Gå til innhold

Skadelig og sove med pc på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pc skjermer er iallefall skadelige for øynene, det er det ikke tvil om. Spesielt når det kombineres med mørke rom og når avstanden ifra øya til skjermen er så liten.

Jeg har selv herpet øynene mine litt, jeg kan ikke tenke meg at det kommer av noe annet enn pc bruk. Jeg liker ikke skarpt lys og klarer nesten ikke å se hvis det er mye sol utendørs og pupillene blir noen ganger sinnsykt små. Det som er gøy er når pupillene utvider seg, de utvider seg så mye at øynene mine nesten helt svart :green:

Lenke til kommentar
Artig sammentreff, jeg gjorde det samme eksperimentet på rotter ved å legge 10 mobiltelefoner rundt buret. Samme resultat. Her er vi *alle* vitenskapsmenn!

Konklusjon: man får kreft av mobiltelefoner

Hvordan fikk du tak i 10 mobiltelefoner som eksklusivt skulle ligge rundt ett bur?

Høres ikke helt troverdig ut den undersøkelsen der. Uansett er det dyreplageri, og det er ikke lov å drive med dyreforsøk uten lisens og kontroller... du burde egentlig rapporteres.

Lenke til kommentar
Artig sammentreff, jeg gjorde det samme eksperimentet på rotter ved å legge 10 mobiltelefoner rundt buret. Samme resultat. Her er vi *alle* vitenskapsmenn!

Hvordan fikk du tak i 10 mobiltelefoner som eksklusivt skulle ligge rundt ett bur?

Høres ikke helt troverdig ut den undersøkelsen der. Uansett er det dyreplageri, og det er ikke lov å drive med dyreforsøk uten lisens og kontroller... du burde egentlig rapporteres.

Har det noko med pc og gjere? Nei

Lenke til kommentar

Det er anerkjent vitenskap at det tar minst 20 år å utvikle kreft fra stråleskader.

En massiv undersøkelse av effekten av hiroshima bomben utført av japanske og amerikanske forskere mellom 1945 og 1990, viser at kun 400 kreft tilfeller kan spores tilbake til bomben.

Tror ikke vi skal bekymre oss for mye. Å ikke bruke sikkerhetsbelte i bil er minst 100 ganger mer risikofylt enn å prate i mobiltelefon 25 timer i døgnet i 50 år.

Lenke til kommentar
neineinei

stråling er bare sunt særlig uv stråling rotter er rotter og mennesker er mennesker....

prøv å tenn på pcen din så tar du å sniffer på røyken i 10 minutter.....

hvis du lever fortsatt så kan du sikkert sove med pcen på om natta på rommet ditt også....

Berre støv pc som brenner masse vell?

Lenke til kommentar

Det var nok morsomt ja. :thumbup:

Det er fakta. Kreft er cellevekst på steder der de ikke hører hjemme. Dette kan du ikke få av stråleskader på kort sikt. Du tenker sikkert på det som på engelsk heter "radiation burn" (finner ikke noe godt norsk ord.) Dette er ikke kreft men celler som ødelegges, og det kan man kun få ved å befinne seg meget nær en enorm strålekilde. Slike skader er selvfølgelig meget dødelige, men ble bare funnet på personer som befant veldig nær hiroshima bomben. (typisk mindre enn 1,5km). Slike skader fikk også brannmennene som jobbet med slukking i Tjernobyl reaktoren. Det ble heller ikke funnet noen økning i hyppigheten av kreft for de personer som befant seg mer enn 3km fra Hiroshimabomben. I så måte er Tjernobyl katastrofen større, for mens en liten atombombe ikke sprer ståling over et stort område, så kunne de radioaktive partiklene fra reaktoren fraktes med vinden, samt at halveringstiden på disse er mye lenger.

Lenke til kommentar
Slike skader er selvfølgelig meget dødelige, men ble bare funnet på personer som befant veldig nær hiroshima bomben. (typisk mindre enn 1,5km). Slike skader fikk også brannmennene som jobbet med slukking i Tjernobyl reaktoren. Det ble heller ikke funnet noen økning i hyppigheten av kreft for de personer som befant seg mer enn 3km fra Hiroshimabomben.

Vet du hvor lite 1,5km (eller 3km for den saks skyld) egentlig er? Og vet du hvor stor utstrekning selv en liten atombombe har?

Tydeligvis ikke nei...

Lenke til kommentar

Har det noko med pc og gjere? Nei

Hva var vitsen med det innlegget der?

Lenke til kommentar
Slike skader er selvfølgelig meget dødelige, men ble bare funnet på personer som befant veldig nær hiroshima bomben. (typisk mindre enn 1,5km). Slike skader fikk også brannmennene som jobbet med slukking i Tjernobyl reaktoren.  Det ble heller ikke funnet noen økning i hyppigheten av kreft for de personer som befant seg mer enn 3km fra Hiroshimabomben.

Vet du hvor lite 1,5km (eller 3km for den saks skyld) egentlig er? Og vet du hvor stor utstrekning selv en liten atombombe har?

Tydeligvis ikke nei...

Det kommer vel an på hva du mener med liten atombombe. Hiroshima bomben var på 20 kilotonn. Det er en meget liten atombombe.

Tror ikke du vet helt hva du snakker om heller. Det var faktisk 810 personer som overlevde hiroshima bomben som befant seg MINDRE enn 1km fra "ground zero"

Les litt her :

http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/janei/....html#Hiroshima

Merk at overskriften er en påstand / myte og at artikkelen ellers er fakta.

Denne FAQen er også nyttig.

http://www.rerf.or.jp/eigo/faqs/faqse.htm

Man hører mye rart om atombomber, og misoppfatningene er mange. Disse tallene er jo også noe usikre. Hvis du ser på tabell 3 i den faq'en ser du faktisk at det var over 50000 overlevende etter hiroshima bomben som befant seg nærmere enn 2,5 km fra eksplosjonsstedet. Samme tabell gir også informasjon om hvor mange av disse som har fått kreft, og hvor mye man tror stammer fra stråling.

Jeg finner ikke linken til hovedrapporten jeg tidligere har lest, og baserer mye av informasjonen på, men skal poste den så fort den dukker opp.

Lenke til kommentar
En svak during fra pc'en vil føre til at du ikke sover så dypt som hvis det er helt stille. Ikke noe du merker så godt, men det skjer. Resultatet er at du ikke blir så uthvilt som du hadde blitt hvis det hadde vært stille når du sov. :ermm:

Eg sover fint md pc`n på... Den står ca 1 hånd lengde frå meg..... :thumbs:

Lenke til kommentar
En svak during fra pc'en vil føre til at du ikke sover så dypt som hvis det er helt stille. Ikke noe du merker så godt, men det skjer. Resultatet er at du ikke blir så uthvilt som du hadde blitt hvis det hadde vært stille når du sov.  :ermm:

Eg sover fint md pc`n på... Den står ca 1 hånd lengde frå meg..... :thumbs:

har du vannkjøling og støydemping eller???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...