Kyrre S. Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg har mange ps/2 tastatur hvis det er det som er feilen. Men synes det er rart i så fall. Du har ikke et IBM model m eller noe tilsvarende til salgs da Lenke til kommentar
SVD Skrevet 2. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2019 Det er billigversjonen av TNT2 med halv minnebuss. Jeg har et slikt også i den ene maskinen. Skal bytte det ut med et Geforce 4200Ti jeg kjøpte for 50kr på Finn Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Det er billigversjonen av TNT2 med halv minnebuss. Jeg har et slikt også i den ene maskinen. Skal bytte det ut med et Geforce 4200Ti jeg kjøpte for 50kr på Finn Perfekt Kortet yter egentlig nok til mitt bruk da - iallfall forløpig. Men fant et Geforce 2 MX400 jeg tenkte å bytte til, det har iallfall en liten vifte på seg. Men jeg la nettopp to 120mm corsair SP high performance vifter over CPU og GPU (de er kalde som bare det nå) men det tryner fortsatt. Det må være hovedkortet (dipping) som ikke støtter 700 mhz. Alternativt er det at win98se er installert på compact flash. Skal teste å installere direkte på HDD. Endret 2. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 2. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2019 Du har ikke et IBM model m eller noe tilsvarende til salgs da Haha nei, har kanskje ett tastatur med maskin og skjerm på hånden da. En IBM PS/2 maskin, skulle få alt for 1200,- x) Men har mye billigtastatur Lenke til kommentar
SVD Skrevet 2. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2019 Perfekt Kortet yter egentlig nok til mitt bruk da - iallfall forløpig. Men fant et Geforce 2 MX400 jeg tenkte å bytte til, det har iallfall en liten vifte på seg. Men jeg la nettopp to 120mm corsair SP high performance vifter over CPU og GPU (de er kalde som bare det nå) men det tryner fortsatt. Det må være hovedkortet (dipping) som ikke støtter 700 mhz. Alternativt er det at win98se er installert på compact flash. Skal teste å installere direkte på HDD. Kan godt være CPU er for rask for resten av systemet. Eller at BIOS er inkompitabel med Coppermine og allikevel klarer å starte. Selv om jeg ikke har vært borti noe sånt selv. Lykke til, du finner nok ut av det etterhvert. Hvis du bytter CPU, GPU og RAM og fremdeles har feilen så er det i alle fall noe på hovedkortet som er gåent vil jeg tro. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 (endret) Jeg har fått mitt IBM PS/2 system 8550z nå med skjerm og tastatur. Harddisken spinner opp og jeg får dette. Starter med den første linja og så får jeg resten hvis jeg trykker enter noen ganger. Hva er dette for noe? Red: Den er jo låst selvfølgelig. Har jeg nøkkelen? Nope:/ Endret 10. januar 2019 av SVD Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Du får åpne den og så koble forbi nøkkel-bryteren da. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Nøkkelen låser både kassa og oppstart. Jeg venter på at han jeg kjøpte den av finner nøkkelen, hvis ikke må jeg ødelegge låsen. Noe som er gjort på de fleste av disse. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Hvilken type lås bruker den? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 (endret) Du kan jo bare dirke opp låsen. Passer ikke plastkroppen til en BIC kulepenn i hullet? Endret 11. januar 2019 av tingo Lenke til kommentar
SVD Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 Det er en "sirkel" lås. Den er alt for stor til at en bic penn passer. 7.62mm hylse passer, men får ikke dirket den opp. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) Kan du ta et bilde av låsen? Er det sånn type? (Litt vondt å se kanskje..) Endret 13. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 Ja nøkkelåsen ser slik ut. Men den står bak på kabinettet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Kan prøve å måle nøkkelen med skyvelær kanskje? Hvis denne passer kan du få en av meg. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 14. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2019 Tviler, låsen har 7 låsepinner. IBM tok sikkerhet seriøst i alle fall x) Men takk for tilbudet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Akkurat.. du kan jo legge den .308 i ei børse da og bruke den som universalnøkkel ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Tviler, låsen har 7 låsepinner. IBM tok sikkerhet seriøst i alle fall x) Men takk for tilbudet. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 14. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2019 Tror jeg bare bryter den opp jeg. Lei av denne nå:/ Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Tror jeg bare bryter den opp jeg. Lei av denne nå:/ Husk at du må leve opp til navnet ditt, derved bruke en 7.62x54 og en SVD Dragunov til å åpne låsen Lenke til kommentar
SVD Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Husk at du må leve opp til navnet ditt, derved bruke en 7.62x54 og en SVD Dragunov til å åpne låsen Ble så jeg klarte å bøye toppen av kassa over låsen uten å ødelegge noe, så nå har jeg tatt ut batteriet over natta for å resette passord. (trengte visst såpass tid) Det vi ser her er (fra venstre) Arcnet nettverkskort, kontrollerkort for ekstern 360k floppy som er koblet via et annet kort som tar en diskstasjon plass, jeg synes det er en rar løsning. Internt MCA kort for ESDI harddisk på 60MB, noe som var en av de større tilgjengelig faktisk. Helt bakerst til høyre er den jævla låsen. Helt til høyre er en strømforsyning som jeg mener er på 90w. Under høytaleren helt foran til venstre er ett hvitt verktøy for å poppe opp de hvite naglene man kan se helt bakerst, men de er over alt og man kan ta i fra hverandre hele maskinen med bare det (eller med bare fingrene) Til å være 30 år er det en veldig strøken maskin, denne kommer jeg til å like godt etter jeg har fått den i gang:) Har fått samlet sammen noen 486 prosessorer nå, blir vel et 486 bygg snart ^^ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå