Gå til innhold

Ansvar ved «øvelseskjøring» med sertifikat


hhermanb

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et dumt spørsmål,

men jeg har oppkjøring om et par uker og forventer jo da å få lappen. Familien får et par uker etter det ny bil som jeg har lyst til å prøve å kjøre, men denne kommer ikke til å ha forsikring for 18-åringer.

Om jeg ikke hadde hatt lappen kunne jeg jo ha fått kjørt bilen ved å øvelseskjøre med L og ekstra speil og hele pakka, siden det juridisk sett er ledsageren som sitter ved siden av som kjører bilen og har ansvaret når man øvelseskjører. Men om jeg får lappen får jeg jo ikke kjørt siden forsikringen ikke dekker dette.

 

Dette fikk meg til å tenke, og spørsmålet er da:

Om man har sertifikat, er 18 år, og i tillegg har en ledsager som oppfyller kravene, med ekstra speil og L bak som om man øvelseskjørte, hvem er det som får ansvaret ved en eventuell ulykke?

 

Igjen, kan ikke så mye om lovene rundt det her så mulig svaret er åpenbart for mange, men lurer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av utforminga på forsikringsavtalen kan man tolke det som at bilen ikke skal disponeres av personer under xx år. Hvis eieren sitter som passasjer betyr jo ikke det at føreren disponerer bilen. Det betyr bare at han er sjåfør.

 

Det pleier også å stå i forsikringsavtalen hva konsekvensene blir ved et evt. uhell. F.eks. avkortning, dobbel egenandel etc.

Lenke til kommentar

Sidan det alt blei eit tema.

Forsikringsvilkåra vil variere litt, forsikringa vil normalt gjelde som vanleg sjølv om det er ein 18 åring som køyrer bilen, forskjellen er ofte at ein må betale ein litt høgare eigenandel ved uhell.

Det er også eit skille mellom å disponere bilen fast og køyre av og til, skal du disponere bilen fast så må ein ha ungdomsforsikring på den, men det er ikkje nødvendig for å kunne køyre eit eller anna ærend (typisk hente eigaren på flyplassen eller levere ein pakke på postkontoret ein gong i blant).

 

 

Når det gjeld trådstarter sitt spørsmål.

Nei, den skisserte løysninga vil ikkje fungere. Når du har eige førarkort så er det også ein dokumentasjon på at du har lært reglane og har eit sjølvstendig ansvar. Ein person med gyldig førarkort kan med andre ord ikkje køyre på ledsagerens førarkort.

 

Det finnes dei som har brukt eit liknande smutthol, som det ekteparet der kona hadde førarkort og ektemannen lærekøyrde heilt lovleg men utan intensjon om å ta oppkøyringa.

 

 

Ellers så er det som sedsberg seier så er det også forskjell på det juridiske og det som er avtalefesta med forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar

Normalt er vel einaste konsekvens av å køyra ein bil som ikkje er forsikra for ung sjåfør at ein får dobbel eigenandel om ein krasjar.

Må kanskje poengtera at det eg har skrive her kjem heilt an på forsikringsselskapet. Eg har Gjensidige. Det står ingenting i vilkåra om kva som skjer dersom ein person under 23 krasjar når ein har kryssa av for «alle førarar er over 23 år», men dei sender visstnok regresskrav med avkorting på dei 10-15% ein sparar på premien:

https://www.nrk.no/ho/det-kan-koste-deg-dyrt-a-lane-bort-bilen-din-1.13757573

 

Blir nok Storebrand neste. Der er det 10 000 kr ekstra eigenandel. Ein bitteliten sjanse for ei ekstrautgift på 10 000 kr kan eg leva med. 10% av potensielt fleire millionar derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...