oksa Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Finnes det WLAN router med usb-host? Tenkte å kople til en USB printer slik at ruteren kan fungere som en printserver, og kanskje en USB harddisk... det hadde vært no. Hvis den i tillegg støtta a/b/g så hadde det også vært flott. Lenke til kommentar
perms Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Så vidt jeg vet så er det kun ASUS WL-500g som har denne funksjonen. På denne er det 1 stk USB 1.1 port, men det er ikke noe problem å koble til en USB-HUB slik at du får flere USB-porter (har en slik ruter selv, og det fungerer helt greit). Dette er en relativt ny ruter, og det har vært hyppige firmware-oppdateringer for å fikse feil samt at nye funksjoner har kommet til. Denne ruteren støtter ikke 802.11a, kun 802.11b/g. Jeg har også et Nokia D211 PC-card (som støtter GSM/GPRS/WLAN 802.11b), og dette kortet fungerer IKKE sammen med denne ruteren (i alle fall ikke i øyeblikket - kanskje det kommer en ny firmware en gang...), og derfor har jeg kjøpt meg et ASUS WL-100g PC-card. Dette fungerer bra. Etter den siste firmware oppgraderingen så fungerer ruteren også greit som printserver (LPR-printing via standard TCP-IP port på Windows XP uten at man trenger å legge til noe spesiell driver, bortsett fra printer-driveren da). Før du evt. går til anskaffelse av en slik ruter, så les andre innlegg her på forumet ang. denne ruteren. En del av de som har anskaffet denne har hatt en del problemer med den. Jeg har kun gode erfaringer med denne så langt, men skulle ønsket meg bedre dokumentasjon. Selv om det følger med bøker, samt nye manualer som kan downloades fra ASUS, mener jeg at de ikke er nok detaljert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå