Gå til innhold

[Løst] Notisblokk: mangler zoom.

Anbefalte innlegg

Win 10: Fant ut at zoom ikke viser i notisblokka. Det skal være under "vis". Der står bare "statuslinje".

post-12139-0-37365500-1539373798_thumb.jpg

Det viser på andre maskiner med samme system.
Oppdaget det da jeg ikke fikk notisblokk til å være standardapp for srt-filer. Aldri vært problem før.
Lurte på om det kan være noe feil med den. Virker ellers som den skal ser det ut til.

Går det an å installere bare notisblokk pånytt? Fant ikke ut hvordan få tak i den.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zoom muligheter kom vel først med Windows 10 Build 17713 (insider program), altså Juli i år, og trolig er det en valgfri oppdatering, da jeg har alt oppdatert her og har selv ikke mulighet til Zoom i Notepad (Notisblokk) pr dags dato. Kan sjekke ut litt mer og gi en bedre tilbakemelding..

Ser funksjonen skal komme med Windows 10 version 1809 versjonen som slipper nå i Oktober..  Ser jeg kjører 17134 versjonen enda og har ikke fått oppgradert mer enn så lenge..

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får åpnet srt filer i Notepad, men må velges  hver gang. Får ikke lagt inn som standard, samme med Wordpad. Har prøvd på flere  måter, inkl velge standardapp som fil.
Tror jeg har siste updates, men trodde zoom hadde vært lenge. Har ikke sett det før nå. la bare merke til den ikke var der som på andre pc'er her med win 10.
(Hadde lastet ned Notepad ++, men har ikke tørt innstallere den enda. Leste at det var en del problemer med den.)

Lenke til kommentar

Har brukt Notepad++ knirkefritt siste 8+ årene, kan garantere for at det ikke er noe problemer med Notepad++.

Henvis gjerne til kilder dersom du tror noe er galt med Notepad++.

Anyhow, når det gjelder å endre standard program per filtype, se veiledning hos Microsoft her: https://support.microsoft.com/nb-no/help/4028161/windows-10-change-default-programs

OBS! Helt nederst: "For å velge standardapper etter filtype (for eksempel PDF-filer) ruller du nedover og velger Velg standardapper etter filtype."

Det er denne du er ute etter, klikk på den og velg "srt" i venstre margen og applikasjonen på høyre-siden.

Lenke til kommentar

OBS! Helt nederst: "For å velge standardapper etter filtype (for eksempel PDF-filer) ruller du nedover og velger Velg standardapper etter filtype."

Det er denne du er ute etter, klikk på den og velg "srt" i venstre margen og applikasjonen på høyre-siden.

Har prøvd den metoden også, men systemet nekter å gjøre Notepad til standard app for srt-filer av en eller annen grunn, samme hvordan jeg prøver.

Fant ikke igjen det jeg leste om problemer med Notepad ++, det var noe med at man ikke fikk fjernet den igjen, hvis den ble satt som standard app.

Skal se. Haster egentlig ikke akkurat det da, for jeg får som nevnt åpnet de i Notepad, må bare velge hver gang. Vil helst finne ut hva som faktisk er problemet, litt mtp om det kan være noe feil som kan lage andre problemer.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...