Eirik Helland Urke / TU Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Vingen smadres: Her tester de hva som skjer når en drone treffer et passasjerfly Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Får vel gjøre som med fuglene. Ut med hagle og skyt ned ulovlige droner i området nær flyplasser. 4 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 De må teste hva som skjer år isoporfly treffer vingen også. Det er som regel isoporfly som brukes av de som flyr langt og høyt. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Passasjerfly og passasjerfly. Det er vel teknisk sett korrekt siden det kan ta 3 passasjerer, men noe spesielt ordvalg.. 1 Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 En moderne Mooney M20 Eagle vil ha en marsjfart på 310kmt i en høyde av 2000 meter eller høyere. Under landing og takeoff der man er i dronehøyde (under 300 meter) høyde vil vanligvis farten være langt lavere. 150~180kmt med flaps ute. Hadde vært fint å se de skadene på de bærende elementene. Uansett ingen god kombo dette med stillestående droner og innflyvninger/utflyvninger. Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Jeg lurer nå litt hvor realistisk dette er.. Det er store trykkforskjeller foran vingen i luften, og jeg antar det er vanskelig å treffe rett på. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Det blir vel droner i stedet for frosne høns som blir den nye testen for flymotorer i tiden fremover. Å kaste en frossen Kylling inn i en flymotor på full kraft må være en av de raskeste metodene for å grille kylling. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 En moderne Mooney M20 Eagle vil ha en marsjfart på 310kmt i en høyde av 2000 meter eller høyere. Under landing og takeoff der man er i dronehøyde (under 300 meter) høyde vil vanligvis farten være langt lavere. 150~180kmt med flaps ute. Hadde vært fint å se de skadene på de bærende elementene. Uansett ingen god kombo dette med stillestående droner og innflyvninger/utflyvninger. Dette stemmer overhodet ikke. Det kan være mange situasjoner der det er aktuelt å fly marsjfart med småfly i lav høyde. F. eks. ved lav skydekkehøyde eller fordi man må fly under kontrollert luftrom. I Sverige kan man ha TMA (kontrollert luftrom rundt flyplass) helt ned i 1500 fot. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Jeg lurer nå litt hvor realistisk dette er.. Det er store trykkforskjeller foran vingen i luften, og jeg antar det er vanskelig å treffe rett på. Har vel ikke noe å si om det er vanskelig eller ei. Det at det _kan_ skje er nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå