ray001 Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Tror Netonnet fikser opp? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Jeg fikk beskjed etter en liten stund, at det vil bli dekket av garanti om det ikke var bruker feil. Og muligens få ny enhet da de ikke har samme gamle enhet inne. Om så skjer hva burde jeg gjøre? Oppgradere til en bedre versjon? Dersom de "omleverer" og gir deg en nyere modell, med tilsvarende eller bedre spesifikasjoner, er det bare å ta imot. Diskene med dine data kan da "migreres", og du kommer greit ut av det :-) Endret 12. november 2018 av BearCat Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Netonnet.no har ikke fått sendt den ut av landet enda. Problemer med frakt selskapet sier de? Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Begynner vel fort å nærme seg hva som er grensa for rimelig servicetid nå.. når reklamerte du første gang? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Grensa for pc'er er vel 6 uker fra feilen oppstår til den skal være reparert/omlevert tilbake hos deg, senest! For en server/NAS så er det kanskje litt lengre før avhjelpstiden er gått ut. Kanskje 8 uker? Jeg ville minnet netonnet på dette, kanskje de pusher litt ekstra på. Gitt at det faktisk er reklamert da. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 (endret) Har nok ikke gått så lang tid? Snart 1 mnd. Hendelse forløp/svar ifra Netonnet Man. 14. okt. -18 Oppdaget feilen, sendte mail til netonnet. Tir. 15. okt., 18:59 Fikk svar ifra Netonnet at de har automatisk mottatt mail med feil. Fre 19. okt., 14:09 Nytt svar ifra Netonnet der de sier at garanti tiden er gått ut. Der jeg svare at det skal være 3år, og ikke 2år. Hører ikke noe, og bli bekymret. Mandag 23. okt -18 Tar jeg Synology NAS med til Netonnet butikk på Kvadrat(Sandnes), og levere den inn, og gjentar 3år garanti tid. De tok imot og skulle se på det. Tok en kjapp test, og de var enige med meg at denne enheten ikke fungerte. Fre 26. okt. 2018, 09:23 Nytt svar ifra Netonnet Kjære kunde! Vi har nå opprettet en servicesak hos verkstedet vårt. Vedlagt finner du servicekvitteringen for denne saken. Vi vil informere deg fortløpende om din servicesak. Og RMA blir laget. Fre 26. okt. 2018, 09:24 Vanligvis er det 2 år garanti, men ser nå at denne produsenten har tre år jeg sender deg her en ferdigadressert og ferdigbetalt fraktseddel slik at du kan sende tilbake ditt produkt kostnadsfritt til en kontroll, se vedlagt. Pakk varen godt inn i samme emballasje og eske den kom i (det må ikke være originalemballasjen, men varen må pakkes forsvarlig så den ikke blir skadet i postgangen). Send med alt av tilbehør. Fest fraktseddelen utenpå esken, og lever den inn på nærmeste PostNord utleveringssted, finn nærmeste her: https://minside.postnord.no/public-services/service-points?ChangeLanguageID=no Om feilen på produktet er forårsaket av en garantifeil, må du selvsagt ikke betale noe for å sende produktet inn på service. Om produktet har en såkalt selvforskyldt feil vil serviceverkstedet debitere deg et undersøkelsesgebyr. Dette gebyr vil også tilkomme dersom verkstedet ikke klarer og gjenskape et produksjonsfeil eller hvis problemet er et softwarefeil. Undersøkelsesgebyret ligger på ca. kr. 300-700,- avhengig av produkt. Vi ber deg derfor om å lese igjennom produktets brukerveiledning, der det som oftest finnes en feilsøkningsguide. Dette er for å unngå at du sender inn produktet til vår servicepartner med en såkalt selvforskyldt feil. NetOnNet tar ikke ansvar for skjermbeskytter eller annet eksternt tilbehør som sendes med produktet. HDD'er skal ikke sendes med. NB! Fordi pakken skal fortolles i Oslo før den sendes videre til oss i Borås, Sverige, kan returen ta noen dager ekstra. Fre 26. okt. 2018, 15:31 Vi har prøvd noen hurtige feilsøkinger etter ønske fra Synology uten at noe hjalp. Vi fikk et RMA der vi skal sende et skjema og da skal denne sendes til Storbritannia. Du vil høre fra oss videre i saken. Fre . 9. nov., 15:04 Nytt svar ifra Netonnet Vi har hatt noen store diskusjoner med fraktselskapet gjellende sending til utlandet og det så ikke så bra ut. Vi må sende den til Sverige som videresender den til oss. Jeg fikk hele hovedlageret å se hvis de hadde noen igjen på lager og dessverre hadde de ikke flere. Servicetiden vil bli lengre enn forventet og vi skal gjøre vårt beste å få saken å gå så smidig som mulig. Hvis du har noen spørsmål, IK ke nøl med å kontakte oss. Vi har prøvd noen hurtige feilsøkinger etter ønske fra Synology uten at noe hjalp. Vi fikk et RMA der vi skal sende et skjema og da skal denne sendes til Storbritannia. Du vil høre fra oss videre i saken. 20. nov. 2018, 11:13 Nytt svar ifra Netonnet Kjære kunde, din service/kontroll er sendt til et eksternt verksted for videre behandling. Vi kommer tilbake til deg med mere informasjon i løpet av kort tid. Mvh NetOnNet Support NO Endret 20. november 2018 av ray001 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Fikk denne idag 20. nov. 2018, 11:13 Kjære kunde, din service/kontroll er sendt til et eksternt verksted for videre behandling. Vi kommer tilbake til deg med mere informasjon i løpet av kort tid. Mvh NetOnNet Support NO ---- Kan se ut som den ikke sendt før idag? Endret 20. november 2018 av ray001 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Lite hjelp i dette nå kanskje, men på garantisaker foretrekker jeg å forholde meg til garantigiver direkte, i dette tilfellet Synology. Butikken er ofte bare et forkludrende mellomledd. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Lite hjelp i dette nå kanskje, men på garantisaker foretrekker jeg å forholde meg til garantigiver direkte, i dette tilfellet Synology. Butikken er ofte bare et forkludrende mellomledd. Det kan være enklere, men du har da ingen rettigheter utover garanti-avtalen. I utgangspunktet kan garantigiver isåfall bruke så lang tid som de vil til å reparere varen. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Fikk denne mailen ifra synology for et par dager siden, Har det noe å si? Dear user, xxxxx.synology.me was last updated on 2018-10-09 07:41:04 +03:00. DDNS hostnames must be updated every 60 days to prevent them from being removed from our system. If you are still actively using xxxxx.synology.me and do not wish to have your free hostname removed from our system, please enable the DDNS service on your DiskStation. If you are no longer using this xxxxxc.synology.me, simply ignore this message and your hostname will be removed automatically. Sincerely, Synology Account Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Det har kun noe å si, dersom du har et behov for det registrerte DDNS hostnavnet. Kjørte du noen eksternt tilgjengelig tjenester på NAS'en som var knyttet opp mot dette host-navnet? Hva "mister" du dersom du må registrere et nytt navn? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Er redd for å miste innholdet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Innholdet er vel på diskene, ikke på nett? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Ja men vil jeg få problemer med å logge inn igjen? Om passordet er "glemt" Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Brukernavn/passord ligger på din lokale NAS, og trenger ikke DDNS for å få tilgang Du får lokalt tilgang til NAS'n med den lokale IP adressen den får tildelt av din DHCP server, dette trenger du ikke et dynamisk host navn for å gjøre. Dersom du, mest sannsynlig, får en ny NAS i retur, kommer den med "blanke ark", slik at du må sette den opp før bruk, inkludert brukernavn/passord. Så kan du bare sette inn diskene dine (som du forhåpentligvis tok ut før du sendte inn den NAS'en med feil på) og får da opp beskjed om at diskene er overført fra en annen NAS, slik at du kan importere dem. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Brukernavn/passord ligger på din lokale NAS, og trenger ikke DDNS for å få tilgang Du får lokalt tilgang til NAS'n med den lokale IP adressen den får tildelt av din DHCP server, dette trenger du ikke et dynamisk host navn for å gjøre. Dersom du, mest sannsynlig, får en ny NAS i retur, kommer den med "blanke ark", slik at du må sette den opp før bruk, inkludert brukernavn/passord. Så kan du bare sette inn diskene dine (som du forhåpentligvis tok ut før du sendte inn den NAS'en med feil på) og får da opp beskjed om at diskene er overført fra en annen NAS, slik at du kan importere dem. Husk at diskene må settes inn i samme rekkefølge som de sto. Da får du opp melding om du ønsker å migrere med deg all data, den laster ned og installerer DSM og vipps så er du tilbake slik den var. DDNS og noen små andre ting må settes opp på nytt. Hvis du ikke har merket diskene så kan du bare starte med blanke ark og hente over settings og data fra backup. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Fikk igjen penger(samme sum som jeg ga) ? Bare et lite problem, da den samme type boks koster 2-3tusen mer... 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Fikk igjen penger(samme sum som jeg ga) ? Bare et lite problem, da den samme type boks koster 2-3tusen mer... Dette er litt sent, siden du kanskje har akkeptert den erstatningen. Men du har krav på en sum som gjør at du kan kjøpe tilbake samme vare (pluss/minus noen detaljer). Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Hmm, det var det jeg tenkte. Hadde hørt noe om det. Men de var rimelig kjappe med å betale ut pengene ja.... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 De har vel levert innenfor hva som er krevd på en reklamasjon/garanti. De kan reparere, omlevere nytt produkt eller heve kjøpet og betale tilbake penger. Å se at selger/produsent har urimelige utlegg for å dekke kundens problemer kan ikke kreves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå