Svanepartiet Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Hei! Fikk meg en ny nabo for en måneds tid siden. Vedkommende har altså flyttet inn i et lite sameie med en sonos sub som plager vettet av meg (det nøyer ikke å pent be henne skru ned bass-frekvensene via EQ-app for sonos eller anskaffe en demperpute til subben gjentattet ganger. Jeg er også den eneste i sameie som plages av dette, bare for å avklare før det kommer noen diplomater inn i bildet her).Jeg er ikke veldig oppdatert på subwoofere, siden jeg aldri har hatt en. Jeg er ikke opptatt av noe kvalitet, generelt bare noe som kan generere noe forferdelig vibrasjoner til en billigst mulig penge og som jeg kan plassere mest mulig diskret på kjøkkenet mitt (gjerne kombinere med en slags hylle?). Lydkort har jeg fra før med nok av både jack- og auxutganger. Er det noen gode tips? Endret 12. oktober 2018 av Svanepartiet 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Du kan jo alltids lage et emp våpen for å drepe utstyret -hans- hennes Mener å ha lest at det er relativt enkelt å lage om du har en radio og en micro bølge ovn å kannibalisere Endret 12. oktober 2018 av Invader Zim Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Nå tviler jeg på at det er rette veg å gå er å skape enda mer støy, men denne lager jordskjelv.. https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/subwoofer/cerwin-vega-xls-15s-subwoofer/ Noe diskre blir den vel heller ikke, og billig, tja.. Spørs hvor mye penger man har... Endret 12. oktober 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Svanepartiet Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Du kan jo alltids lage et emp våpen for å drepe utstyret -hans- hennes Mener å ha lest at det er relativt enkelt å lage om du har en radio og en micro bølge ovn å kannibalisere Høres ut som et genuint artig prosjekt å sysle med etter arbeid. Skal definitivt lese meg opp på det. Nå tviler jeg på at det er rette veg å gå er å skape enda mer støy, men denne lager jordskjelv.. https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/subwoofer/cerwin-vega-xls-15s-subwoofer/ Noe diskre blir den vel heller ikke, og billig, tja.. Spørs hvor mye penger man har... Beskrivelsen selger meg totalt. Men 5k er kanskje litt i dyreste laget for min del. Er det mulig med noe realistisk innenfor 2k? Jeg kan eventuelt også vurdere industridriller og lignende. Lenke til kommentar
Svanepartiet Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Fant noe greier på finn. Tror dette her blir dødsbra. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Korrekt vei er jo selvsagt å klage til styret. Igjen, og igjen og igjen, og igjen. Jeg er en skikkelig kranglefant, men har funnet ut at selv om man ikke skal være bestevenner med sine naboer, så er det ofte lurt å gjøre det på "rette måte" når man har noe å klage på. Tar man "hevn" kan dette veldig raskt slå tilbake på en selv... En måte du kan skaffe deg selv både en måte å skade både naboens sub, muligens naboen og deg selv på, er å ha en åpen mikrobølgeovn stående på full gass rettt inn mot veggen subben står. Det tar faktisk knekken på veldig mye utstyr, noe jeg selv har erfart før jeg forstod at mikrobølgeovnen ikke var det beste stedet å la laptopper stå på for å se på nett-tv mens jeg laget mat... Mikrobølgevner er lette å rigge til å kjøre selv om døren ikke er lukket, men det er faktisk farlig.... og temmelig lydløst... En betydelig tryggere løsning er selvsagt å isolerer bedre.. Trikset er å ha ulike tykkelser og massetetthet i lagene. Typisk er 12,5mm+6mm gips bedre lydisolering enn 12,5+12,5 mm. Endret 12. oktober 2018 av Tor C 4 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Er dette sameiet et murhus vil en borhammer i veggen gjøre en hver CV til skam. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Gleder meg til å høre avslutningen på det her! Det finnes alltid bare 3 måter å håndtére en konflikt: 1) Prøve konstant å gå i dialog 2) Klage til ledelse hvis noen 3) Fortsette å take it in the ass Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Gleder meg til å høre avslutningen på det her! Det finnes alltid bare 3 måter å håndtére en konflikt: 1) Prøve konstant å gå i dialog 2) Klage til ledelse hvis noen 3) Fortsette å take it in the ass Det er de tre "gode" måtene å gjøre det på. Den 4. måten er å svare med samme mynt. Det er denne metoden TS ønsker seg. Det er ikke veldig smart, men fortsatt en reell 4. metode. Jeg har selv vært på begge ender av dette, og det har aldri endt godt. En 5. metode er å sabotere, enten det er lydanlegg eller skrikerunger. Da må man sørge for at man ikke blir tatt. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Ja, der forskrev jeg meg da ^^ Jeg mente egentlig å skrive det. 1) Dialog enten med personen eller ledelse. Altså, dialog generelt, løse konflikt ved dialog. 2) Ta igjen med samme mynt, ergo krig. Håpe at autoritet blander seg og tar din side. Eventuelt gi ledelse beskjed først så de vet hvordan ståa er, gi dem en sjans. 3) Samme som siste post. Sabotasje er en løsning, men det går under krig. Man kan gjøre hva som helst, så lenge det ikke går utover liv og helse. Målet er å ende krigen fortest mulig uten å skade. Nå skriver vi om sivile konflikter her da, ikke krig mellom land, og politikk ^^ Da blir det fort noe annet. Jeg er alltid for å skape best mulig dialog helt fra starten, og vedlikeholde det. Men det kan være vanskelig når det allerede er en ledelse man skal forholde seg til. Det er opp til ledelse i de aktuelle situasjoner i livet å legge til rette, ha personer som tar ansvar og er "på gølvet", og tar den rollen. Passiv ledelse må være ekstremt godt tilrettelagt hvis det skal virke. For eksempel burde det vært bygd svært lydtette rom hvis man skal ha det sånn. Ellers vil alltid noen bli skadelidende, så har man det gående. Det er ikke alltid like lett å flytte inn i kollektiv og ta en slik rolle eller vite hva man skal gjøre ved konflikter. Det er derfor jeg er ekstremt nøye med å observere hva ledelse gjør. Passiv eller fraværende ledelse er ikke bra, og enda verre er de som gir generiske svar og ikke bryr seg. Veldig mange steder tar dialog mange uker, og kanskje måneder. Det skal kartlegges, alle skal involveres, ting tar tid. I mellomtiden mister man fokus og dette stjeler ressurser fra det egentlige målet, som er studier. Ofte kan det være det beste for alle å løse en konflikt raskest mulig med litt krig enn å dra det ut i det uendelige og aldri få noen løsning. Man må se det an. Det er aldri lett. Det er lettere hvis ledelsen bryr seg. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Betaler du leie på denne hybelen? Er styret døve for dine innspill og klager, så bør det gå an å kreve prisavslag på leien for dette, Nb: er en fordel at du prøver å dokumentere hvor ofte dette "fenomenet" inntreffer, når på døgnet, etc når du skal gå videre med dette. Kanskje prøve å ringe til en i styret hver gang dette er et problem nattestid for å få litt fortgang i klageprosessen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Det er de tre "gode" måtene å gjøre det på. Den 4. måten er å svare med samme mynt. Det er denne metoden TS ønsker seg. Det er ikke veldig smart, men fortsatt en reell 4. metode. Jeg har selv vært på begge ender av dette, og det har aldri endt godt. En 5. metode er å sabotere, enten det er lydanlegg eller skrikerunger. Da må man sørge for at man ikke blir tatt. Jeg brukte metode 4 for mange år siden nåt jeg bodde på studenthybler. Funka som bare juling. Min sub var størst ? Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Jeg brukte metode 4 for mange år siden nåt jeg bodde på studenthybler. Funka som bare juling. Min sub var størst DA. DA . DA!!!!! DA du bodde på hybel! Ikke når, med da. Metode 4 er sikkert greit når man leier hybel, men ikke når man eier. Da holder det ikke med stor sub for å "vinne". Min "jævla nabo" tapte mot meg, endte opp som seierherre ved å bruke demokratiske virkemidler til å oppgradere sin egen leilighet såpass mye at han cashet ut en snau mill på sameiets regning. (riktignok skulle alt dette vært anmeldt som underslag, men på det tidspunktet hadde han klart å lage et såpass helvete i sameiet at alle var glade for at han var borte, og derfor ikke ville forfølge det). 1 Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 Venter spent på hvordan det gikk.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Dynavoice anbefaler jeg på budgett. Moro starter der. https://m.prisjakt.no/search/Dynavoice Stikkord begynn å se på film sent. Dersom du har Netflix finnes det mye morsomt å plage naboen med, Transformers, Ghost in the Shell, Marvel superheroes osv. Jeg ser ikke mye film sent selv, da er det lavere volum her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå