qualbeen Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Hvis du fjerner sjåføren fra taxien , sammen med lønna hans, har du kanskje en reduksjon på 20-30% av regningen. Forsatt vil en vanlig taxitur koste flere hundre kroner for noen få kilometer. Jeg ser ikke hvordan dette blir billigere enn å eie egen privat bil. Lønnskostnader er mye mer enn 30%! Mye mer! Videre står dagens drosjer stille ca 2/3 av tiden, hvilket betyr at én time i taxi må dekke tre timer lønn. Droppes utgifter til ansatte, kan tjenesten tilbys til en helt annen pris! (Men også med redusert service; en selvkjørende bil vil ikke gi like god service som drosjenæringen gir på sitt beste.) Begge typer tjenester kan fint leve side om side noen år – akkurat som at drosjenæringen i dag lever side om side med privat bilisme, kollektivtransport, osv. Endret 18. oktober 2018 av qualbeen 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Alle som vil vite vet at dette med selvkjørende biler bare er tull som vil gi det totale kaos. Men som med klima, politikere og andre lettruende trur på alt vrøvlet som serveres. Det finnes overhode ikke noe å tjene for samfunnet som helhet på at man utvikler selvkjørende biler, men heller stikk motsatt. Tenk om man skulle innføre selvkjørende heiser? Det totale kaos, og tenk på alle heisførerne som står der uten jobb. Selvkjørende biler kommer nok, men ikke på langt nær så raskt og i den grad som noen synes å tro. 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Lurer på hvor mange lignende ting som ble sagt om biler. Som liksom skulle fungere som erstatning for hest og kjerre. Og hvilken god ide det er å la idiotiske stressete mennesker kjøre biler? Det er flere som dør i trafikkulykker enn i krig. Endret 19. oktober 2018 av Limbeck Lenke til kommentar
NM8MZX18 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 En fordel med selvkjørende biler er at de kan holde kortere avstand til hverandre i høyere hastighet. Dermed blir det plass til flere biler på veien. Men om det er nok til å kompensere for tomme biler som skal hente en annen passasjer...? Dette kan bare skje hvis det blir ulovlig å kjøre selv, og at ingen forgjengere/syklister, etc. kan gå på eller ved veien. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Lurer på hvor mange lignende ting som ble sagt om biler. Som liksom skulle fungere som erstatning for hest og kjerre. I en av verdens større byer (London? New York?) så de fram til at innføring av biler ville løse det store forurensningsproblemet som fulgte med all hestetrafikken ... Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Jepp. Og det gjorde de også. London i dag er mye mindre forurenset. Les deg opp på problemer med halm og hestemøkk. Samfunnet i dag er mye mindre forurenset enn det var. Nå er det mye mere til den historien da. Du vet hvor folk kvittet seg med avføringen sin ja? Endret 19. oktober 2018 av Limbeck 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Jeg har vært i London, og kan skrive under på at det er veldig lite hestemøkk, slakteavfall, gjørme og menneskelig avføring i gatene. Det er også veldig lite smog, sammenliknet med for noen generasjoner siden. Mulig en by full av dieselbiler, særlig visse Volkswagen-modeller, har et problem med NOx, men vi har kommet langt siden gamle dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå