Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor får jeg ikke hjelp fra sykehuset?

AmadLookAt

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg gått med urininkontinens i 8 år, og har vært inn og ut av sykehuset i 5 av dem. Uten noen fremgang til forbedring.

Urologene både i Arendal og i Tromsø mener jeg lekker for lite til at jeg kan få AMS 800 operasjon, selv om jeg lekker dråper 24\7 konstant, og bytter boxere opptil 30x hvert døgn. Har brukt Attends og Tena i 4 år, men etter mye mobbing pga mine fysiske plager, bleie lukt etc.

Nå går jeg bare rundt og lukter utrolig surt\søtt kvalmende lukt. spesielt når det er varmt eller hvis jeg har mye stress.

Jeg har blandingsinkontinens (kun urin) og dette er regelrett ødelagt mitt liv.

Jeg måtte google meg til operasjonen AMS 800 som vil sette en stopper for mine plager, og når jeg nevner dette for urologer så får jeg bare til svar omm at jeg bare må bruke mannebind og at jeg lekker for lite veske til at de vil gi meg operasjonen.

Dette er svært frustrerende og ødeleggende for mitt liv. Har ikke hatt en eneste kjæreste på de 8 siste årene pga skam og store plager med å alltid gå våt og illeluktende.

Skal ikke sykehuset ta hensyn til livskvalitet? 
Hvor mange ml, dl eller liter må man lekke for å få operasjonen som vil gi meg livet tilbake?

Er det noen her som kan gi meg noen gode råd før jeg skal til rikshospitalet for første gang.

Jeg kan ikke gi opp selv om jeg er utrolig sliten og lei.

Gode råd tas imot med stor takk

Med vennlig hilsen 

Mann 32 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan knipe til krampa tar meg. Har knipt i mange år nå uten noen effekt. Prøvd ut alt mulig av medisiner uten effekt, noen mediosiner blir det til og med verre med.

Syns det er merkverdig at man kan gjøre meg "frisk", eller i hvert fall sette en stopper for det med operasjon, men så vil ikke sykehuset gi meg operasjonen.
Dette er for meg veldig vanskelig å akseptere.

Hvordan kan en urolog\sykehus vise så liten forståelse for hvor stor innvirkning dette har for meg og livet mitt?

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke opereres er sannsynligvis kapasitetsproblemer som gjør at sykehuset må prioritere ned noen pasienter. Videre har kanskje ikke de møtene du har hatt med lege på sykehus etc. vist tydelig nok hvor store problemer dette gir deg. Jeg vil derfor tro at du bør gå via en psykolog som kan vurdere hvordan dette har påvirket livet ditt. Dersom det derimot kommer av at de rett og slett bare opererer pasienter som lekker mer enn x antall milliliter i døgnet må du kanskje overdrive hvor mye du lekker for å komme over denne grensen. Jeg kan dog ikke forstå at pasienter velges ut på denne måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Du er beintøff som fortsatt kjemper for dette. Det er bra du er løsningsorientert, og det å finne eller få informasjon om sin lidelse er viktig for mange pasienter. Akkurat nå virker det som om du kanskje er blitt litt "gitt opp". Det må være særs tungt, særlig når du har lært om denne operasjonen du nevner. I utgangspunktet ville jeg støttet et fastlegebytte, men du er jo allerede henvist til sykehus og har vært pasient lenge.

Det kan være vanskelig å tale sin egen sak i møte med helsevesenet. Kanskje ville du hatt nytte av at noen i din nærmeste krets kunne vært med deg på neste konsultasjon med helsepersonell. Du sier nemlig at du "nevner" om operasjonen til urologer. Kanskje er det på tide at du eller noen kan si høyt og tydelig fra, om så med et skarpt sinnelag, at nå er det på tide å få skikkelig hjelp!

Jeg håper du blir frisk og at du kommer deg igjennom dette på absolutt beste vis.

Tl;dr: Ta med noen til Riskhospitalet.

Lenke til kommentar

Livskvaliteten kan du ta opp med psykolog som kanskje kan veie inn hos lege for å øke sjansen for å få operasjonen.

Evt. må du bite i det sure eplet og betale for det selv i utlandet eller hos et privat sykehus i Norge.

Mange gode svar men signerer denne. Gå til psykolog og få konkludert at diagnosen går utover din livskvalitet og psykiske helse i stor grad, noe du jo skriver det gjør. Du må få det konkludert, bekreftet og signert av profesjonell psykolog.

Har dog ingen garantier, men jeg føler dette er noe som kan ha effekt i samfunnet vi lever i.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har du hørt om kvinner som trener opp musklene sine med å spenne og slappe av nedentil? Du må begynne med det samme, start doing kegels. 

https://www.webmd.com/urinary-incontinence-oab/kegel-exercises-treating-male-urinary-incontinence#1

Skal han ta kegels i analen da, eller hva er det du sikter til? Kegel må da bli et svært misvisende navn for menn, synes du ikke det? Har lest lenken din nå og fått inn hva det går i. :p

Eksempler på kegel kuler/baller fra f.eks. Ebay:

s-l1600.jpg

Jeg kan knipe til krampa tar meg. Har knipt i mange år nå uten noen effekt. Prøvd ut alt mulig av medisiner uten effekt, noen mediosiner blir det til og med verre med.

Syns det er merkverdig at man kan gjøre meg "frisk", eller i hvert fall sette en stopper for det med operasjon, men så vil ikke sykehuset gi meg operasjonen.

Dette er for meg veldig vanskelig å akseptere.

Hvordan kan en urolog\sykehus vise så liten forståelse for hvor stor innvirkning dette har for meg og livet mitt?

Fordi noen urologer tror de er bedrevitende?

Obs! bilde av en ødelagt penis til nordmann, som kom fra en urologisk undersøkelse. Den gang jeg leste artikkelen så fikk jeg hakeslepp:

64326855.jpg?imageId=64326855&x=0&y=0&cr

Hele artikkelen med samme bilde og det hele i fra Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/de-som-kommer-etter-skal-ikke-fa-samme-helvete/64326853

Samme sak. Dagbladet syntes den var verdt minst 2 artiklers bedekkelse:

https://www.dagbladet.no/nyheter/legen-odela-penisen-min-for-all-framtid/64296560

Leger har en tendens til å la kollegial opptreden (solidarisk, kameratslig) få førsteprioritet. Helsetilsynet avslo:

Helsetilsynet kom til at de to legene ikke har brutt helsepersonelloven.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

Flettet to innlegg.

Vennligst rediger innleggene deres istedenfor å poste dobbelt. Det gjør at trådene blir veldig lite oversiktlig.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Skal han ta kegels i analen da, eller hva er det du sikter til? Kegel må da bli et svært misvisende navn for menn, synes du ikke det? Har lest lenken din nå og fått inn hva det går i. :p

Eksempler på kegel kuler/baller fra f.eks. Ebay:

s-l1600.jpg

Fordi noen urologer tror de er bedrevitende?

Obs! bilde av en ødelagt penis til nordmann, som kom fra en urologisk undersøkelse. Den gang jeg leste artikkelen så fikk jeg hakeslepp:

64326855.jpg?imageId=64326855&x=0&y=0&cr

Hele artikkelen med samme bilde og det hele i fra Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/de-som-kommer-etter-skal-ikke-fa-samme-helvete/64326853

Samme sak. Dagbladet syntes den var verdt minst 2 artiklers bedekkelse:

https://www.dagbladet.no/nyheter/legen-odela-penisen-min-for-all-framtid/64296560

Leger har en tendens til å la kollegial opptreden (solidarisk, kameratslig) få førsteprioritet. Helsetilsynet avslo:

De er for kvinner som vil ha fortgang i prosessen, knipeøvelsene kan gjøres uten noe som helst og midt ute blant folk feks hvis du sitter på bussen. Kegels er en knipeøvelse, ikke utstyr. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...