thelebrity68 Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 I Danmark takker el-bilistene nei til å kjøre i kollektivfeltet: – Det vil bare skape dårlig stemning Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Syntes vi kan fjerne både elbil og taxi fra kollektivfeltet i norge, vi kan gjerne også bytte navn på feltet og heller la buss og lastebil kjøre der. 2 Lenke til kommentar
Martin O. Nygård Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Med noen flere elbil fordeler ville det antagelig blitt mange flere av dem. Men nå er de vel ikke så gjennomsyret av bompenger og ferjeforbindelser i Danmark. Eller kanksje det bare er foreningens holdninger som har gjort at medlemstallet ikke er høyere blandt elbil eierne. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kjører aldri min elbil i kollektivfeltet, det er flaut. Jeg har dog ikke dette i umiddelbar nærhet så det er sjeldent jeg i det heletatt har muligheten. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Kunne godt ha fjernet elbilene her i landet. Feltet burde blitt brukt til person og varetransport. Vi greier fint å kjøre i feltet med vanlige biler. Hilsen elbilist. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Syntes vi kan fjerne både elbil og taxi fra kollektivfeltet i norge, vi kan gjerne også bytte navn på feltet og heller la buss og lastebil kjøre der. Lastebiler har virkelig ingenting å gjøre i det feltet. Skal en gjøre noe med de blir det å forby de å kjøre på innfartsveiene i rushtiden. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Lastebiler har virkelig ingenting å gjøre i det feltet. Skal en gjøre noe med de blir det å forby de å kjøre på innfartsveiene i rushtiden. Hvorfor ikke? Det fungerer utmerket i mange land nedover europa, man slipper da også elefantrace. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hvis/når elbiler er mer lønnsomt for eierne enn forbrenningsbiler, og ikke gir rekkeviddeangst ( årsaken til kollektivfelt-fordel ?), så burde elbiler ha samme regler ( og avgifter ) som andre biler. - Men; forbrenningsbilene burde betale for lokal forurensning. Lenke til kommentar
Elektroavdelingen Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg kjører aldri min elbil i kollektivfeltet, det er flaut. Jeg har dog ikke dette i umiddelbar nærhet så det er sjeldent jeg i det heletatt har muligheten. Det synes jeg du skulle revurdere. Kapasiteten på veiene ble utnyttes best mulig. Da bør elbiler kjøre i kollektivfeltet når det er ledig kapasitet der. Som fossilbilist i Oslo synes jeg det er ganske irriterende å stampe i kø bak elbiler når det er god plass i kollektivfeltet ved siden av. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Det synes jeg du skulle revurdere. Kapasiteten på veiene ble utnyttes best mulig. Da bør elbiler kjøre i kollektivfeltet når det er ledig kapasitet der. Som fossilbilist i Oslo synes jeg det er ganske irriterende å stampe i kø bak elbiler når det er god plass i kollektivfeltet ved siden av. Som sagt, jeg er sjeldent i denne situasjonen så det utgjør nok ingen forskjell sånn sett. Jeg føler meg uansett utilpass der. Snart skal alle ut uansett, så det er bare å forberede seg på mer kø 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg foreslår å ikke reservere enkelte felt til bestemte kjøretøytyper slik at man får en dårlig kapasitetsutnyttelse i alle tilfeller der balansen mellom antall kjøretøy er ulikt balansen mellom antall felter. Altså nesten alltid. Alle kjøretøy bør få kjøre i alle feltene. Jeg vet om et sted med 4-felts vei men ofte kø fordi 99% av kjøretøyene har ikke lov til å kjøre i to av feltene. Disse to feltene har ett kjøretøy hver halvtime. Så sitter man der i køa og forbanner seg over det ledige feltet som nesten ingen bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå