U1ven Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Vurderer både 2:1, men også 5:1 Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Det er vel fryktelig subjektivt. Men til spill anbefaler jeg 2:1. Ofte mye krøll med software på 5:1. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Skulle vel være plass til et par tusen i det minste... Men av høyttalere, kanskje en Creative Katana lydplanke, eller et par gode aktive minimonitorer? Er det litt vanskelig å si uten å vite høyde/bredde/dybde du har å gå på. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Skulle vel være plass til et par tusen i det minste... Men av høyttalere, kanskje en Creative Katana lydplanke, eller et par gode aktive minimonitorer? Er det litt vanskelig å si uten å vite høyde/bredde/dybde du har å gå på. Jeg har vurdert lydplanke, men vil jeg ikke bli sittende for tett på den? Fra fjes til planke er det ca 50-60 cm og ~30 grader. Rommet ellers er rektanglet på ~15m2 (3*5 hvor pult er på langside i hjørne). Hvilke minimonitorer ville du anbefalt? @PHCTF Noen forslag? Utifra brukeranmeldelser har jeg vurdert Z623, men de ser jo ganske stygge ut. Endret 11. oktober 2018 av U1ven Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Hva savner du på de du har? Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Hva savner du på de du har? Ingenting spesielt, men en av høyttalerne har dessverre begynt å gi seg etter 7 år. Ujevn balanse/volum. Endret 12. oktober 2018 av U1ven Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Da er det gjerne greit med en nyere modell av samme som du har. Om du vil beholde et slankt og enkelt utseende. Ellers er det greit å anbefale studiomonitorer, så slipper du ekstra forsterker osv. Se på JBL LSR 305 f.eks. Eller Focal Alpha/Shape. Detaljert, men samtidig meget behagelig lyd. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Creative Katana planken er nok laget for nærfeltsbruk så det burde gå greit, men enig i at vanlige TV planker vil kunne være utfordrende. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Personlig bruker jeg disse på pc'n: https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/aktivepc-hoyttalere/dali-zensor-1-ax-tradlos-hoyttaler-med-bluetooth/ Muligens litt store. Disse er noe mindre og rimeligere, men burde være et godt alternativ: https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/aktivepc-hoyttalere/argon-audio-alto-4-active-tradlos-hoyttaler-med-bluetooth/ Begge har gode muligheter for tilbkobling, samt mulighet for å skaffe sub I etterkant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå