2906mhm Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Hei, Byttet nylig bremseskiver og klosser foran på bilen min. Sørget for å tørke av fettlaget på skivene, samtidig som jeg pusset caliperne og smøret de med kobberpasta. Rett etter jeg byttet delene kunne jeg fortsatt høre piping fra bremsene ved oppbremsing i lav fart, men jeg regnet med at det var normalt og ble bedre med tiden da de fikk tilpasset seg ordentlig. Etter en stund med kjøring merket jeg at det begynte å riste i rattet, og etter jeg satt på nye felger merket jeg at noe var skeivt. Når jeg snurrer på hjulet kjenner jeg at halve caliperen tar tak uten at jeg trykker inn bremsen. Bilen har gått 140 000 og er en 2012 mod, så vidt jeg vet er det aldri byttet calipere på den så tror dere at det er det som er problemet? Eller kanskje skivene er skeive, men vil det da hjelpe om jeg dreier de? Jeg hører fortsatt piping fra bremsene etter å ha brukt de i 3 mnd og bremseklossene støver ganske mye. Takk for all hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Sjekket du at glideboltene og stemepelet ikke sitter fast? kan være at de er rustet fast slik at den nye skiven ble for varm. Lenke til kommentar
2906mhm Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Ja asså pressa jo inn stempelet når jeg bytta klossene. Det er en BMW F20 så får jeg evt kjøpt de pinnene eller må jeg bytte hele caliperen? Vil det hjelpe å dreie skivene om de har blitt for varme eller vil det samme skje om kort tid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå