Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vurderer å kjøpe bolig i Drammen. Trenger hjelp i fra noen lokale

Anbefalte innlegg

Heisann! Bittelitt usikker på om jeg er i rette underforumet her nå, men prøver, så får heller mod flytte meg :)

Jeg er på jakt etter hus i Drammensområdet, og har vært på visning i dag. Fra før av er jeg fra Eikerbygdene, men har lyst til å flytte "inn til byen". Det huset jeg har likt best så langt, er et hus oppe på Gjerpenkollen. 

Og det er her spørsmålet mitt kommer, og jeg håper ikke tar seg nær når jeg spør;

Hvordan er dette nabolaget? Fra "gammelt av", så var jo ikke Fjell ansett som det beste stedet i Drammen, litt sosiale tilfeller osv. Men hvordan er dette i dag? Er det ålreit oppå der? For når jeg kjørte litt rundt der i dag, så syns jeg det så veldig rolig og fint ut, og jeg likte dette huset veldig godt, og jeg er svært nære å legge inn et bud

Hva sier dere som er kjent i området? Takker mye for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjerpenkollen i seg selv er nok fint, men Fjell er fortsatt Fjell, med alt det innebærer. Det er en grunn til at boligprisene er vesentlig lavere der enn resten av byen. 

Har bodd i Drammen nesten hele livet (er 40+), på flere steder, alltid på Strømsø-siden, og ville aldri flyttet til Fjell. 

Lenke til kommentar

Fikk et inntrykk av at demografien var litt annerledes ved Gjerpenkollen enn ved Fjell-blokkene. Mest nordmenn og mest boliger. Men er det fortsatt no-go altså? Hvorfor?

Prisen på huset er omtrent som på prisene på Konnerud i grunn og man brukte visst Skoger-skolene

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Gjerpenkollen er nok som du sier ganske "hvit", og relativt nylig utbygget, så tviler ikke på at prisene ligner på de på Konnerud, men personlig synes jeg nærheten til Fjell ødelegger. Flott beliggenhet/utsikt/osv. Det er langt til sentrum da, lite busser osv. 

Ser ut som skolegrensen mellom Fjell og Skoger går midt gjennom feltet på Gjerpenkollen, uansett er ungdomsskolen på Galterud (=Fjell). 

Lenke til kommentar

Ikke la meg få deg fra å kjøpe en bolig du egentlig liker. Dette blir jo en individuell vurdering av hva du kan godta av omgivelser, naboer, kulturforskjeller, avstander til ditt og datt osv. osv. 

Åskollen er fint, bor i nærheten selv, men der er det også litt avstand til byen f.eks. 

Lenke til kommentar

For meg så gjør det ikke så mye, jeg er vant med alle mulige mennesker, reiser verden rundt i jobb. Det jeg tenker mest på er verdien og hvor attraktivt det vil være i fremtiden mtp salg igjen. Og selv om jeg er singel, så er det viktig at om jeg skulle bli boende, at kvaliteten på skolene er viktig

Jeg har slått fra meg idéen nå, jeg har ikke dårlig tid. Finner noe fint til slutt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...