NTB - digi Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 <br data-mce-bogus="1">NSB slutter å selge billetter. App-selskap tar over salget Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Det er veldig lenge siden salget ble overtatt av entur. Har kjøpt billetter med entur som selger i lang tid! Eldste billetten jeg har som er solgt av entur er fra 2016! NSB har vel dermed ikke solgt billetter på i hvert fall 2 år.. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 egentlig bra de bytter ut mange av validatorne som er i bruke per i dag da de begynner å bli gamle og slitte. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Det er veldig lenge siden salget ble overtatt av entur. Har kjøpt billetter med entur som selger i lang tid! Eldste billetten jeg har som er solgt av entur er fra 2016! NSB har vel dermed ikke solgt billetter på i hvert fall 2 år..Jeg bruker fremdeles NSB appen daglig Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg bruker fremdeles NSB appen daglig Ja, billetten i 2016 er også kjøpt via NSB sin app, men det er ikke NSB som selger billetten. Det er det entur som gjør. NSB bare formidler tjenesten. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg bruker fremdeles NSB appen daglig Jeg også men er godt mulig billettsalget blir kuttet over tid i appen til NSB. Kan hende Ruter sin app RuterBillett forsvinner også med tiden. Lenke til kommentar
henrik-o Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kjøper alltid med Ruter hvertfall i Osloområdet. Syns NSB-appen sin betalingsløsning er elending. Lover ikke bra om dette skal bli standaren over hele landet. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 "Bekreft" "bekreft bestilling" "bekreft kjøp" "fullfør kjøp" 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kjøper alltid med Ruter hvertfall i Osloområdet. Syns NSB-appen sin betalingsløsning er elending. Lover ikke bra om dette skal bli standaren over hele landet. Jeg er motsatt. Bruker konsekvent NSB-appen da den har fungert tipp-topp og er langt raskere til å levere app-oppdateringer osv.. Tok evigheter før RuterBillett støttet iPhone 6 Plus i sin tid, og det tok evigheter før den støttet iPhone X osv... Rent visuelt så synes jeg den ser langt bedre ut også. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kjøper alltid med Ruter hvertfall i Osloområdet. Syns NSB-appen sin betalingsløsning er elending. Lover ikke bra om dette skal bli standaren over hele landet. Jeg er motsatt. Bruker konsekvent NSB-appen da den har fungert tipp-topp og er langt raskere til å levere app-oppdateringer osv.. Tok evigheter før RuterBillett støttet iPhone 6 Plus i sin tid, og det tok evigheter før den støttet iPhone X osv... Rent visuelt så synes jeg den ser langt bedre ut også. Har aldri hatt noe problem med støtte på android Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Støtte omhandler jo ta optimaliseringer. Ettersom iOS ikke kjører vectorbasert GUI så blir jo appen eksempelvis bare en oppblåst versjon på iPhone 6 Plus inntil appen blir oppdatert med eget GUI som støtter skjermstørrelsen til Plus-modellen. Like så da med iPhone X når den kom på markedet. Her har NSB-appen blitt oppdatert langt raskere enn RuterBilletter-appen. Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Her er det mye som mangler før man er i nærheten av hva man får av brukervennighet i Ruter-appen. Det er trist at man prøver å finne opp hjulet på nytt om igjen og omigjen, uten å bry seg om læring og erfaringer som allerede er høstet i markedet. Jeg nevner i fleng: Betaling kan ikke skje hverken med Vipps, ApplePay eller PayPal. Påloggingen er gammeldags usikker og umoderne. Idag er det fingeravtrykk som gjelder. Man kan ikke kjøpe biletter til andre. det er mange banale feil i brukergrensesnittet, som f.eks. at appen ikke selv skjønner at den allerede har satt inn epostadressen i svarfeltet for tilbakemeldinger. Man kommer faktisk ikke videre selv om alt ser riktig ut. Nei, her er det høyt opp og langt frem. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Har aldri hatt noe problem med støtte på android Nei, der er nok problemet et helt annet - duppeditter som ikke er oppdatert med nyere Android og/eller sikkerhetsfixer. https://www.androidauthority.com/android-version-distribution-748439/ Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Nei, der er nok problemet et helt annet - duppeditter som ikke er oppdatert med nyere Android og/eller sikkerhetsfixer. https://www.androidauthority.com/android-version-distribution-748439/ Jepp, er ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå