Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med DP kabel

Anbefalte innlegg

Jeg bruker for øyeblikket DisplayPort Cable, dette er fordi dvi-d inngangen er slitt og for at hdmi ikke kjører 120hz som jeg veit om. Så problemet: det som skjer er at pcn setter skjermen i davlemodus enten ved oppstart eller etter en viss tid (om jeg har det på selvfølgelig). Jeg skrudde av alt som gjør at skjermen skal gå i dvale. Men problemet bare forble det samme ved oppstart. Hvis skjermen er for lenge i dvale så mister den kontakt med pcn og det går ikke ann å få den på igjen uten å ta kabelen ut og inn igjen. Det fungerte helt fint med både HDMI og DVI-D. Jeg har googlet mye men finner ikke svaret på mitt problem. Vil regne med at det er bios eller system innstillinger som gjør at pcn ikke finner skjermen etter dvale eller ved oppstart. Det har fungert å kun bevege på musen eller taste på tastaturet før til HDMI eller DVI-D for å vekke skjermen. Pcn går ikke i dvale. Jeg bruker mobilen for øyeblikket så får ikke sett ordentlig det jeg skriver. Men tror jeg skal ha forklart greit nok. Om det er noe utydelig så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er båndbredden på DP-kabel som er problemet her.

Funker bildet over en DP-kabel tror jeg kabelen er rimelig grei.

En walkaround kan være å slå av strømsparing mot skjermen. Dvs forhindre at PC'en sender ut sleep signal til skjermen etter en viss tid med inaktivitet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...