Baela Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hei! Sparer i BSU, og ser at jeg nå har kapasitet til å spare mer enn det jeg gjør. Ønsker å spare i noe typ BSU 2, men min bank tilbyr ikke dette. Må jeg da skifte bank eller er det noen banker tillater at man sparer i BSU 2 hos de selv om man ikke har BSU i samme bank? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 "BSU2" og andre boligspareordninger er ikke regulert, så det kommer helt an på betingelsene til den aktuelle leverandøren. Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Nordea har det de kaller boligsparekonto, som etter hva jeg forstår er det samme som BSU2. 3,2 % rente til man er 34 år, dessverre skrus sparerente ned etter dette. Maks 300 000 i innskudd, men disse kan settes inn med en gang hvis ønskelig. Endret 16. oktober 2018 av Økonomiportalen.no 1 Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 DNB sin variant - BSU start. Bruk også Nordea sin som nevnt over, kan fylles med en gang. Veldig greit. https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/sparekonto/bsustart-o18.html?WT.ac=Produkt-pm_Sparing_bsu-start-over-18_hover_a_nk 1 Lenke til kommentar
Heli Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Det er ingen problem å opprette BSU 2 i annen en din "faste" bank. Har selv gjort dette i DNB samt opprettet en BSU 2 i min lokale bank, har derfor 2 stk BSU 2 kontoer samt den vanlige BSU med skattefordel. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Er det andre enn Nordea som lar en spare til bolig uten at man har BSU i samme bank? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Ingen som vet om noe sånt finnes hos andre banker? Man kan spare i DNB, men kun 25k i året. Hos Nordea kan man spytte inn 300.000. Lenke til kommentar
jblas44 Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 (endret) Du kan sette inn opptil 300.000 hos OBOS. Har selv flyttet vanlig BSU dit og skal fylle 100k i BSU 2. Jeg valgte OBOS da de ikke setter ned renten når man når 34 år. Leser også i tråden at jeg kan ha en BSU 2 hos DNB, som jeg vurderer å fylle. Spørsmålet er da om jeg skal prioritere å fylle den hos OBOS eller den hos DNB. Hos DNB så mister jeg renten når jeg når 34 og kan kun fylle 25k. Hmm. edit: Så ikke at du spurte om banker som ikke krever vanlig BSU for å ha BSU 2. OBOS krever vanlig BSU. Endret 13. mai 2019 av jblas44 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Jeg har OBOS, og har BSU der + BSU 2.0 eller hva det kalles. I tillegg har jeg fått meg DNB sin "BSU 2.0". Nå trenger man ikke ha BSU der for å kunne få samme rente som BSU, så det er fint. Drawbacket er at man maks kan spare 25k i året som du sier. Hos Obosbanken kan man banke inn alt med en gang. I tillegg har jeg Nordea boligspar.Problemet er at jeg har noe ekstra. Ikke alltid så enkelt å få rede på tilbud fra alle banker, så vet noen om noen banker som har noe lignende; spytt ut! Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Jeg har OBOS, og har BSU der + BSU 2.0 eller hva det kalles. I tillegg har jeg fått meg DNB sin "BSU 2.0". Nå trenger man ikke ha BSU der for å kunne få samme rente som BSU, så det er fint. Drawbacket er at man maks kan spare 25k i året som du sier. Hos Obosbanken kan man banke inn alt med en gang. I tillegg har jeg Nordea boligspar. Problemet er at jeg har noe ekstra. Ikke alltid så enkelt å få rede på tilbud fra alle banker, så vet noen om noen banker som har noe lignende; spytt ut! Du har 600k+ i boligspar ordninger? Kjøp deg eiendom som du kan leie ut da vel? Mye bedre avkastning enn bankinnskudd. Hvis det er 5x inntekt som begrenser kjøp, opprett et A/S da vel. Tanker? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Du har 600k+ i boligspar ordninger? Kjøp deg eiendom som du kan leie ut da vel? Mye bedre avkastning enn bankinnskudd. Hvis det er 5x inntekt som begrenser kjøp, opprett et A/S da vel. Tanker? Fordi banken kommer selvfølgelig til å kaste penger etter deg bare du oppretter et AS. 1 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Fordi banken kommer selvfølgelig til å kaste penger etter deg bare du oppretter et AS. Personlig har jeg ikke erfaring med å drive selskap. Jeg har dog flere bekjente som har opprettet A/S for å investere i eiendom. Jeg har spurt dem om det, fordi jeg vil kanskje gjøre det samme i fremtiden. Det jeg har blitt fortalt, er at så lenge de kunne legge frem for banken at de ville gå i overskudd på objektet de ønsker, så var det ikke noe problem å få lån. Selvsagt trenger man jo kapital for å låne penger, men hvis jeg tolket deleder rett, sitter hen på en del kapital. Det blir mye mer aktiv deltagelse (les: jobb) enn å ha penger på konto til 3,5%~ rente. Alt ettersom hva man kjøper, og hvem man leier ut til. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Du har 600k+ i boligspar ordninger? Kjøp deg eiendom som du kan leie ut da vel? Mye bedre avkastning enn bankinnskudd. Hvis det er 5x inntekt som begrenser kjøp, opprett et A/S da vel. Tanker? Eier en leilighet. Selv om jeg oppretter et A/S får jeg neppe lån til bolig nummer to... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå