Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL utbygging 2004

Anbefalte innlegg

Sikkert mange som venter på adsl som vil ha glede av å sjekke ut denne linken jara

Ser ut til at dekningen i norge skal utvides til 75% i løpet av 2004. Så vidt jeg har forstått, så er de sentralene som skal bygges i i henhold til lista bare første fase. Så det dukker nok opp noen flere etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert mange som venter på adsl som vil ha glede av å sjekke ut denne linken jara

Ser ut til at dekningen i norge skal utvides til 75% i løpet av 2004. Så vidt jeg har forstått, så er de sentralene som skal bygges i i henhold til lista bare første fase. Så det dukker nok opp noen flere etter hvert.

Har lagt ut planen som HTML her for de som ikke har excel:

http://agvg.com/adsl/utbygging/ADSL_01_04.html

Lenke til kommentar

Smart! det tenkte jeg ikke på :dontgetit:

litt off topic men... Er det noen som vet om telenor har mindre bemanning nå, venter på linjen min fra Bluecom, og nå,10 dager etter at bluecom la inn bestilling hos telenor(?) så venter fortsatt bluecom på at telenor skal gjøre det de skal gjøre for at jeg får adsl. (litt teit formulering men...)

Lenke til kommentar
hmmm nå laster jeg ned på 1046 kbit/s ca ... med min 2 mbit linje fra bluecom :dontgetit:

Fikk restarta modemet.. Men den kommer ikke over 1.7 mbit altså :angry:

Har du snakket med BC?

De pleier og ta slike problemer seriøst, det kan være en konfigurasjonsfeil på DSLAM og da er det Telenor Networks som må rette det, kan fort ta litt tid i jula.

Lenke til kommentar
litt off topic men... Er det noen som vet om telenor har mindre bemanning nå, venter på linjen min fra Bluecom, og nå,10 dager etter at bluecom la inn bestilling hos telenor(?) så venter fortsatt bluecom på at telenor skal gjøre det de skal gjøre for at jeg får adsl. (litt teit formulering men...)

Svjv er det en enorm pågang med alle kampanjene så de har slitt med og få unna bestillingene hos TNN, lite BC får gjort med det utover og purre opp saken.

Lenke til kommentar

Ikke bare noen, jeg vuil tro hundrevis skal de greie og oppnå 75%, nesten samtlige sentraler med noen størrlse er utbyggd så jeg vl gjette på en massiv utbygging i år.

Lenke til kommentar
Smart! det tenkte jeg ikke på :dontgetit:

Telenor jobber for fullt i jula. husk at det er en del arbeidsdager som faller bort pga. av julehøytiden og sånn

Lenke til kommentar

Litt off topic dette og, men gidder ikke starte ny tråd for å si at jeg nå endelig har fått installasjonsdato fra bluecom :D . 6.Januar 2004 er en dag jeg skal glede meg til.

Da får jeg 1 mbit adsl :xmas:

Er det noen som kan anslå hva det vil koste meg å få montøren til å koble slik at jeg får adsl signalet til et telefonuttak i 2. etasje i stedet for å måtte plassere modemet nede (ved første linje punkt) og trekke en signalgul tp kabel igjennom hele huset :thumbdown:

Har kun to telefonuttak, kan se ut som det sitter en slags gammel type "splitter" utenfor :ermm: , hvor den ene ledningen går til telefonuttaket nede (1.etg) og så går det en ledning fra "splitteren" til telefonuttaket i 2.etg. Kan dette ha noe å si angående monteringen??

mrk. det er sikker ikke en splitter det er snakk om, men ihvertfall en liten boks hvor det går èn ledning inn og to ut

Lenke til kommentar
Har kun to telefonuttak, kan se ut som det sitter en slags gammel type "splitter" utenfor :ermm: , hvor den ene ledningen går til telefonuttaket nede (1.etg) og så går det en ledning fra "splitteren" til telefonuttaket i 2.etg. Kan dette ha noe å si angående monteringen??

mrk. det er sikker ikke en splitter det er snakk om, men ihvertfall en liten boks hvor det går èn ledning inn og to ut

Det er en koblingbboks, i og med du har analog er det ikke store jobben og få et ADSL-uttak oppe.

Maks en times jobb pluss en elko-boks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...