jonaso Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei! Jeg har en Hyundai Q17 LCD skjerm. Er kommet en merkelig strek som går loddrett fra bunnen av skjermen og 2 cm opp.har ingen anelse hva dette er for noe?eller når den kom.noen som har noen logisk forklaring på dette?bør jeg evt ringe å klage,hadde vært digg med en ny skjerm. kjøpte denne fra mpx i februar. Takk Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 er denne streken der konstant? selv i filmer og spill? Hvor bred er den? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hadde samme problem med skjermen jeg hadde sist. Jeg benyttet meg av angrefristen og fikk meg en Eizo 17" LCD istedet. Lenke til kommentar
jonaso Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 den er der konstant.er litt orangefarget.ca 2 cm høy,0,5 mm bred vil jeg si! fatter ikke hva det er for noe.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 har absolutt null ide her og. Du kjører dvi kabel? Hva slags skjermkort bruker du? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 svortevik l557 du fikk deg? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har akkurat samme problem, dog så er det en "gul" strek tvers over skjermen (fra bunn til topp) ca 0,2mm bred. Kom plutselig en dag Jeg bare sender den inn til rep. får en ny en Det er snakk om en Tandberg LCD skjerm da. Merkelig at det kom så plutselig...over hele skjermen liksom Lenke til kommentar
Chrislo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ursäkta min svenska. Strecket du har lodrätt på skärmen är helt OK på en trinitron eller liknande skärm.. Alla Monitorer, Tv, mm som bygger på Trinitronprincipen (eller Diamondtron) har denna linje. den är en del i konstruktionen eftersom en sådan skärm består av vågräta metalltrådar som stabiliseras av några lodräta metalltrådar (bland annat den du ser). Trinitronskärmar är av denna anledning också känsliga för vibrationer och stötar.. Bilden flimmrar om du slår till skärmen på sidan.... Bilden från trinitronskärmar är dock väldigt bra. Kontrasten och färgerna brukar vara mycket bättre än från traditionella skärmar.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 tjena Sverige. Hyggelig at du dukker opp i forumet Men vi snakker ikke om crt her , men om LCD. Allikevel takk for informasjonen Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Her er det snakk om en LCD skjerm og ikke en CRT med Trinitron bilderør, så den streken er mest sannsynlig en feil med skjermen. Må være ett eller annet feil med pixlene i det området. Hør med MPX om hva de mener. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 det kan også være en artifacts som kommer av at skjermkortet ditt er for varmt som igjen kommer av at viften virker dårlig. dette har skjedd mange inkl meg, mitt 9700 pro startet med to streker, etter noen mnd ble det blurete skrift osv. nytt kort ingen streker nå Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det skal vel ikke være OK med en eller flere loddrette streker på skjermen selv om det er trinitron/diamondtron?!! Fikk selv plutselig flere tydlige streker på min nye "Samsung 959NF Diamondtron" og få en ny skjerm i posten om noen dager.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 det kan også være en artifacts som kommer av at skjermkortet ditt er for varmt som igjen kommer av at viften virker dårlig. dette har skjedd mange inkl meg, mitt 9700 pro startet med to streker, etter noen mnd ble det blurete skrift osv. nytt kort ingen streker nå misstenker dette jeg og. Men uteluykker ikke at edt er noe galt med skjermen. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 jeg kjører jo dual oppsett, dvs at jeg kjører en 21" crt på d-sub15(bnc) og en lcd på DVI-I. Hos meg kan det umulig være noe annet enn skjermen. Kan det være kabelen kanskje? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 har ingen svar nå, skal undersøke saken i morgen med infocare. Har en guru der på reprasjonsavdelingen Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Skjermkort-skjerm problem er vel ganske enkelt å sjekke. Bare se om de døde pikslene er der under oppstart når skjermkortet er kaldt. Eller for å være på den sikre siden, lån et annet kort og test med det, eller bare la noen andre prøve skjermen din eller lignende. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 gjør det kanskje han har noen tips. Jeg fikk faktisk den streken for noen uker siden også, med mitt gamle skjermkort (akkurat på samme sted, helt plutselig). Det kom da det var meget sterke strålinger fra sola . Det er faktisk ikke tull engang. Sikkert en tilfeldighet...så forsvant den, dagen etterpå, når jeg skrudde på skjermen.... Merkelig at en hel "rekke" går av gangen... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 I følge Eizo er dette en produskjonsfeil. Fikk ikke atk i infocare duden i dag Lenke til kommentar
jonaso Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 streken bryr meg egetlig ikke så mye,er bare interissert i å vite om den kan ha noen innvirkning på resten av skjermbildet? om resten blir dårligere pga den må jo hele rukle byttes.ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ring mpx du og få deg en ny en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå