Gå til innhold

Spørsmål om søke boliglån med fot i jobb og nav


Anbefalte innlegg

Pga jeg har hatt noen påkjenninger i livet og er noe sliten spes påkjenninger de siste årene der ting ikke gikk som det skulle pga ytre omstendigheter som grep inn og gjorde det utrivelig for meg, for ikke å si traumatisk. Så nevner min sjef å søke til nav om de kan dekke litt lønn så jeg har 100% lønn og det aller aller meste fra jobb da. Jeg aner ikke om dette er noe som lar seg gjennomføre og det er heller ikke det diskusjonen dreier seg om.

 

Den dreier seg om det er lurt å vente med en slik plan fordi jeg innen ett år antagelig må kjøpe ny leilighet pga jeg kjøpte katta i sekken i fjor. Da må jeg ha nytt boliglån.

 

Men ting er ikke klart og kan ikke gjøre det akkurat nå pga diverse omstendigheter. Jeg vil helst ikke blande inn nav fordi jeg føler det er utrygt på nåværende tidspunkt fordi jeg vet ikke om det på en eller annen måte kan komme til syne eller om bankene har ekstra innsyn i privat livet når man søker om boliglån, utover lønnsslipper, 3 siste års kreditt sjekk og selvangivelsen.Er det noen som har noen formening om dette? Viktig for meg å ikke tråkke i salaten å ta feil valg på dette dersom jeg får det. Jeg regner med at ingen bank liker verken se for mye sykemeldinger eller at noe er betalt i fra nav på lønnsslipper. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker hva du mener i forhold til at sjefen din ber deg søke til NAV om lønn? Er det slik at sjefen din ber deg om å søke jobbtilskudd hos NAV? Slik at bedriften får en viss pengesum? Eller mener sjefen at du skal kunne få dekt opp en 80% stilling til 100%?

 

Trenger litt mer konkret informasjon her inne for å hjelpe deg, da jeg forstår ikke helt hva du spør etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...