Gå til innhold

I Danmark takker el-bilistene nei til å kjøre i kollektivfeltet: – Det vil bare skape dårlig stemning


thelebrity68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes vi kan fjerne både elbil og taxi fra kollektivfeltet i norge, vi kan gjerne også bytte navn på feltet og heller la buss og lastebil kjøre der.

 

Lastebiler har virkelig ingenting å gjøre i det feltet. Skal en gjøre noe med de blir det å forby de å kjøre på innfartsveiene i rushtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjører aldri min elbil i kollektivfeltet, det er flaut. Jeg har dog ikke dette i umiddelbar nærhet så det er sjeldent jeg i det heletatt har muligheten. 

 

Det synes jeg du skulle revurdere. Kapasiteten på veiene ble utnyttes best mulig. Da bør elbiler kjøre i kollektivfeltet når det er ledig kapasitet der.

Som fossilbilist i Oslo synes jeg det er ganske irriterende å stampe i kø bak elbiler når det er god plass i kollektivfeltet ved siden av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det synes jeg du skulle revurdere. Kapasiteten på veiene ble utnyttes best mulig. Da bør elbiler kjøre i kollektivfeltet når det er ledig kapasitet der.

Som fossilbilist i Oslo synes jeg det er ganske irriterende å stampe i kø bak elbiler når det er god plass i kollektivfeltet ved siden av.

 

Som sagt, jeg er sjeldent i denne situasjonen så det utgjør nok ingen forskjell sånn sett. Jeg føler meg uansett utilpass der. Snart skal alle ut uansett, så det er bare å forberede seg på mer kø :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foreslår å ikke reservere enkelte felt til bestemte kjøretøytyper slik at man får en dårlig kapasitetsutnyttelse i alle tilfeller der balansen mellom antall kjøretøy er ulikt balansen mellom antall felter. Altså nesten alltid. Alle kjøretøy bør få kjøre i alle feltene.

 

Jeg vet om et sted med 4-felts vei men ofte kø fordi 99% av kjøretøyene har ikke lov til å kjøre i to av feltene. Disse to feltene har ett kjøretøy hver halvtime. Så sitter man der i køa og forbanner seg over det ledige feltet som nesten ingen bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...