AtomSmurf Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hei, Jeg skal hjelpe ei med å finne en god pc i prisklassen 8000-9000 for å jobbe med Photoshop (redigering av bilder I RAW). Vi lurer på om denne er et godt valg? https://www.komplett.no/product/1074126/gaming/gaming-pc/baerbar/hp-pavilion-173-full-hd-matt# Atomsmurf, Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg vil tro PCn duger delvis til formålet ditt, OS vil trolig ligge på SSD disken og programmer og lignende vil ta all den plassen, men du har en 5400RPM snurredisk på 1TB som trolig vil være lagringen for bilder og det du redigerer... Problemet her er at det vil trolig bli litt kjedlig å jobbe med i lengden, lang lastetid og lagringstid, og man du vil trolig få en god del fragmenterte filer etterhvert som gjør jobben enda tregere... Om du ønsker å jobbe med Photoshop og redigering tror jeg du må ha en SSD som hovedlagring for bildene du ønsker å redigere.. Maskinen er fult aktuell om du har oppgradert den disken til en 1TB SSD disk, men da må du bla ut 2 store lapper til... Ellers for redigering i Photoshop ville jeg ikke sett på skjermkortet så mye, hovedsaklig CPU, Minne og Hardisk.. En gaming laptop er litt feil sted å lete.. Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Takk for gode tips. Finnes det alternativer i den prisklassen som er bedre? Atomsmurf, Jeg vil tro PCn duger delvis til formålet ditt, OS vil trolig ligge på SSD disken og programmer og lignende vil ta all den plassen, men du har en 5400RPM snurredisk på 1TB som trolig vil være lagringen for bilder og det du redigerer... Problemet her er at det vil trolig bli litt kjedlig å jobbe med i lengden, lang lastetid og lagringstid, og man du vil trolig få en god del fragmenterte filer etterhvert som gjør jobben enda tregere... Om du ønsker å jobbe med Photoshop og redigering tror jeg du må ha en SSD som hovedlagring for bildene du ønsker å redigere.. Maskinen er fult aktuell om du har oppgradert den disken til en 1TB SSD disk, men da må du bla ut 2 store lapper til... Ellers for redigering i Photoshop ville jeg ikke sett på skjermkortet så mye, hovedsaklig CPU, Minne og Hardisk.. En gaming laptop er litt feil sted å lete.. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Takk for gode tips. Finnes det alternativer i den prisklassen som er bedre? Atomsmurf, I grunn ikke, du vil trolig trenge en god del lagring for bildene dine i RAW formatet, så i utgangspunktet, siden du har valgt en bærbar PC.. Er det vanskelig å finne gode alternativ til under 10 000,- kroner Men jeg ville ha vurdert å skrudd den opp og byttet ut snurredisken med https://www.komplett.no/product/975808/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/samsung-860-evo-1tb-ssd denne... Jeg ser ingen Laptoper som tilbyr fullverdig lagring på SSD over 256GB.. Men det er det eneste jeg har å utsette på valget av PC, resten fungerer helt toppers til Adobe Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Ellers for redigering i Photoshop ville jeg ikke sett på skjermkortet så mye, hovedsaklig CPU, Minne og Hardisk.. En gaming laptop er litt feil sted å lete.. Du kan stille inn PS til å bruke GPU'en og det har reddet meg når jeg har hold på med STORE bilder. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Du kan stille inn PS til å bruke GPU'en og det har reddet meg når jeg har hold på med STORE bilder. Ja, har brukt det selv til tider Men det hjelper lite om man har en 5400RPM snurredisk som flaskehals... Endret 11. oktober 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Men hvis man ser på bærbar opp mot titusen, har du noen gode tips? I grunn ikke, du vil trolig trenge en god del lagring for bildene dine i RAW formatet, så i utgangspunktet, siden du har valgt en bærbar PC.. Er det vanskelig å finne gode alternativ til under 10 000,- kroner Men jeg ville ha vurdert å skrudd den opp og byttet ut snurredisken med https://www.komplett.no/product/975808/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/samsung-860-evo-1tb-ssd denne... Jeg ser ingen Laptoper som tilbyr fullverdig lagring på SSD over 256GB.. Men det er det eneste jeg har å utsette på valget av PC, resten fungerer helt toppers til Adobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå