accer Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Har tenkt på å prøve å gå i gang med et lite prosjekt. Har en komfyr med platetopp tenkte å skru den av, for å så felle nedi en gasstopp er det mulig? En må koble ut bryterne til platetoppen men selve komfyren skal virke som normal. Vil dette la seg gjøre. Eller er det er heilt håpløs prosjekt å begynne med. Fant et bilde av en lik komfyr? ' Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Høres ut som oppskriften på en gasseksplosjon spør du meg. Må da være mye bedre å ha seperat platetopp og ovn. 1 Lenke til kommentar
accer Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Høres ut som oppskriften på en gasseksplosjon spør du meg. Må da være mye bedre å ha seperat platetopp og ovn. hehe kan hende det ja? Nå så gir den ikke varme nedover fra gassplatene, og gassen skal stå utendørs. Og komfyren blir ikke brukt når gasskokeplatene står på. Da varmen fra komfyren går oppover men kanskje hatt ei plate imellom gasstoppen og selve komfyren. Jo da har tenkt på det også å ha to forskjellige eller kjøpe en komplett gasskomfyr. Men komfyren skal ha strøm. Men om det hva mulig å bygge om den jeg har så hadde det vert det beste og litt kult. Og den blir ikke så mye brukt da den ikke står hjemme. Lenke til kommentar
KanKhan Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Svigermor har gasstopp og elektrisk stekeovn i Spania. Det er 0 stress. Men det kan ikke være jordfeil eller annen feil på det elektriske. Reciepe for disaster. Om gassen skal stå utendørs, vær så snill! Ikke bruk en gasslange beregnet for en grill. Denne vil morkne, og det vil bli gasslekasje etter noen år. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Man måtte i så fall bygget det slik at gassen ikke trenger inn i komfyren dersom det ble lekkasje. Og at undersiden av koketoppen ikke blir for varm. Har egentlig større tro på å montere en gasstopp i benkeplate og en innbyggingsovn under. Så kan du heller selge din gamle komfyr. Forsikringsselskapet ditt foretrekker iallefall den løsningen. Om huset ditt brenner ned kan det bli vanskelig å forsvare Dr. Frankensteins komfyrmonster. Lenke til kommentar
accer Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Svigermor har gasstopp og elektrisk stekeovn i Spania. Det er 0 stress. Men det kan ikke være jordfeil eller annen feil på det elektriske. Reciepe for disaster. Om gassen skal stå utendørs, vær så snill! Ikke bruk en gasslange beregnet for en grill. Denne vil morkne, og det vil bli gasslekasje etter noen år. Blir av en god kvalitet slange. og den blir nok byttet vert år også så det skal nok ikke by på noe problemer. Lenke til kommentar
accer Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Man måtte i så fall bygget det slik at gassen ikke trenger inn i komfyren dersom det ble lekkasje. Og at undersiden av koketoppen ikke blir for varm. Har egentlig større tro på å montere en gasstopp i benkeplate og en innbyggingsovn under. Så kan du heller selge din gamle komfyr. Forsikringsselskapet ditt foretrekker iallefall den løsningen. Om huset ditt brenner ned kan det bli vanskelig å forsvare Dr. Frankensteins komfyrmonster. Ja det er jo det som kan være problemet og den er vel ikke heilt tett. Nå er jeg ikke sikker på hvordan dem har bygget en vanlig gasskomfyr. Om den er noe mer tett eller noe. Om det er noe lufting for at osen skal ut på toppen på den også sånn som den gjør på en vanlig komfyr. Har ikke tenkt å gå igang med dette før jeg vet 100% at dette vil fungere og hvordan en skal få dette til. Har sett på komfyr med gasstopp og elektrisk komfyr under. En kombinert koster ikke så mye en får en til rundt 5000 kr. Men om jeg bare kjøpe gasstopp koster ca 2000 kr. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Sånne hjemmelagde løsninger blir veldig sjeldent pent. Og det kan fort bli usikkerhet rundt tryggheten. Du må jo uansett kjøpe deg en komfyrtopp på gass, og det er ikke helt gratis. Hvorfor da ikke gjøre løsningen bedre ved å kjøpe deg en skapstamme fra IKEA, finn en innbyggingovn som gis bort på FINN. Da mangler du bare en liten bit av en benkeplate så har du en betydelig penere løsning, og du kan tilpasse benkeplaten slik at du utnytter plassen rundt ovnen, og det blir lettere å holde rent. Lenke til kommentar
accer Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Sånne hjemmelagde løsninger blir veldig sjeldent pent. Og det kan fort bli usikkerhet rundt tryggheten. Du må jo uansett kjøpe deg en komfyrtopp på gass, og det er ikke helt gratis. Hvorfor da ikke gjøre løsningen bedre ved å kjøpe deg en skapstamme fra IKEA, finn en innbyggingovn som gis bort på FINN. Da mangler du bare en liten bit av en benkeplate så har du en betydelig penere løsning, og du kan tilpasse benkeplaten slik at du utnytter plassen rundt ovnen, og det blir lettere å holde rent. Planen hva jo det å kjøpe en ny ovn som er med gasstopp. Er nok muligheten at dette ikke blir så veldig bra og blir mislykket. jeg hadde det i grunn i tankene å prøve å lage en selv da det kan være litt moro å prøve å lage en selv. om en hadde fått det til å bli fint. Og det ser bra ut og det hadde fungert. Men å kjøpe en to delt er jo nok en go løsning da kan en plassere ovnen hvor en vil. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Så du skal kjøpe en med gasstopp? Hvorfor vil du da lage en selv? De du kan kjøpe med gasstopp er nok betydelig penere og tryggere enn noe du kan lage selv. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 En må koble ut bryterne til platetoppen men selve komfyren skal virke som normal. Nei, komfyren vil ikke virke som normalt fordi platetoppen er borte. Men stekeovnen vil nok fungere som normalt. En kombinert koster ikke så mye en får en til rundt 5000 kr. Men om jeg bare kjøpe gasstopp koster ca 2000 kr. Men det er kanskje ikke bare å kjøpe en vanlig innbyggingsgasstopp. Denne har andre mål enn toppen på en frittstående komfyr. Blir nok mye arbeid for å få det nogenlunde pent. Og i tillegg kommer sikkerhetsaspektene som andre har nevnt. Alternativet for en pen løsning kan være å kjøpe toppen fra en frittstående gasskomfyr som reservedel og tilpasse festene ettet behov, men dette vil sansynligivs bli så dyrt at man likegodt kan kjøpe en ny komfyr med gasstopp. Lenke til kommentar
accer Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Nei, komfyren vil ikke virke som normalt fordi platetoppen er borte. Men stekeovnen vil nok fungere som normalt. Men det er kanskje ikke bare å kjøpe en vanlig innbyggingsgasstopp. Denne har andre mål enn toppen på en frittstående komfyr. Blir nok mye arbeid for å få det nogenlunde pent. Og i tillegg kommer sikkerhetsaspektene som andre har nevnt. Alternativet for en pen løsning kan være å kjøpe toppen fra en frittstående gasskomfyr som reservedel og tilpasse festene ettet behov, men dette vil sansynligivs bli så dyrt at man likegodt kan kjøpe en ny komfyr med gasstopp. Det det er eneste som skal virke er ovnen inni og gassen skal ligge oppå. Tenkte på at det ble litt sånn som kombinert ovn er med gasstopp. Men spørs om det blir bare plunder å heft dette. Det hva det jeg tenkte å kjøpe en en topp og sette nedi men den kommer nok ikke å passe sikkert. Blir å kjøpe en gasstopp felle den i benken så kun bruke ovnen på den komfyren jeg har. Hadde kun vert moro og prøvd å seg på prosjektet, da det er litt moro å prøve å lage ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå