Gå til innhold

Hjemmestudio og bakgrunnsstøy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe noe utstyr for å kunne spille inn sanger på PCen, dvs. keyboard og vokal. Problemet er at det alltid er mange lyder i bakgrunnen. Folk som snakker, og her i Bergen er det nesten alltid vind og regn. Men det som lager mest støy er trafikken. Det kjører nesten alltid en eller annen bil forbi, og det høres godt inn. Og til og med PCen bråker. Vifta høres godt når den går, og det går også an å høre når den bruker harddisken. 

Så jeg lurer på hva man kan gjøre med sånn bakgrunnstøy. Går det an å fjerne det på en måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.gear4music.no/no/Opptak-og-datamaskiner/AcouFoam-30-cm-Akustikkplater-fra-Gear4music-4-pakk/2855?origin=product-ads&gclid=EAIaIQobChMI46X0ztv73QIVzOeaCh3fVAyYEAQYAiABEgKBJfD_BwE

Foam, eller skum, av denne typen brukes mye. En billig og enkel løsning for å fjerne mye støy. Dette hindrer i all hovedsak at lyden spretter rundt om kring i rommet, men det isolerer også noe støy som kommer utenfra. Les litt rundt på reviews på hva som passer deg best i forhold til pris osv. Materialene de bruker varierer mye. Ellers finnes det mikrofoner som ikke har så stor rekkevidde, men da snakker man ganske stive priser.

Man kan selvsagt kjøpe spesielle vinduer som fjerner støy og spesialvegger, men det er veldig kostbart og jeg regner med at det sannsynligvis ikke veldig aktuelt.

Endret av PHCTF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...