SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Hei, har nettopp tatt lappen og har derfor sett litt rundt på Finn etter biler. Mtp at eg er lite lysten på å reise så langt så har eg sett på biler i nærområdet og søket har derfor blitt litt begrensa. Har fått sansen for BMW 3-serie, og har virkelig fått sansen for denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128535164 (2011 model, M-sport, 113k km, 160k). Einaste minuset er at eg synes den ser veldig "basic"(lite utstyrt?) ut når det kjem til interiøret, men kan kanskje sette inn ein ny bilstereo for å piffe den litt opp. Eg og foreldra mine har dessverre veldig lite peiling på bil, og lurer på om det er diverse problem med bilen(både med denne bilen og 3-serie 2011 modell generelt) eg bør sjå etter/spørre om? Bilen er og chippa frå 116hk til 170hk. Kan dette føre til problem i framtiden? Kan den chippes enda meir? Er bilen ein fin førstegangsbil? Har tenkt meg opp til bilforhandleren i morgen, og ta den med på ein liten prøvetur, så alle innspill om ting eg bør sjå etter osv. settes pris på. Eller om den i det heile tatt er verdt prisen. Som sagt, bil er noko eg ikkje har peiling på Her er det lille forhandleren skriver om bilen: EU GODKJENT // MEGET PEN BMW M-SPORT TURING STW // 19* Raptor Alufelger // Proff tona ruter // Eu godkjent // Merkasol antirust utført // Utført stor service med alle filter // Egr delete utført // Optimert til 170 hk // Bilen er meget pen og i god stand // Endret 10. oktober 2018 av SaintPablo Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Sjekk hva du må betale i forsikring først. Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Sjekk hva du må betale i forsikring først. Forsikringen blir nok satt på foreldra mine i første omgang, så rekner ikkje med at den vil komme på så altfor masse(?). Skjønner at det kan være lurt å samle opp poeng tidlig though. Endret 10. oktober 2018 av SaintPablo Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Hei, har nettopp tatt lappen og har derfor sett litt rundt på Finn etter biler. Mtp at eg er lite lysten på å reise så langt så har eg sett på biler i nærområdet og søket har derfor blitt litt begrensa. Har fått sansen for BMW 3-serie, og har virkelig fått sansen for denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128535164 (2011 model, M-sport, 113k km, 160k). Einaste minuset er at eg synes den ser veldig "basic"(lite utstyrt?) ut når det kjem til interiøret, men kan kanskje sette inn ein ny bilstereo for å piffe den litt opp. Eg og foreldra mine har dessverre veldig lite peiling på bil, og lurer på om det er diverse problem med bilen(både med denne bilen og 3-serie 2011 modell generelt) eg bør sjå etter/spørre om? Bilen er og chippa frå 116hk til 170hk. Kan dette føre til problem i framtiden? Kan den chippes enda meir? Er bilen ein fin førstegangsbil? Har tenkt meg opp til bilforhandleren i morgen, og ta den med på ein liten prøvetur, så alle innspill om ting eg bør sjå etter osv. settes pris på. Eller om den i det heile tatt er verdt prisen. Som sagt, bil er noko eg ikkje har peiling på Her er det lille forhandleren skriver om bilen: EU GODKJENT // MEGET PEN BMW M-SPORT TURING STW // 19* Raptor Alufelger // Proff tona ruter // Eu godkjent // Merkasol antirust utført // Utført stor service med alle filter // Egr delete utført // Optimert til 170 hk // Bilen er meget pen og i god stand // Fra 116hk til 170? Jeg har ikke stor peiling, men høres ut som det er bittelitt mer en bare "chipping". Økt turbotrykk feks. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Spilleren kan byttes ut relativt enkelt med en DIN-adapter. Dobbel-DIN er også mulig med litt saging i dashbordet. Problemer: Oljelekkasjer (som vanlig på BMW) og N47-motoren er dessverre kjent for å ha dårlig registerkjede. De spiser stabilisatorstag og endeledd. Heldigvis er disse relativt billige og enkle å bytte. Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Fra 116hk til 170? Jeg har ikke stor peiling, men høres ut som det er bittelitt mer en bare "chipping". Økt turbotrykk feks. Ja, synes sjølv det var voldsomt. Får høyre med dei i morgen kva som er blitt gjort! Står "egr delete utført". Søkte det kjapt opp og det står at det kan gi meir kraft, men veit ikkje om det kan ha noko med det å gjere. Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Spilleren kan byttes ut relativt enkelt med en DIN-adapter. Dobbel-DIN er også mulig med litt saging i dashbordet. Problemer: Oljelekkasjer (som vanlig på BMW) og N47-motoren er dessverre kjent for å ha dårlig registerkjede. De spiser stabilisatorstag og endeledd. Heldigvis er disse relativt billige og enkle å bytte. Sånn her du tenker på blant anna?: https://www.bilstereosenteret.no/products/sph-da230dab Er i hvert fall ein sånn lignende skjerm eg har sett for meg å få satt inn, avhengig av kor mykje sjølve produktet og installering vil koste(verksted eller gjere det sjølv). Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Hei SaintPablo. Velkommen som bruker av forumet. John gir tommel opp: https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/3-series-touring-e91-2005/history/ Generelt anbefales japsebiler som første-bil pga lavere kostnader. Dersom du har god råd og ikke har planer å spare til egen bolig: Go for it! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Jeg har vanlig Pioneer 2-DIN i min E90. Måtte bare sage litt nederst i monteringshullet. Det blir ikke synlig så spiller ingen rolle. Man får også noen spesialtilpassede som sklir rett inn slik som disse: http://www.cinema-shop.no/xtrons-pe9890bpl.html Men som sagt, ikke glem: https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/bmw-s-timing-chain-problem-comes-back-to-haunt-carmaker-1.2869493 Endret 10. oktober 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Ja, synes sjølv det var voldsomt. Får høyre med dei i morgen kva som er blitt gjort! Står "egr delete utført". Søkte det kjapt opp og det står at det kan gi meir kraft, men veit ikkje om det kan ha noko med det å gjere. Jeg har en Mondeo som fikk en feil på egt-ventilen. Den feilmeldingen var bare å slette sa verkstedet. Det er vist en "tullefeil" som gir feil på eu-godkjenning. Jeg slettet den selv med en dings fra Biltema. Mulig det er samme opplegg? Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Hei SaintPablo. Velkommen som bruker av forumet. John gir tommel opp: https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/3-series-touring-e91-2005/history/ Generelt anbefales japsebiler som første-bil pga lavere kostnader. Dersom du har god råd og ikke har planer å spare til egen bolig: Go for it! Hei og takk! Foreldra mine som betaler heldigvis. Om me har så altfor god råd er ein anna sak. Har allerede begynt å spare til bolig så er i rute der. Synes bilen er heilt perfekt i mine auge. Skulle gjerne hatt automat, men fint å lære seg manuell skikkelig når ein først er i gang. Einaste er vel at BMW kan være ganske dyrt å reparere? Endret 10. oktober 2018 av SaintPablo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Husk å be spesifikt om garanti på at registerkjedet ikke kommer til å ryke, eller at du får reparert det gratis hvis det gjør det. Reparasjon etter registerhavari kan fort komme opp i over 100.000kr. Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Jeg har vanlig Pioneer 2-DIN i min E90. Måtte bare sage litt nederst i monteringshullet. Det blir ikke synlig så spiller ingen rolle. Man får også noen spesialtilpassede som sklir rett inn slik som disse: http://www.cinema-shop.no/xtrons-pe9890bpl.html Men som sagt, ikke glem: https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/bmw-s-timing-chain-problem-comes-back-to-haunt-carmaker-1.2869493 Takker! Muligens eg berre beholder stereoen som den er, men i tilfelle, er det å montere ein ny stereo noko ein kan gjere sjølv? Spesielt den som er spesialtilpassa? Edit: Skal hugse på det om registerkjedet. Takker! Endret 10. oktober 2018 av SaintPablo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Den siste jeg linka til skal i teorien være plug'n play. Følger med overganger og adaptere og alt du trenger. Eneste er vel at du må ha et sted å hente 12V fra. Da må du muligens koble deg inn på sikringsboksen bak hanskerommet. Er det jeg gjorde på min. Endret 10. oktober 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
kvatne Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Første post i denne tråden på bimmers.no er god lesning om BMW sine diesel motorer. Der finner du ut at EGR delete også. Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Første post i denne tråden på bimmers.no er god lesning om BMW sine diesel motorer. Der finner du ut at EGR delete også. Takker:) Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Jeg har en Mondeo som fikk en feil på egt-ventilen. Den feilmeldingen var bare å slette sa verkstedet. Det er vist en "tullefeil" som gir feil på eu-godkjenning. Jeg slettet den selv med en dings fra Biltema. Mulig det er samme opplegg? Kan minne om at bilen min var Bensin. Er vist noe annet om det er Diesel Lenke til kommentar
SaintPablo Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Kan minne om at bilen min var Bensin. Er vist noe annet om det er Diesel Ah, okei! Skal høyre med forhandleren:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå