AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Hei. Jeg har et problem med at jeg i følge venner og bekjente, har alt for høye krav til meg selv. Jeg klarer ikke å se det selv. Gjør jeg feil, tar jeg det tungt, kommer så klart an på feilen, men hvis det er to feil å kort tid, kan jeg ta det tugnt. Hvis jeg burde visst noe jeg ikke vet, kan jeg ta det tungt, spesielt hvis jeg føler min kompetanse ikke strekker til slik den burde. Jeg er oppvokst fosterhjem, har hatt det bra der, men jeg tror lengsel etter mine biolgiske foreldre har ført til en usikkeret og utrygghet som jeg bærer med med hele tiden. Mine venner, gamle klassekamerater/studiekamerater og venninner liker meg godt. Har ofte hørt at det ikke går an å ikke like meg, fordi jeg har en kvalitet som mange liker, måten jeg møter andre mennesker på. Nå er jeg nyutdannet og mine studievenner har flere ganger sagt at de har sett opp til meg, og mener at jeg er dyktig i faget mitt, selv føler jeg ikke det. Merker ikke noe til det på jobben heller, der ser jeg bare feil jeg gjør og ofte føler jeg meg ikke god nok i rollen jeg har der. Usikker på fremtiden. Siste måneden har vært slitsom. Jeg vet rett og slett ikke hvordan livet vi bli hvis jeg fortsetter åha det så vondt med meg selv. Jeg klarer ikke å se det de andre ser i meg. Ikke speseilt dytktig, eller skiller meg ut faglig, ei heller føler jeg at jeg er god nok til å ha jobben jeg har. Føler ikke kompetansen min er god nok, rett og slett. Jeg vet ikke om jeg har rett. Faen.. Hilsen mann i 20-årene. Anonymous poster hash: 675c9...0ae Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Det er menneskelig å feile, så perfeksjonisme er faktisk umulig. Prøv heller å gjør ting 99% perfekt. Aksepter at du kommer til å gjøre en feil inniblant. I stedet for å fokusere på perfeksjonisme bør du fokusere på å lære av egne feil så du ikke gjentar dem. (EDIT: Skriveleif. Nå har jeg lært at jeg må se over en ekstra gang etter at jeg tror jeg har sett over siste gang ..) Endret 12. oktober 2018 av nightowl 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 https://www.webpsykologen.no/artikler/perfeksjonisme-tvang-selvkritisk/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå