Tilfeldigbruker1616 Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Hei, vurderer salg av min nybygde gamingpc. Fikk hjelp her når jeg skulle velge deler, så håper få litt hjelp nå også Har vært konsoll gamer siden ps1, og tenkte nå ta steget opp til pc grafikk når økonomien var tilstede, selv om PC ferdigheter både ingame å utenom er heller dårlig. Men etter en uke+ med prøving å tilpasse meg til K/M gir jeg opp.En liten mannsalder med kontroller bak meg, og for lite spilletid om dagen til å kunne bli god med K/M har jeg innsett. Spiller stort sett bare Fortnite og Black Ops 4 for tiden, og med sistnevnte uten aim assist på kontroller, så ender jeg opp med å spille ps4 når jeg får tid til spill. Hva kan en forvente å "få tilbake" ved eit evt salg? I skrivende stund er nypris ca 19.000,- UTEN GPU. De kjøpte jeg for 4200,-stk da det var umulig å fa tak i tidligere iår Alle deler nye i september,med kvittering og originalemballasje. utenom GPUèr som er kjøpt brukt (2x gigabyte 1070Ti) - Phanteks P400Silent - MSI Z370 Gaming M5 - Intel Core i5 8600K - NZXT Kraken X42 kjøler - G.Skill Trident Z RGB DDR4 3200MHz 2x8gb - Samsung 970 EVO M.2 500gb - Corsair TX850M PSU - Gigabyte Geforce GTX 1070Ti x2 (en med 3vifter og backplate, en med 2vifter uten) - HP Omen 27" 1440p 165hz - HyperX Alloy fps - HyperX Pulsefire fps - Asus rog sheat Endret 17. oktober 2018 av Tilfeldigbruker1616 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Tviler på Corsair TX850M 850W er helt ny, den har vært solgt for en del år siden, uansett faller ikke pcdelene i særlig verdi på 1 måned. Tror du kan trekke fra en tusenlapp eller 2 i verstefall, men alikevell er det ikke sikkert du får solgt, siden få kjøper så dyre pcer på finn.no Tror folk flest heller kjøper brukt GTX 1080 TI til 5500 kr en to stykk GTX 1070 SLI. Endret 17. oktober 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Tilfeldigbruker1616 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Tviler på Corsair TX850M 850W er helt ny, den har vært solgt for en del år siden, uansett faller ikke pcdelene i særlig verdi på 1 måned. Tror du kan trekke fra en tusenlapp eller 2 i verstefall, men alikevell er det ikke sikkert du får solgt, siden få kjøper så dyre pcer på finn.no Tror folk flest heller kjøper brukt GTX 1080 TI til 5500 kr en to stykk GTX 1070 SLI. Stemmer, det er en corsair RM850X V2, kjøpt i mai iår. rettet link i OP. Ja, jeg er ser den ang 1080Ti. Har lagt meg på en pris på finn som regner en pris pr 1070Ti til 1500,- ca Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Hvor har du kjøpt delene? Er de alle utenfor angrefrist? Er noe innenfor angrefrist tar du de på det, resten selger du som "oppgraderings" pakke eller hver for seg. Tipper du må mye mer ned i pris enn 1-2 lapper, dette er akkurat blitt "gårsdagens" hardware dessverre. Bra oppsett bortsett fra kjøler, psu og SLi, ville prøvd solgt med kun en GPU og solgt den andre for seg. Med en gpu ville jeg solgt tvert for 15.000,-, nr 2 gpu får du svært lite ekstra for, om noe. Eventuelt anonnse at den kan selges uten GPU'r for eks 13.000,- og averter begge gpu'r for seg(ikke begge alternativer ute samtidig, med og uten gpu) Men som @LMH1 nevner er du i en litt lei prisklasse for finn, og det kommer trolig til og koste deg en del lapper Endret 17. oktober 2018 av baggiebridges Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Stemmer, det er en corsair RM850X V2, kjøpt i mai iår. rettet link i OP. Ja, jeg er ser den ang 1080Ti. Har lagt meg på en pris på finn som regner en pris pr 1070Ti til 1500,- ca Hva la du den ut for, link til annonse? 1 uke var da litt tidlig og gi opp pc gaming, jeg trenger mer tid for og venne meg til nye spill og jeg har "gamet" lenge med mus og keyboard. Endret 17. oktober 2018 av baggiebridges Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Om nypris er 19 000 så hadde jeg betalt MAX 14 000. Er noe drit å måtte gå gjennom en extra person for en garantisak. Endret 17. oktober 2018 av MrLuni Lenke til kommentar
Tilfeldigbruker1616 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Hva la du den ut for, link til annonse? Endret 18. oktober 2018 av Tilfeldigbruker1616 Lenke til kommentar
Tilfeldigbruker1616 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Om nypris er 19 000 så hadde jeg betalt MAX 14 000. Er noe drit å måtte gå gjennom en extra person for en garantisak. Ok, ja forståelig nok det. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Er noe drit å måtte gå gjennom en extra person for en garantisak. Feil, du kan gå direkte på forhandler, derfor er det alltid viktig og få med kvitteringer Lenke til kommentar
Tilfeldigbruker1616 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Hvor har du kjøpt delene? Er de alle utenfor angrefrist? Er noe innenfor angrefrist tar du de på det, resten selger du som "oppgraderings" pakke eller hver for seg. Tipper du må mye mer ned i pris enn 1-2 lapper, dette er akkurat blitt "gårsdagens" hardware dessverre. Bra oppsett bortsett fra kjøler, psu og SLi, ville prøvd solgt med kun en GPU og solgt den andre for seg. Med en gpu ville jeg solgt tvert for 15.000,-, nr 2 gpu får du svært lite ekstra for, om noe. Eventuelt anonnse at den kan selges uten GPU'r for eks 13.000,- og averter begge gpu'r for seg(ikke begge alternativer ute samtidig, med og uten gpu) Men som @LMH1 nevner er du i en litt lei prisklasse for finn, og det kommer trolig til og koste deg en del lapper Ja jeg tabbet meg litt ut der og bestillte både fra cdon,komplett og elkjop. cdon har kun 14dager angrerett og det var 22dager siden jeg bestiltte. elkjop og komplett kan jeg muligens benytte meg av angrerett enda. er det lett å ordne det, når det er snakk om deler som CPU, kjøler, RAM brikker etc? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Feil, du kan gå direkte på forhandler, derfor er det alltid viktig og få med kvitteringer Shit allways happens Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Ja jeg tabbet meg litt ut der og bestillte både fra cdon,komplett og elkjop. cdon har kun 14dager angrerett og det var 22dager siden jeg bestiltte. elkjop og komplett kan jeg muligens benytte meg av angrerett enda. er det lett å ordne det, når det er snakk om deler som CPU, kjøler, RAM brikker etc? Ganske så enkelt På komplett.no: Du kan angre på kjøp av varer fra Komplett innen 60 dager. Vi betaler returfrakten. For å benytte deg av åpent kjøp: Finn produktet i ordrehistorikken og velg "benytt agrerett/åpent kjøp" Produktet sendes tilbake i originalemballasjen (i samme stand som du mottok den) Du får pengene tilbake 2-14 dager etter at varen er mottatt https://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Gjelder angrerett og åpent kjøp når jeg har åpnet produktet? Ja, 14 dagers angrerett gjelder når du kjøper online, og du har alltid rett til å pakke opp og teste produktet i samme grad som du kan gjøre i en butikk. I tillegg gir vi 50 dagers åpent kjøp som gir deg muligheten til å pakke opp og teste alt, unntatt produkter med abonnement, mobiltelefoner, varer som er "med på kjøpet", skreddersydde varer som benkeplater, samt film, spill og programvarer. I de tilfeller hvor varene kjøpes fra våre Partnere på Elkjøp Marketplace tilbys ikke 50 dagers returrett slik denne fremkommer på elkjop.no. Endret 17. oktober 2018 av baggiebridges 1 Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Uansett har du 28 dager igjenn på den korteste angrefristen, så hvorfor ikke prøve litt til. Uansett så er det noe jeg lurer på ved annonsen din, i total pris inkluderer du 2x1070Ti, men i text sier du att man få med 2x1070Ti vederlagsfritt. Vil det si at du vil selge pc for 21.999 - 5.490 = 16.509,- for hele pakken? Hvis ikke bør du forandre txt i annonsen din. Eller har du 4 x1070Ti? Lenke til kommentar
Tilfeldigbruker1616 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Uansett har du 28 dager igjenn på den korteste angrefristen, så hvorfor ikke prøve litt til. Uansett så er det noe jeg lurer på ved annonsen din, i total pris inkluderer du 2x1070Ti, men i text sier du att man få med 2x1070Ti vederlagsfritt. Vil det si at du vil selge pc for 21.999 - 5.490 = 16.509,- for hele pakken? Hvis ikke bør du forandre txt i annonsen din. Eller har du 4 x1070Ti? Ja, takk som påpekte det. Planen var å selge ene 1070ti separat, men siden den stod i maskinen så har jeg rotet litt. Endret det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå