Gå til innhold

Onboard "nettverkskort" funker ikke

Zattaxu

Anbefalte innlegg

Kjøpte for kort tid siden et abit nf7-s v2.0 hovedkort med onboard LAN (nvidia nforce chipset). Problemet er at windows ikke installerer nettverkskontrolleren. Jeg har kjørt cd'en jeg fikk med sammen med hovedkortet, den installerer alle de andre enhetene (Raid-kontroller, USB 2.0 +++), men altså ikke det innebygde nettverkskortet, har prøvd å downloade noen andre drivere uten at dette har hjulpet.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i disse driverne?

På forhånd takk! :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'en (enhetsbehandling) finner kortet, og lister det opp under "andre enheter" (de som har spørsmålstegn ved seg), og kaller det for "nettverkskontroller", og det har følgende status: "Driverne for denne enheten er ikke installert. (Kode 28)

Klikk Installer driver på nytt for å installere driverne for denne enheten på nytt."

Jeg mangler altså driverne, men iogmed at ikke cd'en jeg fikk fra abit funker, så trenger jeg drivere fra nettet, har lett litt, men ikke funnet noe som passer, dersom noen vet hvor disse driverne finnes, eller har dem, så hadde jeg vært takknemlig!

Lenke til kommentar

Jeg har 2 nettverkskort på mitt Asus A7N8X 2.0 Deluxe blablabla...Det har 1 nettverkskort som funker finfint med bare nforce driveren men så har det innebygd et 3com kort og det måtte jeg hente driver til og installere manuelt som jeg beskrev i posten min over.

Lenke til kommentar

Som alle hittil har sagt, må du gjøre følgende:

Sjekke at du har siste, ev. laste ned og oppdatere BIOS

(på Abit kort forteller de to siste tegnene etter bindestreken hvilken versjon du har)

Clear CMOS (se manual) og enable LAN-onboard

(husk også de andre innstillingene, velg riktig CPU!)

Laste ned siste drivere fra Abit, ev. nVIDIAs referanse-drivere

Nå burde alt virke!

Hvis ikke, ta kontakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...