Gå til innhold

Vurderer brukt pc. bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har sett litt rundt på finn etter en pc til spill til rundt 7000. Pcen jeg har kjøpt har følgende specs. 

i7-4770K, GTX 1070, 32GB DDR3 1600 mhz, 240GB M.2 NVMe disk, Win 10

Denne kan jeg kjøpe for 7000,-. 

Jeg har ikke så mye greie på dette, men vil dere si at denne er et godt kjøp? Eventuelt, hva kan jeg forvente i denne prisklassen?

Endret av Quatafire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke kjøpt den :

Mitt inntrykk i forhold til pris.

Svak og utdatert CPU.

DDR3 minne... Ikke kjekt å ha om du skal oppgradere...

Lite lagringsplass på 240GB.

Uspesifisert Psu på 500, kan enten være grei eller problematisk.

Ok skjermkort.

Finn noe bedre du...

CPU er ikke utdatert, den er god nok for det absolutt meste inkludert gaming. 

Ingen problem med DDR3. Du skal ha ganske spesielle krav hvis det er for dårlig. 

Er vel bare å kjøpe en billig 4tb hdd. 

1070 er et veldig bra skjermkort og verdt 4k nytt ca. 

Jeg vil si at for 7k er dette et bra kjøp. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

CPU er ikke utdatert, den er god nok for det absolutt meste inkludert gaming. 

Ingen problem med DDR3. Du skal ha ganske spesielle krav hvis det er for dårlig. 

Er vel bare å kjøpe en billig 4tb hdd. 

1070 er et veldig bra skjermkort og verdt 4k nytt ca. 

Jeg vil si at for 7k er dette et bra kjøp. 

Enig, I7-4770K er faktisk ganske bra.

32 GB DDR3 er helt ok, håper ikke folk undervurderer bare fordi det er dd3 og ikke ddr4.

Var ute på oppdrag og fant billig hdd'er på 4-5 TB til 1500, billig.

1070 er vel det beste med kjøpet synes nå jeg, men 32 gb minne? Jippi sier bare jeg.

edit: 500w psu fra coolermaster på bildet, de er som regel bra.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Her er egentlig grunnen til at jeg mener at dette er for dårlig :

Selv om prossesoren har 4 kjerner er det nå allerede flere spill som viser at de kan bruke flere kjerner, ta det sammen med et kraftigere skjermkort så har man fort brukt 6 til 8 kjerner i noen spill, eksempler :

Dette er spill som viser at det er kjekt med flere kjerner : 

Witcher 3 : Spesielt i områder med mange innbyggere ser man at flere kjerner hjelper en god del.
Forza Horizon 3
Det siste Ghost Recon : Wildlands ser ut til å bruke flere kjerner, spesielt blir dette fordelt greit på relativt høye oppløsninger.

Bruker man pcen til litt flere ting som å streame mens man spiller og prater med venner osv kan det fort bli tregt med en 4 kjerners.
En senere oppgradering vil heller ikke ha så godt av at dette systemet har DDR3 type minne.
Som jeg påpekte tidligere er også hard disken relativt liten, dette er noe man merker relativt fort med mindre man investerer i en ekstra.
Til slutt er jeg rett og slett usikker på kvaliteten på Psu, dette er ganske så viktig for et bra system om man ønsker stabilitet.

For meg personlig så ønsker jeg å investere i ting som varer en god del og sånn sett mener jeg personlig at dette systemet selv om det har et relativt nytt skjermkort rett og slett er utdatert på andre ting.

Lenke til kommentar

Her er egentlig grunnen til at jeg mener at dette er for dårlig :

Selv om prossesoren har 4 kjerner er det nå allerede flere spill som viser at de kan bruke flere kjerner, ta det sammen med et kraftigere skjermkort så har man fort brukt 6 til 8 kjerner i noen spill, eksempler :

Dette er spill som viser at det er kjekt med flere kjerner :

Witcher 3 : Spesielt i områder med mange innbyggere ser man at flere kjerner hjelper en god del.

Forza Horizon 3

Det siste Ghost Recon : Wildlands ser ut til å bruke flere kjerner, spesielt blir dette fordelt greit på relativt høye oppløsninger.

Bruker man pcen til litt flere ting som å streame mens man spiller og prater med venner osv kan det fort bli tregt med en 4 kjerners.

En senere oppgradering vil heller ikke ha så godt av at dette systemet har DDR3 type minne.

Som jeg påpekte tidligere er også hard disken relativt liten, dette er noe man merker relativt fort med mindre man investerer i en ekstra.

Til slutt er jeg rett og slett usikker på kvaliteten på Psu, dette er ganske så viktig for et bra system om man ønsker stabilitet.

For meg personlig så ønsker jeg å investere i ting som varer en god del og sånn sett mener jeg personlig at dette systemet selv om det har et relativt nytt skjermkort rett og slett er utdatert på andre ting.

Skal han ha en tilsvarende ny pc blir det fort 12-13k dog. Spørs om op er interessert i det.
Lenke til kommentar

Husk at skjermkortet er Grafikkort: WindForce GTX 970 4GB DDR5 !!! ikke GTX 1070 det er vesentlig forskjell, ville si du kunne sikkert prutet 1000-2000 kr på den maskinen side skjermkortet vil være en flaskehals. Eller kan du høre om du kan droppe skjermkortet å skaffe GTX 1070 brukt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...