ray001 Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Min Synology NAS viser feil på hovedkortet / cpu. Ble kjøpt 20.10.15. Det er 3års garanti, dvs at jeg har 5 dager med garanti igjen. Har sent inn sak til netonnet.no (der jeg kjøpte NAS). Kan Nettonet "dra" ut tiden slik det ikke er garanti sak igjen? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Du har fortsatt fem(5) års reklamasjonsrett. Bruk den! 8 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Tenker du kan henvise til at mailen ble sendt før garantien gikk ut 7 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Min Synology NAS viser feil på hovedkortet / cpu. Ble kjøpt 20.10.15. Det er 3års garanti, dvs at jeg har 5 dager med garanti igjen. Har sent inn sak til netonnet.no (der jeg kjøpte NAS). Kan Nettonet "dra" ut tiden slik det ikke er garanti sak igjen? Er det en DS415+? Jeg hadde samme problem. Min døde etter nesten 4 år og da reklamerte jeg på den til DustinHome. Etter en telefonsamtale ble vi enig om at de kunne sende meg en ny DS918+ som erstatning. 1 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 16. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2018 Såpass. Nei det er en DS2415+, nokså dyr. Derfor jeg tenker de "vil" gå over garanti tiden. Har ikke fått svar på mailen som jeg sendte i går. Så jeg ringer de I morgen for å være på sikre siden? 1 Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Som Bigg skriver har du 5 års reklamasjon på produktet, begynner de å krangle tar du de til forbrukerrådet. 2 Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) 1: Har Ray001 reklamert? En reklamasjon er å gjøre en mangel gjeldende ovenfor selgeren. Når du har sendt inn saken til NetOnNet innenfor garantien på 3år så har du reklamert. Du har altså reklamert innenfor fristen. Hva selger foretar seg har ingenting å si for om du har reklamert i tide. Ps: Du har risikoen for at meldingen når fram. Hvis den elektroniske meldingen ikke nådde fram til NetOnNet så har du ikke reklamert. Har du derimot fått en melding fra NetOnNet at de har mottatt beskjeden din så har du reklamert. 2: Generelt om reklamasjonsfrister Jeg forutsetter i dette eksempelet at det ikke er gitt en garanti. Man kan reklamere på et produkt innen 5 år hvis produktet/komponenten det klages over er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Selger plikter kun å utbedre en mangel hvis det er reklamert innenfor produktets forventede levetid. Eksempel: Datamaskinen har en forventet levetid på 4 år. Den absolutte reklamasjonsfristen er 5 år. Reklamerer du innen 4 år kan du gjøre en mangel gjeldende ovenfor selger. Reklamerer du innen 4 år og 2mnd er du innenfor den absolutte reklamasjonsfristen, men du kan ikke gjøre en mangel gjeldende. Grunnen til dette er at datamaskinen kun er ment å vare i 4 år. At den blir ødelagt etter dette tidspunktet er derfor ikke en mangel. Endret 16. oktober 2018 av heheszki Lenke til kommentar
Woff Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Såpass. Nei det er en DS2415+, nokså dyr. Derfor jeg tenker de "vil" gå over garanti tiden. Har ikke fått svar på mailen som jeg sendte i går. Så jeg ringer de I morgen for å være på sikre siden Det er ikke VELDIG lett og dokumentere en telefonsamtale.. Mail derimot klarer de NEPPE å snike seg unna. Skaff til veie mailadresser hos de og send kopi til så mange du mener er nødvendig for å få svar. Lykke til, dette bør gå bra! Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Hvis en reklamerer, så er det ikke en slik tidsfrist. Hvis du gjør det, er det kun netonnet som evt taper på å ikke behandle klagen innenfor garantifristen. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Har sendt mail og fått svar: [NetOnNet] Mottatt saksnummer xxxxxx: "Kontakt: Øvrig" Hei Raymond, takk for at du kontakter oss! Våre telefonlinjer er for øyeblikket stengt. Det vil fortsatt bli besvart mail fra 09-17, mandag til fredag. Takk for forståelsen. Vi har for øyeblikket stor pågang, og vi vil beklage på forhånd at svartiden er lengre enn normalt. Beregnet svartid nå er 4 virkedager. Ditt saksnummer er xxxxxx. Hvis du vil legge til noe i saken kan du bare svare på denne e-posten. For oss i NetOnNet er det viktig at du og personopplysningene dine behandles ansvarlig med hensyn til personvern, og at du får vite hvilken informasjon vi samler inn om deg, hvordan vi bruker den, og hvordan vi gjør det. Disse personvernreglene beskriver også dine rettigheter og hvordan du utøver dem. Les mer her. Endret 17. oktober 2018 av ray001 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 Så har de telefon stengt Våre telefonlinjer er for øyeblikket stengt. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Såpass. Nei det er en DS2415+, nokså dyr. Derfor jeg tenker de "vil" gå over garanti tiden. Har ikke fått svar på mailen som jeg sendte i går. Så jeg ringer de I morgen for å være på sikre siden DS2415+ har samme CPU som DS415+ så det er nok samme feil som jeg hadde på min. https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=127839 1 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Fikk svar ifra netonnet.no Trodde det var 3 år jeg, og da hadde jeg et par dager til gode før innlevering av mail med klage. Jeg spmvarte med når gikk garanti tiden ut? Om. Det er 2 år er det en ting, men er det 3år så skal ALT være innenfor tiden... Hei Ray Produktet ditt er utenfor garantitiden. Du kan fortsatt sende inn produktet på reklamasjon, men dekker selv frakten inntil verkstedet kan bekrefte feilen. Ta da vare på alle kvitteringen angående frakten slik at vi kan tilbakebetale deg hvis reklamasjonen går gjennom. Legger ved reklamasjonsblanketten. Returadressen står på skjemaet, men anbefaler dere å bestille returetikket fra PostNord her: Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) På NetonNet sine sider står det: "4.1 Garantiens lengde Vi gir deg 2 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. For dataprodukt, telefoni, spillkonsoller og bærbar lyd gjelder 1 års garanti. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden." Med mindre du har fått spesifisert en annen garanti så garanterer de kun for 2 år. (Du skal ha fått en garantiseddel i eposten din) Deres "garanti" er egentlig ikke noe annet enn den alminnelige reklamasjonsfristen. At de kaller det garanti er egentlig bare et markedsføringstriks for å gi inntrykk av at de gir kunden noe mer enn ellers. Hvis garantiseddelen din sier 2 år, så har du reklamert for sent. Jeg vet ikke hvor lang tid hovedkort/cpu er ment å vare, dette er et faglig vurderingsspørsmål. Er den ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, gjelder 5 års reklamasjonsfrist, se ovenfor. Er den feks ment å vare i 3 år kan du reklamere selv om det ikke eksisterer noen garanti fra butikken. Endret 20. oktober 2018 av heheszki 2 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Ser nå på samme produkt at Synology gir 3års garanti 1 Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Gjør NetOnNet oppmerksom på det og vis til 4.1 på nettsiden deres. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2018 Hva er 4.1? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Punkt 4.1 som heheszki refererte til: 4.1 Garantiens lengde Vi gir deg 2 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. For dataprodukt, telefoni, spillkonsoller og bærbar lyd gjelder 1 års garanti. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden." Endret 20. oktober 2018 av Konkulf Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 På grunn av det kjente problemet med en Intel chip utvidet Synology garantien på DS2415+ med 1 år, til totalt 3 års garanti i feb.2017. Dette burde være kjent for NetOnNet, hvis de ikke vil godkjenne dette, eller reklamasjon, så er forbrukerrådet neste trinn. 1 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Jeg fikk beskjed etter en liten stund, at det vil bli dekket av garanti om det ikke var bruker feil. Og muligens få ny enhet da de ikke har samme gamle enhet inne. Om så skjer hva burde jeg gjøre? Oppgradere til en bedre versjon? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå