Gå til innhold

Nå kan Tesla snart ikke gi samme fordel som konkurrentene


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Tesla har overhodet ikke lyst til å selge middels rekkevidde bilen til bar 46 tusen dollar. De tilbyr den for å lokke folk inn døra, og når de først er inne og har sett seg rundt går de fleste for en dyrere versjon. Å spare 3 tusen dollar for å bli kvitt 12 kwh virker ikke som en god deal, men nå får du jo ikke lang rekkevidde uten dual motor lenger. Hvis man vil ha noe, må man ta en del annet på kjøpet og prisen skyter i været samtidig som man får noe man kanskje ikke ønsker, trenger eller ser noe behov for å betale for.

Samme som alle andre bilprodusenter, altså. Ingen har lyst til å selge innstegsmodellen, og det er ekstremt vanlig med utstyrspakker og slikt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bekreftet han langt på vei at Tesla ikke ville tjent på 35K-utgaven foreløpig. Bare sjekk innlegg #7 i denne saken. Forskjellen er at EHA skriver at de er på vei til det punktet at de vil tjene også på den versjonen, så den kommer etter hvert.

Stikkordet er foreløpig. De vil ikke tjene penger på den før produksjonen er høy nok. Det jeg svarte på var påstanden om at "de ikke kommer til å tjene penger på det".

 

Så nå skjønner jeg ikke hva du snakker om.

 

 

 

45 ble til 46 tusen for middels rekkevidde, og lang rekkevidde dual motor gikk ned fra 54 til 53. P gikk ned 5 tusen.

Tesla har overhodet ikke lyst til å selge middels rekkevidde bilen til bar 46 tusen dollar. De tilbyr den for å lokke folk inn døra, og når de først er inne og har sett seg rundt går de fleste for en dyrere versjon. Å spare 3 tusen dollar for å bli kvitt 12 kwh virker ikke som en god deal, men nå får du jo ikke lang rekkevidde uten dual motor lenger. Hvis man vil ha noe, må man ta en del annet på kjøpet og prisen skyter i været samtidig som man får noe man kanskje ikke ønsker, trenger eller ser noe behov for å betale for.

Tenk at Tesla ønsker å tjene penger da. Uhyrlig. Best å krisemaksimere litt for sikkerhets skyld.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Stikkordet er foreløpig. De vil ikke tjene penger på den før produksjonen er høy nok. Det jeg svarte på var påstanden om at "de ikke kommer til å tjene penger på det".

 

Så nå skjønner jeg ikke hva du snakker om.

 

Når du må skrive det jeg skrev, dog litt omformulert, så skjønner jeg at du ikke fikk med deg hva jeg skrev.

 

Han du svarte, henviste til EHA - aka Espen Hugaas Andersen som bekreftelse, og når han leser den biten utenfor sammenhengen, så har han rett, Tesla vil ikke tjene på USD-35K-modellen. Ergo, han har også rett i at EHA bekrefter at Tesla ikke vil tjene på den modellen.

 

Forskjellen er altså, som vi alle tre har skrevet og er fullstendig enig i, at dette bare gjelder med dagens produksjonsvolum og kostnader.

 

Tesla er altså på god vei mot det punktet at også den modellen vil bli lønnsom nok, noe vi tre altså er enige om. Mens Bjørn Eng tror den situasjonen vil vedvare. Deri ligger forskjellen.

Lenke til kommentar

Nei, han har ikke rett fordi Tesla vil tjene penger på 35K-varianten. Det nytter ikke å ta en isolert setning ut av sammenhengen og presentere den som noe annet enn den faktisk er. Espen har aldri bekreftet at de ikke vil tjene penger på den, for tvert imot sa han nettopp at det ville de når produksjonen var høy nok.

 

Så nei, EHA har ikke bekreftet det du påstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...