Gå til innhold

Råd om valg av sykkel : Volt 7 2018 eller Momas Jason NY 2019

Dukien

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Hei, jeg har i utgangspunktet bestilt en volt 7 elsykkel og ble tipset om momas jonas 2019

Jeg ser av testen på tek.no at 2018 momas jonas er til prisen bra på tøffe bakker som er et av mine hovedkriterier (dreiemoment er ikke oppført) På volt deriumot står det oppført : 80 NM (maks).
I tillegg er mine kriterier lengre turer langs sykkelveier/gater. 

Det er også en prisforskjell her: 12000 (satt ned fra 15000) og 10 000 (satt ned fra 15000 kr). Dog, må jeg tilføye at det er smått mistenkelig at en helt ny 2019 modell blir satt ned med 5000 kr før den i det hele tatt har kommet ut i butikken. 

Så er det jo service ved eventuelle problemer, Gmaks er mye nærmere og har 3 års garanti. Dette ble plutselig et større problem å velge enn jeg trodde. Har noen her erfaringer, kommentarer så ønskes det hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Den ene sykkelen er en hybrid, mens den andre er en terrengsykkel.

Av de to ville jeg valgt terrengsykkelen, da de opp gir volt'en på batteriet, mens G-Sport av en eller annen grunn ikke gjør det.

Beste hadde jo vært om du fant den som ble kåret til vinneren i den testen, da det er en hybrid.

Generelt. Billige sykler leveres aldri med gode dempergafler.

Generelt EL-sykel: Alltid gå for en med krank-montert motor.

Lenke til kommentar

Av de to ville jeg valgt terrengsykkelen, da de opp gir volt'en på batteriet, mens G-Sport av en eller annen grunn ikke gjør det.

Takk for svar. :) 36 volt fikk jeg beskjed av i butikken nå. Min primær bruksområde blir jo også på sykkelveier og lignende, med mulighet for korte terrengturer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...