MariusJS Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Funksjonen kom i en oppdatering av appen Google. Har du installert den? Kanskje Samsung struper den til fordel for sin Bixby?Har fått oppdateringen nå, litt endring av UI og mange flere språk. Litt skuffet over at basic ting som "Skru av lysene" ikke fungerer... Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Og der fikk min home mini, norsk tale. Jeg bruker samsung s8 Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 er det ikke lettere å bruke telefonen hvis man bare skal snakke med den..? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Og der fikk min home mini, norsk tale. Jeg bruker samsung s8 S8 virker å slite litt med assistenten. Mistenkes at det har noe med bixby funksjonen å gjøre. Den slutter rett og slett å lytte. Sliter med det samme selv no om dagen. Håper på en løsning den 24 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 er det ikke lettere å bruke telefonen hvis man bare skal snakke med den..? Det kan man selvsagt gjøre, men for mange vil det fortone seg omtrent slik: Ta opp mobilen fra hvor den enn befinner seg Skru på mobil (fort gjort med fingeravtrykk/ansiktsgjenkjening Gi kommando: "Hey Google, do your thing!" Ikke så verst, men her er tilsvarende med Google Home: Gi kommando: "Hey Google, do your thing!"Hvis man er veldig nervøs for at Google avlytter kan man også skru av mikrofon med en fysisk bryter når man ikke bruker den. 1 Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Og der fikk min home mini, norsk tale. Jeg bruker samsung s8S8 virker å slite litt med assistenten.Mistenkes at det har noe med bixby funksjonen å gjøre. Den slutter rett og slett å lytte. Sliter med det samme selv no om dagen. Håper på en løsning den 24 Ikke merket noe til det problemet. Bixby er deaktivert attpåtil. Men bruker sjelden assistenten på mobilen uansett. Bruker home mini stort sett hele tiden. Og android auto når jeg kjører.. På norsk vel og merke Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Det kan man selvsagt gjøre, men for mange vil det fortone seg omtrent slik: Ta opp mobilen fra hvor den enn befinner seg Skru på mobil (fort gjort med fingeravtrykk/ansiktsgjenkjening Gi kommando: "Hey Google, do your thing!" Ikke så verst, men her er tilsvarende med Google Home: Gi kommando: "Hey Google, do your thing!"Hvis man er veldig nervøs for at Google avlytter kan man også skru av mikrofon med en fysisk bryter når man ikke bruker den. Eller man kan få den feite rævva opp av sofan og slå av lyset med fingen, som normale folk! Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Eller man kan få den feite rævva opp av sofan og slå av lyset med fingen, som normale folk! Hehe, regner med du fortsatt bruker steinalderverktøy. Noe annet ville jo bare vært latskap! 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Eller man kan få den feite rævva opp av sofan og slå av lyset med fingen, som normale folk! Selvsagt. Men det var ikke det jeg svarte på. Jeg svarte på: "er det ikke lettere å bruke telefonen hvis man bare skal snakke med den..?" Argumenter som kan kokes ned til "jeg er redd for forandring" blir forøvrig litt tynne. For å utvikle oss, må vi være villige til å prøve nye ting. Det som ikke fungerer blir fort gått vekk i fra. Det er lite som tyder på at smarte hjem er et blindspor, men det er fortsatt i en veldig tidlig fase. For egen del ser jeg ikke etter løsninger som nødvendigvis skal erstatte noe, men heller supplere. Man kan fint ha styring via stemme, mobil og en god gammeldags bryter om man ønsker det. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hadde vært fint om den kunne styre en IR blaster elns, sånn at man kunne bruker den med "dumme" bokser og. Støtte for Harmony (Hub-baserte produkter) kommer, for de som har det Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Jeg kjøpte en Home Mini for å erstatte en Echo Dot, men pinadø ble jeg skuffet. Echo Dot'en har mye bedre lyd, med tydeligere stemme. Ingen skurring eller slikt i Home Mini, men mindre diskant og øvre mellomtone. Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hadde vært fint om den kunne styre en IR blaster elns, sånn at man kunne bruker den med "dumme" bokser og.Støtte for Harmony (Hub-baserte produkter) kommer, for de som har det Jeg konfigurerte dette i går, og det virker. Og kommandoene går direkte i stedet for å måtte si "Tell Harmony to" foran hver kommando som jeg måtte på Echo Dot. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Nice! Hva heter tjenesten? Logi? Edit: Neimen se der, der var jo Harmony i lista. Fett. Da kan jeg be den skru på TV i stua. Nor høyttaleren i Sonos Beam blir med på leken blir det bra! Endret 17. oktober 2018 av 1Dr.E Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Jeg konfigurerte dette i går, og det virker. Og kommandoene går direkte i stedet for å måtte si "Tell Harmony to" foran hver kommando som jeg måtte på Echo Dot. Ja, det dukket vel opp omtrent samtidig som jeg skrev posten. Funker hos meg og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg