Gå til innhold

For mange forum?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politikk og religion er to ting som er meget føltsomt for de fleste, det oppstår lett diskusjoner og krangling i disse forumene. (og det vet du og). Denne aggresjonen tar den enkelte bruker med seg vidre til andre forum, osv osv.

 

Og jeg har vært innom politikk religion trådene og syns det stort sett er helt bort-i-natta å ha det på dette forumet. Det kan man bruke dagbladets forum til.

Lenke til kommentar

oivind daaaa! Er du klar over at amotor.no er en del av nettverket? Og derfor er i forumet også? ;) Enkelt og greit.

 

Selv har jeg satt stor pris på politikk og religion, ha lært MASSE av folk der. Mange kloke mennesker ute og går på dette forumet, ingen tvil om det. Det har hått hett for seg, ja, men selv føler jeg at moderatorene i de aller fleste tilfeller er tilstrekkelig konsekvente. Jeg har blandt annet vært utestengt selv, noe jeg så absolutt fortjente. Den saken ble kjappt og godt behandlet og nokså smertefritt :thumbup:

Lenke til kommentar
Politikk og religion er to ting som er meget føltsomt for de fleste, det oppstår lett diskusjoner og krangling i disse forumene. (og det vet du og). Denne aggresjonen tar den enkelte bruker med seg vidre til andre forum, osv osv.

 

De som "bor" i religion og politkk er sjelden på tur til andre plasser på HW. Det er som sagt 5-6 stk som går noen ganger forlangt. Men de holder seg kun til den katalogen. Jeg har noen ganger blitt forferdelig irritert etter en diskusjon, men jeg har aldri latt den irritasjonen gå til andre deler av forumet. Har du noe eksempler hvor der en bruker har blitt forbannet og dratt med seg det sinnet over andre deler av HW forumet?

Hvis det foregår så kan man alltids varsle moderatoren og de vil da forhåpentligvis reagere fort og nådeløst.

 

Og jeg har vært innom politikk religion trådene og syns det stort sett er helt bort-i-natta å ha det på dette forumet. Det kan man bruke dagbladets forum til.

 

Men når du ser på temaene på denne katalogen så holder de seg til politik og religion. Det er ikke noe: hvordan barberer du ballene dine osv osv? Jeg bare spør.

Har du vært på andre hardware forum på nettet. Der ser du at så og si alle har en plass der brukerne kan snakke om politikk, religion og annet. Hvorfor passer det ikke med slike kategorier i hw.no? De som driver med spamming på andre steder på hw.no er ikke med i gruppa som driver med politikk og religion.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. De som ikke liker OT kan bare overse den biten av forumet. Det er ikke alle kategorier som passer til alle. Du ser ikke meg på programmering, amac eller bil og motor. Jeg har ingen interesse av å poste der. Skal de fjernes pga at jeg synes at mange der driver på med noe helt borti natta?

 

edit: skriveleifer

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Hvordan driter du?

Jeg hater USA

Israel suger

Hvor langt er hårstråa på balla?

 

Er delvis enig i det du sier der men siden du tydeligvis også lurer på noe så må jeg jeg svare...

 

1)Jeg driter på do (og noen ganger ute når jeg er ute i naturen når jeg er på fjellet)

 

2)Ja Jeg hater USA stemmer det

 

3)Ja jeg synes at Israel suger (STORT)

 

4)Ganske så kort siden dama elsker å suge og krever at jeg skal være korthåret

 

Bare å spørre om andre ting :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser forsåvidt ingen problem med å ha en OT:Religion&Politikk. Vanligvis er det der mine OT poster går. Tror jeg har startet 3 eller 4 tråder til og med.

Jeg syns ikke at jeg er en "dårlig" bruker fordi jeg syns det er litt festlig med litt krass diskusjon uten å være redd for å få en liten "ferie". Det som skjer i søppel eller en enkel tråd pleier som regel ikke forfølge en bruker. Så de av dere som argumenterer at en person har skrevet ditt og datt her og der er jo helt uvesentlig egentlig. Bare for jeg ikke liker Erna Solberg gjør ikke at jeg vet mindre om f.eks Smoothwall. Dermed er jeg ihvertfall likt av 2 grupper, galne irakere og smoothie brukere!

 

Forumet er lagt opp med de kategoriene som er. At brukerne er innom alle kategoriene burde ikke tale til deres ulempe. Det er heller forum administrasjonen som bør ta på seg skylden for evt OT. Gir du en hånd tar de armen. Det syns jeg hw.no har prøvd å begrense med f.eks å raid'e forumet med stenging og "feriering" på andre. Og plutselig ble det mange poster om "Hvorfor stenge?", "Vær litt greie 'a" , "Hva skjer 'a?".

 

Dessuten er det mye chit-chat innimellom i postene, som også jeg bedriver med. En "LOL" her og "Festlig" der. Blir litt IRC-møter-SMStype greie. OT i tillegg.

Så før vi prøver å forbedre noen uviktige deler av forumet, syns jeg at det godt kan være litt mer fokusering på det som er viktig, Topic i Topic kategoriene. Dessuten så burde folk som ikke er 100% sikre i sitt svar ha ordene "tror jeg" i sine innlegg. Har lagt merke til forum der flere brukere blir flamet side opp og side ned for å ha åpnet kjeften uten å avslutte med "tror jeg" (særlig danskene er ballrame i sine forum & news).

 

Dessverre så blir det en motor seksjon også ja. Syns det var greit med hardware/digikam/overklokking. Men motor? Geit at de kan chip-tunes men allikavel. Snart kommer vel Interiør også? Klær? Fashion?

 

2 øre.

Lenke til kommentar
Dessverre så blir det en motor seksjon også ja. Syns det var greit med hardware/digikam/overklokking. Men motor? Geit at de kan chip-tunes men allikavel. Snart kommer vel Interiør også? Klær? Fashion?

Jeg kan ikke se det store problemet med en motorseksjon. Jeg hadde forstått det hadde de ikke relaterte momentene vært mer inni hverandre. Nå må dere også spørre dere. Hva er egentlig forumet for et forum? De fleste vil kanskje si et dataforum, men hw.no nettverket, eller nettverket generelt er kanskje bedre å kalle det har en litt annen vinkel. Det er ikke et datanettverk lengre, og siden nettverket deler fora blir det mye forskjellig.

 

Sett strengt på det har f.eks kameraer og mobiler LIKE lite med hardware.no å gjøre som bil og motor.

 

Jeg syntes dere skal slutte å sutre over at dere får nye GRATIS tjenester.

Lenke til kommentar
Okei. Det ble fort mange poster her.

Off Topic er ikke i planene for å bli lukket, og det er heller ikke noe _jeg_ kommer til å stemme ja på. Personlig er jeg for å ha en Politikk del, men religion er jeg imot.

 

Videre skal OT fortsette å ikke telle poster da vi ikke oppfordrer til "spamming".

Endelig.. takker... men i det siste så har det vel ikke vært noe mye religion.. kan dere ikke forandre det til livssyn? mye bedre.. da kan vi diskutere aktiv dødshjelp og abort osv osv. Det har vel ikke vært noen kristendom vs islam på det kategorien da.. og det er bra...

 

Edit: det at det ikke er post count på OT er bare en kjempeting. Da slipper vi iallefall folk som poster bare for å poste. Det i seg selv holder de useriøse på lang avstand.

 

Men ett annet spm. Synes du at det har gått for langt på Politikk og religion når du ser de 30 siste dagene. Altså etter dere startet den litt mer tøffere linjen mot spammere, flammere og andre BS. Jeg synes nå at det har gått ryddig for seg i det siste. Det er selvfølgelig irritasjosmomenter, men ikke noe dere ikke kan takle...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Dessverre så blir det en motor seksjon også ja. Syns det var greit med hardware/digikam/overklokking. Men motor? Geit at de kan chip-tunes men allikavel. Snart kommer vel Interiør også? Klær? Fashion?

Jeg kan ikke se det store problemet med en motorseksjon. Jeg hadde forstått det hadde de ikke relaterte momentene vært mer inni hverandre. Nå må dere også spørre dere. Hva er egentlig forumet for et forum? De fleste vil kanskje si et dataforum, men hw.no nettverket, eller nettverket generelt er kanskje bedre å kalle det har en litt annen vinkel. Det er ikke et datanettverk lengre, og siden nettverket deler fora blir det mye forskjellig.

 

Sett strengt på det har f.eks kameraer og mobiler LIKE lite med hardware.no å gjøre som bil og motor.

 

Jeg syntes dere skal slutte å sutre over at dere får nye GRATIS tjenester.

nja....

Vi bruker forumet og hw.no får penger på grunn av oss så vi har da rett til å si vår mening.

 

Jeg vet ikke hva som må til, men en del folk burde ikke ha vært her.

Husker for et par uker siden da 50% av "annet av data" var stengt.

Dette er noe alle burde ønske og få vekk, og jeg mener at personene som er så håpløse å klare å feilposte ikke bare to ganger men gjerne tre ganger på en dag burde være vekke fra forumet. Hvordan disse personene skal ungås på dette forumet vet jeg ikke, men jeg tror at fjerning av OT-delen hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva som må til, men en del folk burde ikke ha vært her.

Husker for et par uker siden da 50% av "annet av data" var stengt.

Dette er noe alle burde ønske og få vekk, og jeg mener at personene som er så håpløse å klare å feilposte ikke bare to ganger men gjerne tre ganger på en dag burde være vekke fra forumet. Hvordan disse personene skal ungås på dette forumet vet jeg ikke, men jeg tror at fjerning av OT-delen hjelper.

Men de postene var ikke på OT kategorien, men under selve Hardware. De personene hadde faktisk ikke noe med OT å gjøre. Så hvordan tror du det blir når de fjerner OT. Da flytter du bare problemmet til de som vil ha hjelp til noe. Da vil det skli fortere ut på de "seriøse" innleggene. Da vil de som ikke har en plass og vanke gå til disse postene og får de postene off-topic. Jeg ser enda ikke sammenhengen mellom nedlegging av OT og mindre useriøse personer på andre steder på hw.no. De som kommer til HW.no kommer ikke først og fremst for å poste i OT. Jeg kom pga av hardware. Så fant jeg OT. JEg har postet over 100 poster mer på hw.no enn på OT.

 

edit: allyse: kan du svare på posten jeg hadde sist?

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Allyse.

 

Håper du ikke sitter der blåøyd og naiv og tror at alt står vel til med forumet. Som du sikkert har merket (eller kanskje ikke) har en rekke viktige personer sluttet å poste en del innlegg her i forumet.

 

Med den holdningen jeg ser her kommer jeg ikke til å være forumdret over at hw.no er en skygge av seg selv om noen måneder.

 

Jeg tipper dere ikke har noen handlingsplan for å gjøre forumet bedre. Introduksjon av nye forum er ikke alltid like vellykket., men skjønner jo hvorfor du forsvarer bilforumet siden du også styrer det.

 

I mangel av jenter på forumet bør dere vel også opprette (som nevnt over) nye forum som møbler og klær. amote.no er ledig for øyeblikket.

 

Imponert over at du faktisk ikke gidder lese gjennom en tråd som dette som står under tilbakemeldinger.

 

At du ikke vil tenke på hvordan et forum uten OT vil fungere er også for meg helt uforståelig.

 

 

Men fortsett med tanken om at alt er bra. Jeg for min del venter en handlingsplan som gjør at forumet blir bedre.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
At du ikke vil tenke på hvordan et forum uten OT vil fungere er også for meg helt uforståelig.

Det at han ikke vil tenke på det er pga at forumet kommer til å se forferdelig ut. Folk fra OT som imigrere fra OT til andre plasser på HW som klarer å få mange tråder til å gå forferdlig fort off-topic. Det er faktisk mange som bruker hw forumwt + de er aktive på OT delen. Det er ikke bare folk som kun holder seg til hw.no forumet.

Men det jeg ikke skjønner enda er hvorfor du ikke kan bare la vær å kikke innom OT. Samme som å skifte kanal det. Selv om du synes at noen av topicene på OT er tåpelig så ikke se på de da. Så enkelt er det. La de på OT diskutere de forferdelige tåpelige topicene sine.

Hvor mange seriøse personer har dratt på grunn av OT delen? De jeg så dro fra hw.no var leie av folk som spammet, flammet og truet på seriøse hardware topicer. Ingen sa at "Nei nå stikker jeg pga at folk sitter på OT å diskuterer dritt" unntatt deg da... De har gått pga at de ble spammet på sin egen tråd. Snekker'n skulle stikke av pga amd vs intel der han fikk mange person angrep på seg. I det siste har han vært litt aktiv på politikk og religion delen... Ser ikke ut som om at den kategorien gjør at han stikker...

Lenke til kommentar
Som du sikkert har merket (eller kanskje ikke) har en rekke viktige personer sluttet å poste en del innlegg her i forumet.

 

Nå er ikke jeg allyse, men jeg tillater meg å svare allikevel. Rent ut av personlig nysgjerrighet, nøyaktig hvem er disse viktige personene som har sluttet å poste en del innlegg ('hva betyr forresten slutte å poste en del innlegg')?

 

Er det noen jeg sånn øyeblikkelig kommer på mangler på forumet, må det være BBC, men han 'sluttet' for leeenge siden.

(vi savner deg :cry: )

 

Med den holdningen jeg ser her kommer jeg ikke til å være forumdret over at h

hw.no er en skygge av seg selv om noen måneder.

 

Men da er jo ikke du her lenger, har du vel skrevet tidligere i tråden.

 

I mangel av jenter på forumet bør dere vel også opprette (som nevnt over) nye forum som møbler og klær. amote.no er ledig for øyeblikket.

 

Jeg tror jenter flest ville følt seg fornærmet av et slikt utsagn.

 

 

At du ikke vil tenke på hvordan et forum uten OT vil fungere er også for meg helt uforståelig.

 

At han ikke vil tenke på det er ikke et utsagn man skal ta bokstavelig.

 

Jeg for min del venter en handlingsplan som gjør at forumet blir bedre.

 

Du får finne deg noe å lese mens du venter, for jeg tror du fort kan bli sittende og vente en god stund.

Lenke til kommentar
Allyse.

 

Håper du ikke sitter der blåøyd og naiv og tror at alt står vel til med forumet. Som du sikkert har merket (eller kanskje ikke) har en rekke viktige personer sluttet å poste en del innlegg her i forumet.

 

Med den holdningen jeg ser her kommer jeg ikke til å være forumdret over at hw.no er en skygge av seg selv om noen måneder.

 

Jeg tipper dere ikke har noen handlingsplan for å gjøre forumet bedre. Introduksjon av nye forum er ikke alltid like vellykket., men skjønner jo hvorfor du forsvarer bilforumet siden du også styrer det.

 

I mangel av jenter på forumet bør dere vel også opprette (som nevnt over) nye forum som møbler og klær. amote.no er ledig for øyeblikket.

 

Imponert over at du faktisk ikke gidder lese gjennom en tråd som dette som står under tilbakemeldinger.

 

At du ikke vil tenke på hvordan et forum uten OT vil fungere er også for meg helt uforståelig.

 

 

Men fortsett med tanken om at alt er bra. Jeg for min del venter en handlingsplan som gjør at forumet blir bedre.

Jeg sitter ikke her på stedet hvil og trur alt er gull og grønne skoger, men face it. Forumet er nesten 40.000 brukere og det blir _fort_ rot. Nå må du forstå dette er en "hobbyside" på en måte - altså medarbeiderene jobber på frivillig basis. De fleste av oss var en gang i tiden brukere på delphi forumet som fant ut vi ville hjelpe til å gjøre hardware.no mv. større og bedre, samt hjelpe til å holde delphi forumet ryddigere.

 

Nå er ikke tilbakemeldinger til hardware _mitt_ felt så forgi meg at jeg ikke orker å lese igjennom 6 sider med krangel midt på natta.

 

Vi prøver vårt beste her, og vi prøver å finne de beste løsningene.

Lenke til kommentar

Da er det klart da. oivind_dahle dine ønsker om å fjerne OT er ikke granted så da regner eg med du stikker av som du har truet med å gjøre en stund eller? Tror egentlig det er noe særlig mer å diskutere. Forrige gang det var stor diskusjon ala denne typen så kom det ikke noe særlig ut av det. Nå kommer det sikkert til å være rolig i noen mnd'r før noen blir cranky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...