Gå til innhold

Vil dette oppsettet fungere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok valgt minimum PC3700 ram til det oppsettet.

Du trenger en vanlig ATX kasse, som selges overalt. En 360W strømforsyning vil nok holde(dette følger med i de fleste kabinett kjøpt hos www.komplett.no).

Du trenger vell strengt tatt ikke fler vifter, men for og få gjennomstrømning i kabinettet ditt ville kansje ei vifte bak(ut) og ei forran(inn) være en god ide?

Lykke til!

Lenke til kommentar

takk for svarene :)

men en annen ting jeg lurte på, hva er det som er forskjellen på pc3200 og pc3700 siden du sier 3700 burde være minimum? Trodde det var MHZ på rammen som telte jeg, 333 eller 400+

Og Deuce eller andre:) Hva gjør at Geil GD pc 3700 2*512mb er verdt 1000 kroner mer enn øvrige ram liksom? Jeg har aldri skjønt meg særlig på ram fronten så en oppklaring hadde vært fint.. :) starter å lese ram guiden til hardware.no nå forresten :D

Lenke til kommentar

Om arna ikke har tenkt til å overklokke så holder PC3200 (=200MHz = DDR400). Men om arna skal overklokke så er det kjekt med litt raskere brikker. Det er best å overklokke ram og CPU synkront. Altså prosentvis like mye. Hvis den 3GHz'en overklokkes til f.eks 3,4GHz så vil ramen gå på 227 MHz. (DDR453 = PC3627) Dermed er det greit å ha brikker som tåler litt høyere hastighet. F.eks de nevnte PC3700-brikkene (=233MHz = DDR466)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...