geekfreak Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Jeg kjøpte meg i våres en Mercedes 2013 modell hvor det er Webasto installert. Jeg har ikke hatt Webasto tidligere og ønsket å prøve den nå på høsten da kulden så vidt har begynt å trenge seg på. Fjernkontrollen til Webasto heter Telestart T100 HTM. Det er ingen brytere for å styre Webasto inne i bilen. Jeg har lastet ned brukermanualen til denne fjernkontrolleren, men mange av funksjonene i manualen finner jeg ikke igjen / stemmer ikke med min fjernkontroll. Jeg har vært i kontakt med Webasto Norge og spurt hvilket Webasto system jeg har. Dette kunne de ikke svare på, men de at jeg har fabrikkmontert system da det ikke finnes noen klistremerker på dørene av Webasto-installering. Når man har fabrikkmontert system, så sa de at ikke alle funksjonene er tilgjengelig på fjernkontrolleren. Funksjoner som mangler er bl.a. at jeg ikke får stilt inn klokke, veksle mellom varme- og luftefunksjon, lest av innvendig temperatur eller komforttrinn (høy/lav komfort). Stegene for å endre innstillingene på min fjernkontroll samsvarer ikke med brukermanualen (antall trykk på piltastene). Det ser ut til at jeg kan stille inn 2 ulike hentetidspunkter på fjernkontrolleren. Når det står 0:00 - betyr dette at oppvarmingen starter på midnatt eller at det ikke er valgt noen hentetidspunkt? Litt dumt om Webastoen starter hver midnatt og trekker strøm fra batteriet. Når jeg har trykk "On" og Webasto starter, kan jeg lese av oppvarmingstid på 30min og at symbolet for varme vises. Jeg får ikke stilt inn om jeg ønsker endret oppvarmingstid. Har noen andre vært borti dette? Endret 11. oktober 2018 av geekfreak Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Jeg tror jeg kanskje har samme type i min, men jeg har en knapp inne i bilen, slik som knappen nr 2 fra venstre: https://images.finncdn.no/dynamic/960w/2018/8/vertical-3/19/2/125/376/822_468914373.jpg Har ikke eksperimentert så mye med fjernkontrollen ut over start og stopp, men skulle gjerne også visst litt mer om mulighetene. PS: Jeg har en W166 Endret 12. oktober 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg har samme knapp som deg. Ut fra en video på Youtube, så viser den hvordan man stiller inn oppvarming fra rattet/instrumentpanelet og denne knappens funksjon: https://www.youtube.com/watch?v=_DCsb-1Vq0Q . Jeg er dog usikker på om innstillingen man gjør i bilen og valgt hentetid på fjernkontrollen er den samme eller uavhengig av hverandre. Jeg fant et klisemerke av Webasto'en i motorrommet og har sendt dette til Webasto Norge for å høre hvilket system jeg har, og om de kan finne ut om dette er fabrikk- eller ettermontert. Jeg ser jeg har følgende valgmuligheter på fjernkontrolleren: Når Webasto er avslått/OFF: Piltast til venstre: Ingen menyvalg. Piltast 2 og 3 ganger til høyre: Stille inn klokkeslett for ønskede hentetider. Betyr 0:00 hentetid/oppvarming på midnatt eller at bilen ikke varmes opp da?Jeg tror ikke dette er vanlig klokkeinnstilling, men hentetid da tidspunktet ikke endrer seg. Når Websato er på/ON: Piltast til venstre: Ingen menyvalg. Piltast 1 gang til høyre: Lese av oppvarmingstid (30min) og symbol for oppvarming. Minuttene tikker ned ettersom tiden går. Når Webasto er på, lyser oppvarmingsikonet i bilen (rødt lys på midten av knappen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå