Gå til innhold

TEST: Forvandler nettbrettet til en ekstra skjerm [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Microsoft Surface har mulighet for flere skjermer, men når man har en laptop og nettbrett i et og samme enhet, så tyder det at man er på farten. Å skulle drasse en ekstra skjerm med seg uten noen gevinst, virker håpløst.

Tar man derimot inn på hotell, så kan man bruke tv'en på rommet som ekstra skjerm og man trenger bare ta med seg Mini DisplayPort til HDMI adapteren og den tar mye mindre plass enn en ekstra skjerm.

Lenke til kommentar

Men denne tråden handler jo om muligheten til å bruke et nettbrett som ekstra skjerm.

Om man ønsker å bruke en TV eller ett nettbrett som ekstra skjerm, det blir jo en annen diskusjon.

En av grunnene til at jeg form min del synes at problemstillingen er interessant det er at jeg har flere Intel NUC mini PC'er. Det hadde vært veldig bra om man kunne ta med seg NUC på tur og så bruke et Android nettbrett som skjerm. (Litt annerledes enn artikkelens tema, men det ligner.)

Når det gjelder MS Surface så har jeg da testet den, men for min del så falt den ikke i smak. Grunn: For liten og ikke mulighet for å skifte ut ram og/eller ssd og sannsynligvis ikke godt egnet til andre operativsystemer enn Windows 10.

Det mangler fortsatt svar på det som artikkelen handler om, hvordan man bruker et nettbrett som monitor no 2. (Jeg pleier normalt å dra på tur med en laptop og ett nettbrett, og det å bruke nettbrettet som monitor no 2, det hadde også vært absolutt interessant.)

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Men denne tråden handler jo om muligheten til å bruke et nettbrett som ekstra skjerm.

Om man ønsker å bruke en TV eller ett nettbrett som ekstra skjerm, det blir jo en annen diskusjon.

En av grunnene til at jeg form min del synes at problemstillingen er interessant det er at jeg har flere Intel NUC mini PC'er. Det hadde vært veldig bra om man kunne ta med seg NUC på tur og så bruke et Android nettbrett som skjerm. (Litt annerledes enn artikkelens tema, men det ligner.)

Når det gjelder MS Surface så har jeg da testet den, men for min del så falt den ikke i smak. Grunn: For liten og ikke mulighet for å skifte ut ram og/eller ssd og sannsynligvis ikke godt egnet til andre operativsystemer enn Windows 10.

Det mangler fortsatt svar på det som artikkelen handler om, hvordan man bruker et nettbrett som monitor no 2. (Jeg pleier normalt å dra på tur med en laptop og ett nettbrett, og det å bruke nettbrettet som monitor no 2, det hadde også vært absolutt interessant.)

Du får spandere på deg et abonnement, så finner du vel ut av det.

Surface Pro fungerer flott med andre operativsystem også, men hvorfor i all verden skifte ut verdens desidert beste operativsystem....

Lenke til kommentar

Du får spandere på deg et abonnement, så finner du vel ut av det.

Surface Pro fungerer flott med andre operativsystem også, men hvorfor i all verden skifte ut verdens desidert beste operativsystem....

Nå skal iPad pro være mye bedre enn Surface Pro, og den kan også fungere som ekstra skjerm til min PC ved hjelp denne løsningen:

https://android.gadgethacks.com/how-to/use-your-android-device-as-second-monitor-for-your-windows-pc-0175646/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...