Computron Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Bevares, vi er nok mange her, meg selv inkludert, som har jobbet fra morgen til kveld/natt til tider for å få ting gjort og/eller fordi vi blir oppslukt av jobben. Blir man i tillegg godt kompensert for det og/eller kan ta seg en lengre ferie etterpå så går det riktig så bra. Dessverre er det en del som ikke har det helt sånn. Grunnen til at mange ser litt skeptisk på det som nevnes i artikkelen, er nok at det typisk nok er arbeidsgiver som hardnakket påstår at de ansatte gjør dette frivillig. Det har blitt oppdaget mange tilfeller opp gjennom tidene der lederne ved en bedrift sier at "her er alt bra, folk elsker å jobbe 80 timer i uka for oss" og lignende, men så kommer det frem ved et senere tidspunkt at bedriften bedriver kynisk rådrift på sine ansatte, og gjerne uten tilstrekkelig kompensasjon. For å ta et annet eksempel fra spillbransjen; Saken rundt EA for noen år tilbake....bare for å nevne et eksempel blant ganske mange. Det går en litt spesiell balanse mellom det å være interessert i det man driver med og ha stolthet i det man gjør etc etc og å være en nyttig idiot for arbeidsgiver. Det kan noen ganger være en hårfin grense der, og det er ikke alltid lett å se den, noe som en del arbeidsgivere vet å utnytte, både i USA og egentlig også her hjemme. Endret 18. oktober 2018 av Computron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Tidligere ansatt: "It's been nearly a decade since I parted from Rockstar, but I can assure you that during the GTA IV era, it was like working with a gun to your head 7 days a week. 'Be here Saturday & Sunday too, just in case Sam or Dan come in, they want to see everyone working as hard as them.'" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) https://www.gamer.no/artikler/rockstar-ansatte-tar-bladet-fra-munnen-om-arbeidsforholdene-ved-studioet/448633 – Jeg har aldri arbeidet mer enn kanskje 50 timer per uke (og det er sjeldent), men generelt jobber jeg 2-6 timer med betalt overtid per uke, skriver Langdon i en Twitter-tråd. – De få gangene jeg har jobbet overtid sent har generelt vært fordi jeg er i «sonen» og ikke vil stoppe før jeg jeg har løst et vanskelig problem. Det er ikke et resultat av at noen tvinger meg til å jobbe sent eller gir meg umulige tidsfrister, sier Langdon i en annen melding. – Jeg har ikke jobbet en 100-timers uke i mitt liv. Jeg blir takket for all overtid jeg blir spurt om, og i de tilfellene føles det som om det virkelig er en uheldig situasjon, skriver kollega Zoë Sams. Det finnes sikkert personar med eit anna syn på ting, men noko absolutt 100% sanning vil ein uansett aldri få. Som det står nedst i artikkelen: – Tidligere denne uken sa folk «hvorfor tillater de ikke eksisterende utviklere å snakke?» Nå er det folk som kaller dette et PR-stunt og at vi bare har lov til å si positive ting. Du kan ikke vinne, skriver Mackinder. Endret 19. oktober 2018 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) https://www.gamer.no/artikler/rockstar-ansatte-tar-bladet-fra-munnen-om-arbeidsforholdene-ved-studioet/448633 – Jeg har aldri arbeidet mer enn kanskje 50 timer per uke (og det er sjeldent), men generelt jobber jeg 2-6 timer med betalt overtid per uke, skriver Langdon i en Twitter-tråd. – De få gangene jeg har jobbet overtid sent har generelt vært fordi jeg er i «sonen» og ikke vil stoppe før jeg jeg har løst et vanskelig problem. Det er ikke et resultat av at noen tvinger meg til å jobbe sent eller gir meg umulige tidsfrister, sier Langdon i en annen melding. – Jeg har ikke jobbet en 100-timers uke i mitt liv. Jeg blir takket for all overtid jeg blir spurt om, og i de tilfellene føles det som om det virkelig er en uheldig situasjon, skriver kollega Zoë Sams. Det finnes sikkert personar med eit anna syn på ting, men noko absolutt 100% sanning vil ein uansett aldri få. Som det står nedst i artikkelen: – Tidligere denne uken sa folk «hvorfor tillater de ikke eksisterende utviklere å snakke?» Nå er det folk som kaller dette et PR-stunt og at vi bare har lov til å si positive ting. Du kan ikke vinne, skriver Mackinder. Det beste en kan gjøre er å stå utenfor Rockstar (San Diego) bygningen for å se hvor mange som går inn og ta tiden og se når de kommer ut igjen. Endret 20. oktober 2018 av Slettet-YsznKkZxt0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå