Gå til innhold

Skadelig og sove med pc på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt dumt menne bare lurer på om det er skadelig å ha pc`n på. Sover altid med vinduge litt på åpent. :dontgetit:

Har hørt masse dumt:

- Gass

- Stråling

osv

Som du selv sa, du har nok hørt mye dumt ;)

Jeg har holdt på med Pc i de siste 10 årene og har ikke fått gass eller strålingsskader enda som jeg vet om. :)

Lenke til kommentar
Jeg har holdt på med Pc i de siste 10 årene og har ikke fått gass eller strålingsskader enda som jeg vet om.  :)

Strålingen din har slettet all PC-stråling relatert hukommelse, så du husker ikke om du har tatt skade eller ei...

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

Vitenskapen er usikker på om strålingen fra elektriske artikler, ledninger etc. er farlig. Hvis du har masse ledninger under senga og det går strøm igjennom dem blir du utsatt for elektromagnetisk stråling - særlig barn kan utvikle leukemi pga dette. Jeg tror ikke det er bevist.

Men det er vel heller ikke bevist at man kan få hjernesvulst av å prate 5 timer i mobiltelefonen hver dag.

Gass kommer ikke fra pc'n, men fra bakken. Den er påvist å være farlig i konsentrerte mengder. Hjernesvulst, kreft, etc. Tror det hjelper å lufte mye...

Kilden min er forøvrig 3FY.

Lenke til kommentar

Tja, jeg hadde ett lite eksperiment med rotter på rommet mitt. Rottene fikk svære kreftsculster, så store at kun svulstene og ingen bakben berørte bakken de gikk på og de måtte slepe seg selv rundt. Anyways, buret var plassert nærmt pc, trådløst headset, stereoanlegg, tv, radio og sikkert en del andre duppeditter som jeg ikke husker. Det tok omkring ett år før rottene døde av kreft.

Min søsters nye rotter bor nå på ett annet sted i huset og har levd i noen år nå.

Konklusjon må bli noe sånt som at det kommer farlig stråling ifra pc.

Lenke til kommentar
Giftstoffet PBDE tilhører gruppen såkalte «bromerte flammehemmere», og likner mye på det mer kjente giftstoffet PCB. PBDE brukes som brannhemmende middel i enkelte tekstiler, møbler og byggevarer, men særlig i elektroniske apparater som pc-er og tv-apparater.

- Mennesker får trolig i seg giftstoffet i hovedsak gjennom avgasser i lufta. Særlig elektroniske apparater som blir varme, som pc-er og tv-apparater, avgir en del slike gasser, sier Dybing.

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/09/17/282344.html

Lenke til kommentar

En ting som kan være problematisk for helsen er det at selv en jevn lav men konstant dur virker ødeleggende på konsentrasjon og hørsel og slikt. Jeg vet at de advarer oss som arbeider på laboratoriumet, og sier det at når vi har litt fri bør vi stenge dører og slikt for å unngå at hørselen tar skade av susen fra avtrekkskap og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...