TRing90 Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hei. Jeg har helt plutselig fått problemer med en 2år gammel pc. Pc'n sto i menyen på black ops 4 og jeg hadde holdt på med noe annet i 30min (altså den er ikke varm). Helt ut av det blå blir alt svart og pcn er av. Jeg prøver å starte den, men det eneste som skjer er at lysene i selve kabinettet lyser opp i 1sec, så svart igjen. Dette gjentar pcn av seg selv flere ganger før jeg kobler ut strømmen. Altså ikke noe bilde på skjermen. Dagen etter prøver jeg å starte den på nytt når kabinetter er åpent, og til min store overraskelse starter pcn. Men ikke noe bilde på skjermen. Nesten alle vifter går som normalt og skjermkortet lyser slik det vanligvis gjør. Viftene på skjermkortet virker også. Altså pcn starter, men 1 vifte som er koblet rett i hovedkortet virker ikke, mus og tastatur ser ikke ut til å virke og det skjer ingen ting på skjermen. Noen som har forslag til hva dette kan være?? Asus rog strix x99 gaming s-2011-3 Intel core i7-6800k Corsair rm850x 850w Hyperx fury ddr4 2400mhz 32gb Msi geforce 1070gtx gaming-x Samsung 950 pro 256gb m.2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) PSU og/eller hovedkortet. Sjekk også etter kortslutninger kabinett bunn , stand-offs, løse skruer, metall spon/shavings som har løsnet og lagt seg på hovedkort/baner etc. Kople fra alle kabinett vifter (en av de kan ha overledning/kortsluttet, og da skjer dette) Endret 17. oktober 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
TRing90 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Takk for svar. Prøvde å sjekke rundt, men fant ingen ting som skulle tyde på noe slikt. Fikk en datakyndig kar til å ta en titt på pcn, så får vel svar innen noen dager. Håper virkelig ikke det er hovedkort eller cpu, da dette gjør at jeg må skifte ut begge deler om en av de er defekt. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Prøv å teste med et annet skjermkort. Jeg har et gammelt skjermkort av typen radeon 7970 som gir pc'en samme symptom når det er montert. Det døde forresten i menyen til et spill. Lenke til kommentar
TRing90 Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2018 Skulle gjerne gjort det, men et avbrekk på mange år uten gaming har gjort at alt av gammelt datautstyr er helt ubrukelig, så har desverre ikke deler til å teste med :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå