torest Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Kystruten kan bli utslippsfri med landstrøm, store batterier og hydrogendrevne brenselceller i løpet av noen år.Kjøper verdens største batteripakker: Per Sævik mener Kystruten kan bli utslippsfri om få år [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Er metanol med i vurderingen? Stena Germanica bruker metanol og et forskerteam ved Pensylvania State University har laget metanol direkte fra hydrogen og CO2 ved å bruke en katalysator. Metanol slipper tilbake CO2 når den brukes, og metanol blir på den måten et nøytralt drivstoff. Stena Germanica bruker metanol direkte på motorene, som er på 32 000 Hk. Liten risiko forbundet med metanol, og logistikken blir mye likt dagens bensin og diesel. Lystbåter bruker metanol og brenselceller i dag, så metanol kan være et alternativ som er verdt å ha med i debatten. 1 Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 "I 2019 kommer Color Hybrid i drift og får en batteripakke på 4,7 MWh. Den skal kunne seile 3,2 nautiske mil (NM) kun på strøm fra batterier." Tenk det, hele 5 km på ren batteridrift. Så imponerende. Med brenselceller og hydrogen så er det ingen begrensning overhodet. Fyll opp på 15 minutter og kjør et døgn. Batterier er fint til småturer. Skal man lenger så er hydrogen løsningen. Og disse løsningene kommer på tross av "ekspertisen" på dette forumet :-) Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) Er metanol med i vurderingen? Jeg mener også det er for mye fokus på hydrogen I Norge, og for lite på metanol. For mindre enheter hvor ikke batterier kan dekke behovet fullt ut, vil metanol være et ypperlig drivstoff for rekkeviddeforlengere og som nødreserve. Inntil videre introduseres fossil metanol for å klare utslippskravene for skip, men den nevnte fornybare metoden virker lovende. Interessant video: Endret 15. oktober 2018 av J-Å Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) "I 2019 kommer Color Hybrid i drift og får en batteripakke på 4,7 MWh. Den skal kunne seile 3,2 nautiske mil (NM) kun på strøm fra batterier." Tenk det, hele 5 km på ren batteridrift. Så imponerende. Med brenselceller og hydrogen så er det ingen begrensning overhodet. Fyll opp på 15 minutter og kjør et døgn. Kva farty snakkar du om då? Det finst mange batteridrivne ferjer som går meir enn 5 km. Faktisk går den aller fyrste batteridrivne ferja i vanleg passasjetrafikk over 5 km kvar veg. Kor langt går den hydrogendrivne ferja med lengst rekkjevidde i dag? Det er veldig lett å snakke om farkostar som berre finst i fantasien. Bygg han og set han i drift, so ser vi om han fungerer like godt i praksis. Dersom det ikkje skal vere avgrensing på rekkjevidda, kan det ikkje vere avgrensing på volumet heller. Hydrogen inneheld lite energi pr m³, spesielt når du tek omsyn til den låge verknadsgrada til brenselcella og praktiske avgrensingar på utforminga av tankane. 15 minutt fylletid er svært optimistisk. Stavangerfjord, som går mellom Bergen og Hirtshals, brukar to timar på å fylle LNG med omlag 3,3 gonger høgare volumetrisk energiinnhald enn hydrogen ved 700 bar. (Då brukar eg 60% verknadsgrad for hydrogen og 40% for LNG). Overfarten tek 16,5 timar. Stavangerfjord har to LNG-tankar. To timar er omlag det dobbelte av tida du treng for å fullade eit typisk litium-ionebatteri, so sant du har nok tilgjengeleg effekt til å kunne lade optimalt. Men for all del, eg er interessert i å høyre om desse hydrogenferjene du snakkar om. Eg har berre ikkje sett nokon av dei. Endret 15. oktober 2018 av Sturle S 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) 15 minutt fylletid er svært optimistisk. Stavangerfjord, som går mellom Bergen og Hirtshals, brukar to timar på å fylle LNG med omlag 3,3 gonger høgare volumetrisk energiinnhald enn hydrogen ved 700 bar. (Då brukar eg 60% verknadsgrad for hydrogen og 40% for LNG). Overfarten tek 16,5 timar. Stavangerfjord har to LNG-tankar. To timar er omlag det dobbelte av tida du treng for å fullade eit typisk litium-ionebatteri, so sant du har nok tilgjengeleg effekt til å kunne lade optimalt. Hvis du skal sammenligne ladetid med fylling av LNG for 16.5 timers overfart, da bør du også skissere vekt, volum og ladeeffekt som trengs for et batteri for denne 16.5 timers overfarten. Hydrogen er gjerne hypotetisk pr. i dag, men det er batterielektriske skip for denne typen avstander også. Sammenligner du komprimert hydrogen mot flytende naturgass er forholdet i volum ca 4:1 til 5:1, men da er ikke påfyllingen på noen måte sammenlignbar. (Kryogenisk væske vs. komprimert gass). For LNG vs LH som da er mer naturlig å sammenligne er det volumetriske energiinnholdet ca 2.2:1. eller ca 1.5:1 om du regner virkningsgrad slik du gjør. Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density Endret 16. oktober 2018 av sverreb Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 15 minutt fylletid er svært optimistisk. Stavangerfjord, som går mellom Bergen og Hirtshals, brukar to timar på å fylle LNG med omlag 3,3 gonger høgare volumetrisk energiinnhald enn hydrogen ved 700 bar. (Då brukar eg 60% verknadsgrad for hydrogen og 40% for LNG). Overfarten tek 16,5 timar. Stavangerfjord har to LNG-tankar. To timar er omlag det dobbelte av tida du treng for å fullade eit typisk litium-ionebatteri, so sant du har nok tilgjengeleg effekt til å kunne lade optimalt.Hvis du skal sammenligne ladetid med fylling av LNG for 16.5 timers overfart, da bør du også skissere vekt, volum og ladeeffekt som trengs for et batteri for denne 16.5 timers overfarten.Kan hende, men eg treng ikkje det. Ei slikt skip på batteri er pr i dag like lite realistisk som eit tilsvarande skip på hydrogen. Om du ikkje er redd for verknadsgrad (og det kan ein ikkje ver når ein snakkar om hydrogen), kan du bruke eit metall-saltvassbatteri. Då skjer oppladinga ved å byte ut metallhydroksyd med nytt metall på land, og køyre hydroksydet til fabrikken for elektrolyse. Slike batteri kan ha høgt energiinnhald pr liter og kg, og er veldig sikre, men verknadsgrada er ikkje stort betre enn hydrogen. Dermed like lite berekraftig som hydrogen. Hydrogen er gjerne hypotetisk pr. i dag, men det er batterielektriske skip for denne typen avstander også. Sammenligner du komprimert hydrogen mot flytende naturgass er forholdet i volum ca 4:1 til 5:1, men da er ikke påfyllingen på noen måte sammenlignbar. (Kryogenisk væske vs. komprimert gass). For LNG vs LH som da er mer naturlig å sammenligne er det volumetriske energiinnholdet ca 2.2:1. eller ca 1.5:1 om du regner virkningsgrad slik du gjør. Eg rekna flytande hydrogen som mindre aktuelt pga den store mengda energi som går med til å gjere hydrogenet flytande. Flytande hydrogen er òg vansklegare å handtere enn LNG pga den ekstremt låge temperaturen. Eit problem med handtering av LNG er at vassdamp i lufta frys på alt av slangar, røyr, koplingar og ventilar som ikkje er svært godt isolert. Ved temperaturen til flytande hydrogen frys nesten alle gassane i luft til fast form. Det tok Fjordline lang tid å få godkjent fylling av LNG med passasjerar ombord, og ferja vart forseinka medan passasjerane venta i fleire timar på kaia. Lurer på korleis det går å fylle flytande hydrogen. Reglane er sikkert ikkje mindre strenge. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Kan hende, men eg treng ikkje det. Ei slikt skip på batteri er pr i dag like lite realistisk som eit tilsvarande skip på hydrogen. M.a.o. ditt eksempel om 2 timers fylletid er fullstendig irrelevant for debatten siden det er en fundamentalt anneledes applikasjon enn hva som diskuteres, hvilket var mitt poeng. Endret 16. oktober 2018 av sverreb Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Kan hende, men eg treng ikkje det. Ei slikt skip på batteri er pr i dag like lite realistisk som eit tilsvarande skip på hydrogen.M.a.o. ditt eksempel om 2 timers fylletid er fullstendig irrelevant for debatten siden det er en fundamentalt anneledes applikasjon enn hva som diskuteres, hvilket var mitt poeng. Kva er det du diskuterer? Bjørn Eng hevda at ein danskebåt kunne fyllast med hydrogen på 15 minutt og køyre eit døger på det. Eg påpeika at ein eksisterande danskebåt på LNG brukar to timar på å fylle tankane. Eg trur ikkje eg kunne treft betre med dømet mitt, utan å teoretisere vidare om båtar som ikkje finst. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Kva er det du diskuterer? Ditt utsagn: " To timar er omlag det dobbelte av tida du treng for å fullade eit typisk litium-ionebatteri, so sant du har nok tilgjengeleg effekt til å kunne lade optimalt." Dette er det du sammenlignet 2 timers fylletid av LNG med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå