Kaare Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Emnet sier vel sitt. Jeg har lyst til å lage en drop-down meny (<select). med dag, måned, år. Dermed trenger jeg å få datoen fra mysql (yy-mm-dd) til å bli variabler. Noen tips om hvordan jeg skal få fikset det? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 du forklarer veldig dårlig hva du vil, du trenger ikke mysql for å lage en dropdown meny med dager måneder og år. Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 hehe, sorry. Jeg har allerede lagt til noe i databasen, også vil jeg endre den infoen. Det jeg driver å lager er et kviterings system, slik at jeg skal kunne hente ut informasjon, som f.eks hvor mye penger jeg bruker på cola i mnd Så det jeg vil at skulle kunne endres er kviteringsdatoen som allerede er lagt inn. Fra før har jeg slik at du må fylle inn dato selv for kunne endre den, men å bruke drop-down meny vil være enklere. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 her har du en bønch med mysql funksjoner for å hente ut år, måned og dato, håper det er det du trenger: http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html husk at for å vise riktig verdi i select boxen, må du skrive ut "selected" inni <option> tag for den måneden det gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå