dessuten være godt opplært og trent i å behandle barn med ulike behov og eventuelle nødsituasjoner. I tillegg til sjåføren vil også vær buss være satt opp med en barnehageansatt eller student (studentene studerer fortrinnsvis barnehagelærere etc.). Dette bidrar til økt trygghet for våre brukere og deres foresatte.

Lenke til spørre undersøkelsen:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDucGI0taGxV2T9E_SWRyfJoijYR7EjbCsFvNfDGUq8pbf6Q/viewform?c=0&w=1

Kom gjerne med innspill til hva dere ser for dere av utfordringer med tjenesten, og eventuelle forbedringer som kan tas med. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok vært mye mer konfertabel med denne tjeneste på barn i skolealder enn i barnehagealder. Det er noe med tryggheten til barnet i situasjoner rundt levering og henting som ikke berikes av denne løsningen. I tillegg ser jeg på det som viktig med en prat med personalet i en barnehage hver dag, siden dette er et lite vesen som trenger å følges opp på en annen måte enn et skolebarn som lettere kan fortelle hvordan det går og hvordan en har det.

Tar også spørreundersøkelsen din. :)  Lykke til med prosjektet. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke dere bare få dere slik Shuttle buss og hente ungene på døra. Så får dere sånn betalt og så er dere foreldre som samarbeider?

Dette er jo et problem en rett og slett ikke hadde da jeg vokste opp. Jeg gikk i barnehage i husene til venninene til mamma, det var altså helt ok. Jeg husker det som en fantastisk flott ting. Foreldre samlet seg og hjalp hverandre, det var et fellesskap. Vi gikk tur ned på butikken og det var lekepark utenfor, så kjente vi hverandre og foreldrene til hverandre når vi begynte på skolen.

Jeg vil at dere skal tenke litt på hva dere har mistet!

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...