AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hei og god kveld alle sammen, For noen uker siden slo kjæresten min opp med meg (4 år langt forhold). Plutselig en dag sa han at han ikke hadde følelser for meg og ikke ville være sammen lenger, to dager før hadde vi vært ute og spist en romantisk middag så såklart var jeg helt forvirret og forsto ingenting. Denne kjæresten var den beste jeg hadde, jeg følte vi hadde utrolig god kjemi og har hørt at mange var sjalu på forholdet vårt siden de så hvor lykkelige vi var. Vi var virkelig "dream-team" trodde jeg, og jeg var sikker på at vi skulle gifte oss og leve sammen resten av vårt liv. Noen dager senere møttes vi for å snakke om hva som hadde skjedd - han fortalte meg at han hadde mistet følelser for meg og at han har følelser for en annen, og at han hadde kysset henne dagen etter vi hadde slått opp og begynt på et forhold med denne dama. Det gjorde utrolig vondt! Noen dager senere skulle jeg hjem til han for å hente noen ting jeg hadde lagt fra meg fra ukene før (da jeg pleide å sove over av og til). Han oppførte jeg utrolig merkelig, vil si at han var veldig aggressiv og hissig. Jeg lagde middag til han (pleide å gjøre det, for han suger til å lag mat), så han reiv det ut av hendene mine uten å si takk). Så satte jeg meg i stolen hans og fortalte han at jeg var utrolig såret, men at jeg håper at han kommer til å ha det fint videre i livet. Jeg sa at jeg skulle ønske at han kunne forklare meg når han mistet følelser og hvorfor. Plutselig ble han veldig irritert og praktisk talt kastet meg ut av leiligheten, han reiv meg i genseren og drog meg ut til bussholdeplassen (utrolig flaut, siden jeg kjenner mange som bor i blokken)... Fikk ikke tatt med tingene mine siden alt gikk så fort så jeg ringte til han, men han ville ikke ta opp, så han svarte han ikke på meldingene mine. Senere svarte han og fikk alt til å være min skyld - han sa at i forholdet ble jeg veldig irritert ofte og var for opptatt av skolesaker (er veldig opptatt av skole). Uansett - dette er ca 2 uker siden, og fortsatt lurer jeg på hva som har skjedd og i dag så jeg hun dama og han hånd i hånd og de smilte og lo.. Det gjør vondt! Jeg har få venner (og de bor i andre byer) og er veldig sjenert, så han fikk meg til å føle meg spesiell og "ønsket". Nå føler jeg meg så alene og uønsket. Kanskje noen har noen tips til å komme seg videre? Har også gjort tappen med å skrive til han for noen dager siden spurte han hvordan det gikk på skolen og i livet, bare for å snakke med noen, er så ensom.. Men han svarer jo selvfølgelig ikke.. Anonymous poster hash: a0e3a...f51 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Høres ut som at han har tørna litt... Skjønner at det er vondt å være i den situasjonen. Han slo ikke bare opp, men var aggressiv og ekkel mot deg når du trengte en ordentlig avslutning. Det var ikke snilt av han. Han burde i det minste vært forståelig og gitt deg en forklaring. Synes du skal se fremover og tenke på hvordan dette tok slutt. Du må ikke klandre han for at han mistet følelser, sånt kan dessverre skje, men han var drittsekk mot deg. Tenk at du fortjener bedre 8 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Det hørtes ut som en skikkelig kjip situasjon som jeg dessverre kjenner meg litt igjen i. Jeg var i et 9 år langt forhold og det endte ganske likt, og tiden etterpå var vanskelig. Det er så klisjé det kan få blitt, men tiden leger sårene. Det er ikke du som har oppført seg som en dritt i ettertid ihvertfall, så du kan gå med hodet hevet. Ang tips videre ville jeg prøvd å fokusere på deg selv og dine hobbyer, prøvd å date litt igjen og trene. For min del hjalp det å pleie selvfølelsen, noe trening definitivt gjør. Unngå stalking og fokus på han og hans liv. Håper situasjonen din bedrer seg! 2 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Stakkars den nye dama. Hun vet neppe stort om hans mentale tilstand. Kan nesten ikke advare henne heller, og hun ville neppe trodd på at han er slik.. 5 Lenke til kommentar
Denjam Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hei! Har også vært i et langvarig forhold der det "helt plutselig" tok slutt. Pga. studier ble det et avstandsforhold, men sammen hadde vi det stort sett veldig bra, så jeg forventet det absolutt ikke når det hendte. Fra min side var det et veldig seriøst forhold, men den eneste forklaringen hun kunne gi var at hun ikke så at vi hadde en fremtid. Det er veldig vondt når det er helt ensidig, og når du ikke kan forstå bruddet. Veldig ofte så kan du selv skjønne at det har vært klare mangler og feil i forholdet, eller kanskje dere rett og slett ikke har vært bra for hverandre, men når det ikke har vært slik så kan det ta veldig lang tid å komme over det. En ting du ikke må gjøre, er å havne i fellen av å håpe. Den andre personen vil gå videre før eller senere, og all den tiden du sitter igjen å håper kan straffe seg skikkelig. Selv har jeg sløst seks av mine beste år på den måten. Det er vanvittig deprimerende å tenke på. 3 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Kjenner igjen temaet på det du beskriver. Rådene jeg kan gi er: 1. Slett han fra alle sosiale medier. Ja, det er faktisk ganske vanskelig å gjøre dette, men du tjener på det i det lange løp. 2. Selv om du bor langt unna venner, så prøv og møte nye mennesker du kan være med. Det er vanskelig å være utadvent i slike situasjoner, men det å sitte hjemme er helt grusomt. Prøv kanskje å ringe/facetime de vennene du har, så du kan snakke litt med de. 3. Gi det tid. Det kan ta lang tid. Gjorde det for min del, så å prøve ut en hobby er kanskje lurt (Netflix inngår ikke her). 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det er "normalt" at noen kan miste følelser. Eg vil anbefale å ikkje overtenke det. Kjærlighet ER følelser. Du skal leite lenge for å finne ein logisk forklaring. Det er to personer i forholdet og begge har ansvar. Eg vil ikkje legge skylda på deg, for all del. Men kan hende du ignorerte han/hans hobbier/ønskjer? Eller det motsatte, du var hans "mamma", som han ble lei av etter kvart? Sex?Kan hende han ønskjer å "ha det litt morro". Rett og slett at han forelsket seg i ei anna og var ærlig med deg. Han/du forandra dere som personer i løpet av de 4 år samman?Noe å kan ta med videre - det er viktig å snakke. Helst, så mye som mulig. Og høre kva den andre har å si. Når alt det er sagt, det er kanskje like greit at han viser seg frå den siden nå? Tenk om han begynte å oppføre seg slik om 20 år, mot deres unger og deg?Lykke til videre. Slapp av, nytt livet. Du kommer nok til å treffe noen fantastisk før eller siden. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Noen dager senere skulle jeg hjem til han for å hente noen ting jeg hadde lagt fra meg fra ukene før (da jeg pleide å sove over av og til). Han oppførte jeg utrolig merkelig, vil si at han var veldig aggressiv og hissig. Jeg lagde middag til han (pleide å gjøre det, for han suger til å lag mat), så han reiv det ut av hendene mine uten å si takk). Så satte jeg meg i stolen hans og fortalte han at jeg var utrolig såret, men at jeg håper at han kommer til å ha det fint videre i livet. Jeg sa at jeg skulle ønske at han kunne forklare meg når han mistet følelser og hvorfor. Plutselig ble han veldig irritert og praktisk talt kastet meg ut av leiligheten, han reiv meg i genseren og drog meg ut til bussholdeplassen (utrolig flaut, siden jeg kjenner mange som bor i blokken)... Fikk ikke tatt med tingene mine siden alt gikk så fort så jeg ringte til han, men han ville ikke ta opp, så han svarte han ikke på meldingene mine. Senere svarte han og fikk alt til å være min skyld - han sa at i forholdet ble jeg veldig irritert ofte og var for opptatt av skolesaker (er veldig opptatt av skole). Det er kanskje ikke så rart han ble irritert når du bare skulle hente noen ting og så setter du i gang med å lage mat og ta deg til rette... 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det er kanskje ikke så rart han ble irritert når du bare skulle hente noen ting og så setter du i gang med å lage mat og ta deg til rette... Du vet jo ikke hvordan dette skjedde. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det at du begynner å lage mat til en som nettopp har vært utro og dumpet deg forteller meg at du er en klassisk oversnill person som lett blir offer for visse typer menneskers dårlige selvfølelse. Det fenomenet er temmelig vanlig, jo snillere du er jo jævligere blir du behandlet av slike. Det er faktisk sjokkerende hvor jævlig noen kan få en trang til å behandle deg, dersom du kryper for dem. Det er en misforstått tanke at folk er snille tilbake. Det du må kreve er respekt, og ved å krype foran han på den måte sier du jo indirekte at han ikke trenger å gi deg respekt i det hele tatt, det er vanskelig å ha respekt for noen som ikke respekterer seg selv. På samme måte som et barn ikke blir et snilt barn bare fordi du er oversnill mot barnet. Du kommer styrket ut av dette dersom du håndterer det på riktig måte, gå i gang med trening, hobbyer, venner, og slett alle spor etter denne taperen som ikke engang greier å lage seg mat. 5 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Det sier ikke noe om henne at hun lagde mat til han... Det går an å bare gjøre snille ting og få en respons uten at det skal ligge en dyp psykologisk grunn bak det. Han var rett og slett en idiot når hun prøvde å gjøre det beste ut av en sår situasjon. Hun må ikke jobbe med seg selv pga dette. Noen mennesker (han) er bare selvsentrerte og bryr seg ikke, hvis noe ikke gagner dem. Jeg hadde følt meg jævlig hvis jeg gjorde sånn mot en jeg slo opp med. Det er ikke svakt å være en god person, noe hun fremstår som å være. Endret 12. oktober 2018 av Disorder 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det sier ikke noe om henne at hun lagde mat til han... Det går an å bare gjøre snille ting og få en respons uten at det skal ligge en dyp psykologisk grunn bak det. Han var rett og slett en idiot når hun prøvde å gjøre det beste ut av en sår situasjon. Hun må ikke jobbe med seg selv pga dette. Noen mennesker (han) er bare selvsentrerte og bryr seg ikke, hvis noe ikke gagner dem. Jeg hadde følt meg jævlig hvis jeg gjorde sånn mot en jeg slo opp med. Det er ikke svakt å være en god person, noe hun fremstår som å være. Da har du åpenbart en lavere standard for hvilken grad av selvrespekt du ønsker å ha for deg selv og andre, noe som er helt greit. Å lage mat til noen som nylig har vært utro og dumpet deg har ingenting med å være et godt menneske å gjøre. Å være et godt menneske handler like mye om å være god mot seg selv, som mot andre. 1 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 For der første var han ikke utro? Og for det andre, så tror jeg ikke det har så mye med selvrespekt å gjøre at hun lagde litt mat til den hun er glad i før hun (håpet) på en verdig avslutning. Det er han som skal "dømmes" her. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 For der første var han ikke utro? Og for det andre, så tror jeg ikke det har så mye med selvrespekt å gjøre at hun lagde litt mat til den hun er glad i før hun (håpet) på en verdig avslutning. Det er han som skal "dømmes" her.Du mener det ikke var utroskap. Jeg mener at det å innlede et forhold til en annen mens man er sammen med noen andre, er utroskap. TS skriver at de ble sammen dagen etter han gjorde det slutt. Den slags er åpenbart utroskap etter mitt syn, ikke bare det, men også verre enn for eksempel fysisk utroskap. Dette er systematisk utnyttelse av en person (TS) over tid, hvor han ikke har villet avslutte med TS før det nye var sikkert. 3 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Så godt som alle forhold som ryker "plutselig" ved at en av partene blir "overrasket" av at følelsene til den andre "plutselig" forsvant er et resultat av at de har funnet noen andre. Meget sannsynlig at det handler om utroskap, men det blir såklart bare spekulasjon. Spekulasjon som forøvrig ikke er sunt for deg, TS. Shit happens og det som har skjedd har skjedd. Forholdet er over og stort mer er det ikke å legge i det. Det lureste du nå gjør, for din egen del, er å heve hodet, snu ryggen til og gjøre deg klar til neste forhold. Forhåpentligvis blir det med en mann som kjenner seg selv bedre og er dermed bedre rustet til å velge sin partner; deg. 3 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Selvfølgelig er det sketchy av han. Om det er utroskap kan jo diskuteres, men dette handlet om selvrespekten til TS. Hvis hun vil opprettholde respekten for seg selv, så burde hun kutte kontakten helt og gå videre. Ikke prøv å få han tilbake. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Det sier ikke noe om henne at hun lagde mat til han... Det går an å bare gjøre snille ting og få en respons uten at det skal ligge en dyp psykologisk grunn bak det. Han var rett og slett en idiot når hun prøvde å gjøre det beste ut av en sår situasjon. Hun må ikke jobbe med seg selv pga dette. Noen mennesker (han) er bare selvsentrerte og bryr seg ikke, hvis noe ikke gagner dem. Jeg hadde følt meg jævlig hvis jeg gjorde sånn mot en jeg slo opp med. Det er ikke svakt å være en god person, noe hun fremstår som å være. Mitt inntrykk når jeg leser teksten er at han bare vil ha henne vekk, men hun skal absolutt begynne å styre med mat og lange samtaler. Hva i all verden skal hun lage mat til ham for? Det gir ingen mening i det hele tatt. Ba han om det? Eller tok hun seg til rette? Han er ikke nødvendigvis en idiot hvis han bare mistet tålmodigheten over at hun skulle klamre seg fast der og aldri dra, når det hun egentlig skulle gjøre bare var å hente noen eiendeler. For alt vi vet var han tålmodig og ville ikke pushe henne til å dra av hensyn til henne, men så ble hun og ble og ble og ble og det ble liksom aldri noen ende på besøket. Til slutt rant det over for ham, etter at han sannsynligvis hadde sittet lenge og jobbet hardt for å holde deg inni seg for å skåne henne. Endret 12. oktober 2018 av hekomo 2 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det kan også være sant, ja. Men utifra hvordan hun presenterer det, så var det ikke sånn det skjedde. Er enig i at hun kanskje burde droppet maten og heller bare samlet tingene, men alle som har hatt følelser for noen vet vel at det ikke er bare bare å si hadet på knipset. Han burde heller bedt henne om å dra på en hyggelig og bestemt måte, heller enn å rive henne i genseren ut til bussen. Uansett hva som skjedde, så var det skikkelig upassende av han. Men hvem vet, kanskje hun nektet å dra eller noe. Tar ting utifra hva hun sier. Alt annet er spekulasjoner 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Utifra hvordan han behandlet henne på slutten kan man trygt anta at besøket ikke helt gikk som han forventet, jeg tror matlagingen og stuff var en stor del av det. Når det er sagt så skulle han kanskje ikke vært så aggressiv, men når du har prøvd på alle andre måter hvilke valg sitter man igjen med? Ved ett punkt må man kanskje til og med være uhyggelig for å verne om seg selv, det er det TS burde ta med seg videre: å lære å være mer egoistisk hun også. Endret 12. oktober 2018 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Kanskje han ville ha mat? Kanskje han lurte på om hun kunne komme for å prate, men ble drittsekk da hun kom? Blir feil å legge noen form for skyld på TS utifra hva hun skriver. Vi trenger mer info isåfall. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå