Gå til innhold

Samsung smart tlf hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har S7Edge mens foreldre har en billigere modell....A3 eller A5 tror jeg.
Når jeg ringer til dem eller vice versa og den som blir ringt til er opptatt i en annen tlf samtale så får vi ikke opptatt signal men det ringer på som vanlig?
Går det an i innstillinger å forandre så jeg får høre opptatt signal hvis foreldre allerede er på tlf med noen andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er en tjeneste som tilbys av operatørene deres og den kan i de fleste tilfeller slås på og av på telefonen:

Telefonappen > 3 prikk menyen øverst til høyre > Innstillinger > Flere innstillinger > slå på "Samtale venter"

Alternativt kan du taste inn *43# i telefonappen og trykke på ringeknappen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ja, det er en tjeneste som tilbys av operatørene deres og den kan i de fleste tilfeller slås på og av på telefonen:

Telefonappen > 3 prikk menyen øverst til høyre > Innstillinger > Flere innstillinger > slå på "Samtale venter"

Alternativt kan du taste inn *43# i telefonappen og trykke på ringeknappen.

takker, men ser nå at "samtale venter" faktisk er aktivert :/

Lenke til kommentar

Da må dere sjekke med operatøren(e) deres.

Når jeg ringer til dem eller vice versa og den som blir ringt til er opptatt i en annen tlf samtale så får vi ikke opptatt signal men det ringer på som vanlig?

Sorry, leste ikke innlegget ditt nøye. Dette høres litt merkelig ut, fordi hvis samtale venter ikke er aktivert hos mottaker, skal den andre innringeren få et "opptatt" signal fra nettverket og oppkoblingen vil avsluttes. Hvor mener du at det ringer på som vanlig, hos den andre innringeren?

A ringer B, B mottar anropet

C ringer B, B har ikke samtale venter aktivt: C få et "opptatt" signal fra nettet og oppkoblingen avsluttes

C ringer B, B har samtale venter aktivert: Anrop C skal komme fram til B (og B mottar samtale venter lyd i høyttaleren), B kan velge å legge på med A alle sette A på vent

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Da må dere sjekke med operatøren(e) deres.

Sorry, leste ikke innlegget ditt nøye. Dette høres litt merkelig ut, fordi hvis samtale venter ikke er aktivert hos mottaker, skal den andre innringeren få et "opptatt" signal fra nettverket og oppkoblingen vil avsluttes. Hvor mener du at det ringer på som vanlig, hos den andre innringeren?

A ringer B, B mottar anropet

C ringer B, B har ikke samtale venter aktivt: C få et "opptatt" signal fra nettet og oppkoblingen avsluttes

C ringer B, B har samtale venter aktivert: Anrop C skal komme fram til B (og B mottar samtale venter lyd i høyttaleren), B kan velge å legge på med A alle sette A på vent

Har ikke sjekka innstillingene på foreldre sin telefon men dette har ikke vært noe problem tidligere......sannsynligvis kommet etter en firmware oppdatering. 

Heller ikke noe super problem bare litt irriterende.

Når jeg ringer foreldre....eller andre....som er opptatt med en samtale så vil jeg høre opptatt signal....ikke vanlig ringe tone som ellers når jeg ringer noen.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekka innstillingene på foreldre sin telefon men dette har ikke vært noe problem tidligere......sannsynligvis kommet etter en firmware oppdatering.

Det har ikke noe med programvaren til telefonen å gjøre i dette tilfellet.

Når jeg ringer foreldre....eller andre....som er opptatt med en samtale så vil jeg høre opptatt signal....ikke vanlig ringe tone som ellers når jeg ringer noen.

OK, da er det forventet oppførsel som ikke stemmer overens med faktisk oppførsel. Du som ringer en person som er i en annen samtale vil ikke kunne høre at personen er opptatt. Der er slik det skal fungere. Det er kun personen som mottar det andre anropet som kan høre at andre ringer inn.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Det har ikke noe med programvaren til telefonen å gjøre i dette tilfellet.

OK, da er det forventet oppførsel som ikke stemmer overens med faktisk oppførsel. Du som ringer en person som er i en annen samtale vil ikke kunne høre at personen er opptatt. Der er slik det skal fungere. Det er kun personen som mottar det andre anropet som kan høre at andre ringer inn.

Har ikke vært sånn tidligere da har jeg fått opptatt signal hvis foreldre har pratet med noen andre mens jeg har ringt.Jeg får titte i innstillinger på foreldres tlf neste gang jeg er hos dem men er 100% sikker på at de ikke er inne i menyer å forandrer på noe,de ville aldri ha funnet frem til denne option heller.

Har opplevd mange ganger at innstillinger på tlf har blitt forandret etter oppdateringer......skjedde spesielt det første året jeg hadde telefonen.

Lenke til kommentar

Telefoninnstillinger for såkalte "Supplementary services" (anrops-ID, samtale venter, samtalesperring, viderekoblinger osv) blir *ikke* forandret etter oppdateringer og samtale venter er en nettverkstjeneste. Det som har skjedd i løpet av levetiden til S7 er at den har fått støtte for moderniserte varianter av blant annet disse tjenestene hos Telenor og Telia.

Du jakter spøkelser tror jeg. Anbefaler at du tar en prat med kundeservice hos din operatør i stedet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...