Gå til innhold

Hvordan koble flere enheter til lydplanke som bare har 1 HDMI inngang

Anbefalte innlegg

Hei! 

Trenger litt bistand her. Tror jeg muligens har fått et lite drypp for jeg klarer ikke å tenke hvordan jeg skal koble dette opp for å få lyd til alle enhetene mine inn på lydplanken. Mitt gamle LG 5.1 anlegg fra 2009 med integrert forsterker og bluray spiller har tatt kvelden så har fått tak i en lydplanke fra LG jeg skal koble opp istedet.

Det gamle anlegget hadde 1 HDMI in og 2 HDMI ut så det var veldig enkelt å sette opp.

Lydplanken jeg har nå har 1 HDMI in og 1 HDMI ut. Jeg har på tven kun 1 tilgjengelig HDMI kontakt siden de andre 3 er på baksiden og den ledige er på siden (tv'en er klint inntil veggen)

Så hvordan får jeg nå kobla opp 1 enkeltstående bluray spiller, TV dekoder og chromecast til denne lydplanka når det er så få HDMI kontakter??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har faktisk akkurat denne. Det glemte jeg å nevne i første post. Det er her hjernen min slutter å fungere og jeg ikke helt klarer å forstå hvordan det skal kobles opp via switchen

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper deg HDMI adapter med 90 graders vinkel på kontakten, så får du kanskje utnyttet HDMI kontaktene på baksiden av TV'en også https://www.ebay.com/itm/Right-Angle-hdmi-Cable-Adapter-Male-to-Female-TV-Connector-270-90-Degree-HDTV-tr/192053195837?epid=10002796591&hash=item2cb743343d:g:Y8wAAOSwNphWaNQ5

Har forsøkt med 90 gradere men de bygger for mye ut. Tve'en med veggfestet jeg har nå er helt limt inntil veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...