Gå til innhold

Telefon med bra samtalevolum

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Oneplus 3 som samtalevolumet har blitt veldig dårlig på. 
Hører hva folk sier om det er stille rundt meg, og jeg holder den i riktig vinkel inntil øret.

Jobber i industrien, så sliter da veldig med å høre når det er en del støy rundt meg.

Noen som har forslag til ny mobil med veldig bra og høyt samtalevolum? 
Lillebroren min har en Oneplus 5T og den har bedre samtalevolum enn den jeg har nå, men det er ikke sånn veldig høyt.

Far har en iPhone x, og syns den har veldig mye høyere og tydeligere volum, den må jeg jo skru nesten helt i bunn for det blir for høyt ellers.

Er jo ekstremt dyrt for en mobil, så lurte på om noen hadde noen erfaringer med andre mobiler evt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet stiller du selvsagt inn dette med volumkontrollen når du snakker. Da kan du velge mellom forskjellige nivåer. Hvis du har flaks, kan du stille inn hvor høyt hvert nivå er ved å gå inn en type "developer settings". Hvordan du kommer deg inn der, er avhengig av hvilken telefon du har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg hadde en gang en Sony Xperia Z5. Den hadde veldig bra volum og klarhet i høytaleren ved øret. Bare så dumt at jeg ikke likte noe annet ved den...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høytalergrillen fylles med støv å dritt etter noen år i lomma, og det påvirker lyden veldig.

Prøv å rengjøre den først.

Har prøvd, ble litt bedre men ikke noe spesielt.

Som sagt så har lillebroren min en ikke så gammel oneplus 5T og er ikke videre imponert over volumet der heller..

CAT s60 osv er jo laget for folk som behandler den dårlig, og har veldig høyt volum hvis du ønsker.

Er vel ikke behov for noe såpass veldig. Vil ha en "normal" mobil.

I utgangspunktet stiller du selvsagt inn dette med volumkontrollen når du snakker. Da kan du velge mellom forskjellige nivåer. Hvis du har flaks, kan du stille inn hvor høyt hvert nivå er ved å gå inn en type "developer settings". Hvordan du kommer deg inn der, er avhengig av hvilken telefon du har.

Søkte litt, og finner noen guider for Oneplus 3, men da må du ha root tilgang. 

Kan ikke så mye om det, men er det ikke slik at man kan miste tilganger til noen apper? 

Vipps f.eks støtter vel ikke rooted telefon?

https://www.themefoxx.com/2017/08/increase-in-call-volume-oneplus-33t.html 

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Gå på en bensinstasjon og bruk hjulpumpa der til å blåse mobilen ren, forsiktig da. Gjør underverker.

Hvis ikke så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med både S8, S9 og Huaweis P20, har aldri hatt problemer med å høre dårligt der, eller at folk ikke hører meg. Fantastisk bra telefoner, men de koster jo litt. Men om du jobber i industrien vill du vell gjerne ha en telefon som tåler litt, og av en eller annen merkelig grunn så har jeg fått til å knuse alle 3. Litt min feil da jeg ikke hadde beskyttelse på. Men det var egentlig bare gøy, fikk prøvd ut å skifte skjermene selv. :)

P20 er en klar favoritt, kameraet er magisk! Uten tvil den kjekkeste telefonen jeg har hatt! Moto har jo også fått mye skryt til å være en telefon du får mye for pengene på, men har ikke prøvd en selv.

Endret av Bad Dog
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...