Zattaxu Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kjøpte for kort tid siden et abit nf7-s v2.0 hovedkort med onboard LAN (nvidia nforce chipset). Problemet er at windows ikke installerer nettverkskontrolleren. Jeg har kjørt cd'en jeg fikk med sammen med hovedkortet, den installerer alle de andre enhetene (Raid-kontroller, USB 2.0 +++), men altså ikke det innebygde nettverkskortet, har prøvd å downloade noen andre drivere uten at dette har hjulpet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i disse driverne? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hva rapporterer Enhetsbehandling/Device Manager? Er kortet skrudd av i BIOS elns? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Altså...pc'en finner ikke nettverkskortet i det hele tatt? Eller, finner den det, bare det ikke funker? Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kan hende du må installere egene drivere til det, det måtte jeg etter å bare ha installert nforce drivere, selv om alt annet funket. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Pc'en (enhetsbehandling) finner kortet, og lister det opp under "andre enheter" (de som har spørsmålstegn ved seg), og kaller det for "nettverkskontroller", og det har følgende status: "Driverne for denne enheten er ikke installert. (Kode 28) Klikk Installer driver på nytt for å installere driverne for denne enheten på nytt." Jeg mangler altså driverne, men iogmed at ikke cd'en jeg fikk fra abit funker, så trenger jeg drivere fra nettet, har lett litt, men ikke funnet noe som passer, dersom noen vet hvor disse driverne finnes, eller har dem, så hadde jeg vært takknemlig! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hjemmesidene til produsenten av kortet pleier å være en sikker vinner. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har du sjekket i biosen? Under integrated perhipials eller noe i den duren. Der kan du slå av\på nettverket. Ellers så hadde eg litt problemer med samme kortet eg og. Nyeste bios og reset cmos, alt virker perfekt og eg er svoren abit fanatiker(igjen). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Nei, jeg finner dem faktisk ikke der. Ganske utrolig. Hva står det om installasjon av dette i manualen, Zattaxu? Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Bruk Aida32 til å finne ut hvilket nettverkskort det er som er integrert, så henter du driverene, fjerner det som allerede er lagt til som ? og smekker inn driver installasjonen. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Det står ingenting om dette i manualen (begynner å synes det er litt dritt at ikke abit legger med drivere til nettverkskortet) "dette er et slit" Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Etter litt Googling, virker det som de driverene er inkludert i denne pakkesaken fra nVidia. Prøv å avinstaller de du la inn fra cden (mulig de blir oppdatert hvis du kjører en nyere versjon), og heller hent ned nyeste versjon fra nVidia. http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har 2 nettverkskort på mitt Asus A7N8X 2.0 Deluxe blablabla...Det har 1 nettverkskort som funker finfint med bare nforce driveren men så har det innebygd et 3com kort og det måtte jeg hente driver til og installere manuelt som jeg beskrev i posten min over. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Som alle hittil har sagt, må du gjøre følgende: Sjekke at du har siste, ev. laste ned og oppdatere BIOS (på Abit kort forteller de to siste tegnene etter bindestreken hvilken versjon du har) Clear CMOS (se manual) og enable LAN-onboard (husk også de andre innstillingene, velg riktig CPU!) Laste ned siste drivere fra Abit, ev. nVIDIAs referanse-drivere Nå burde alt virke! Hvis ikke, ta kontakt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå