Haawy Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hei! Jeg planlegger en tur til Oktoberfest i Munchen i 2019. Jeg hadde egentlig tenkt til å se på flybilletter og hotell etter nyttår, men når jeg gjør et kjapt søk hos SAS og Norwegian nå virker det som mye er solgt allerede. Mulig det er et vanskelig spørsmål å svare på, men vil det lønne seg å bestille fly og hotell nå, så tidlig som mulig? Eller kan jeg drøye det noen måneder? Tar veldig gjerne i mot andre gode tips også! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Har vært på en rekke store arrangementer av denne typen og fly dit er som oftest den minste utfordringen. Overnatting blir raskt tomt for akseptable tilbud og priser blir ofte mangedoblet. Ser når jeg sjekker at det meste allerede er booket i Munchen og prisene mer enn doblet. Om det er noe sted dere skal inn så bør det også gjerne reserveres raskt. Det de som booker for sent bruker gjøre er å bo langt uti en forsted eller i en naboby, men det blir også fullt og økte priser der. Og det er slitsomt å komme seg dit sent på kvelden. Mange flyplasser i Tyskland har togstasjon og om det ikke er for langt unna er det et alternativ til å fly direkte til Munchen. Nuremberg er et alternativ som ikke er for langt unna. Det er også mange andre byen enn Munchen som har oktoberfest, men det er dit de fleste utlendinger ønsker reise. Andre steder er derfor andelen tyskere mye høyere. Om det ikke er en veldig spesiell hendelsen man skal få med seg på en bestemt dato lønner det seg alltid å være på slike arrangementer de første dagene etter at det åpner. Da er det enda ikke nedsøplet, plener har enda ikke blitt til gjørme, ting fungerer fortsatt og de som jobber der er opplagte og entusiastiske. 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Det er mulig å fly til Berlin eller en annen by og ta buss/tog derfra. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Det er mulig å fly til Berlin eller en annen by og ta buss/tog derfra. Er det en ting du ikke gidder etter Oktoberfest, så er det så sitte 6 timer på tog dagen derpå... Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Tar veldig gjerne i mot andre gode tips også! Styr unna åpningsfesten og avslutningsseremonien. Altfor mye folk! Og prøv for øvrig å unngå helgene. Antalelt besøkende øker for hvert år, og helgene er stappfulle. Ønsker du plass i teltet anbefales mandag-torsdag som besøksdager. Og vær tidlig ute. Mange bord er reserverte, men du kan sitte frem til kl 1700. Da blir du kastet vekk. Noen bord er ikke mulig å reservere, og her kan du sitte hele kvelden. Men du må være tidlig ute for å finne deg et ureservert bord, Du bør ihvertfall være der før kl 12, men helst tidligere. for å sikre deg et bord. Hvor mange er dere som reiser? Hvis du/dere bare er 3-4 stk er det lettere å klemme seg inn på en sitteplass. Er dere en større gruppe bør dere vurdere å være på plass når teltene åpner for å sikre dere plass til alle sammen... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Er det en ting du ikke gidder etter Oktoberfest, så er det så sitte 6 timer på tog dagen derpå... Som jeg skriver er Nurenberg et overkommelig alternativ. Og langt verre enn en time ekstra i tog dagen etter festivitetene er å bruke en time eller mer ekstra hver kveld for å komme seg til selgs fordi man var for sent ute når man booket overnattingssted. Endret 20. oktober 2018 av robertaas Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Som jeg skriver er Nurenberg et overkommelig alternativ. Og langt verre enn en time ekstra i tog dagen etter festivitetene er å bruke en time eller mer ekstra hver kveld for å komme seg til selgs fordi man var for sent ute når man booket overnattingssted. Jojo, ser den. Har selv bodd i Taufkirchen som et rimelig alternativ. Det tar ca 30 min med tog inn til byen. Men påregn taxi hjem igjen, da togene slutter å gå på kvelden. En fare med dette er at taxiregningen fort kan bli såpass dyr at vinningen går opp i spinningen. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Det er mulig å fly til Berlin eller en annen by og ta buss/tog derfra. Dette gjorde jeg for to år siden. Tok fly til Berlin og fly fra München. Bestilte fly under to måneder før Oktoberfest, så det var ikke noe problem. Overnatting er det vel verre med. Jeg bodde hos en venn i München. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå