Nagel Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg tenkte å la min eldste datter (snart fem år) få prøve litt spill utover det som finnes på en iPad. Hun er ganske tålmodig og rolig av seg for alderen. Noen som har tanker om hva som kan fungere? Jeg er åpen for forslag på både PC og konsoll. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg tipper settlers-serien er en bra starter. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Kommer sterkt ann på hva slags spill hun liker, og hvor flink hun er til å spille. Legospillene kan nok være morsomme, hvis de er basert på en franchise hun liker. The Sims er også populært, og så vidt jeg vet er det på norsk på PC. Antar det i så fall vil gjøre det lettere å spille for henne. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Crash Bandicoot var det både jeg og lillebroren min spilte mest av i barndommen, det er jo en fantastisk platformer serie. En nyoppusset versjon av de første 3 spillene er tilgjengelig på både pc og ps4. Når hun er ferdig med det, så blir jo også de 3 første Spyro The Dragon spillene gitt ut om ikke altfor lenge, det kan også anbefales. Fantastiske spill, som det faktisk hender jeg spiller en gang iblant selv nå som jeg er mye eldre. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Spyro er knall. Men vær obs på at selv om det heter "trilogy" får du kun det første spillet med på disken. De to andre må lastes ned. Kode følger selvsagt med, men likevel. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Rayman Legends på Xbox One. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Vil varmt anbefale Chuchel. Kanskje det beste barnespillet jeg noensinne har spilt. Ingen tekst eller tale, masse situasjonskomikk. Enkle, men allikevel ikke neddummede gåter. Mye bedre enn de andre alternativene i tråden. (Som strengt tatt ikke er spill for en 5-åring i det hele tatt) Finnes både på Steam og GOG. https://www.youtube.com/watch?v=OMGWsjjCTpE De fleste andre bra barnespill bør man kunne litt engelsk for å få noen glede ut av. Om man har litt interesse for å løse puslespill, så kan jo spill som The Incredible Machine (selges på GOG) eller Contraption Maker (på Steam) være gøy. Krever ingen raske reflekser, og de letteste gåtene er enkle nok. Dessuten kan du/dere lage deres egne oppgaver. https://www.youtube.com/watch?v=Q31YlQd3OIM Endret 10. oktober 2018 av radiohodet Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Toki Tori 1 og 2,plattformspill med oppgaveløsning. Finnes bla. på SteamThe Incredible Machine er også å anbefale. Er å finne på GOG Endret 10. oktober 2018 av Malmern Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Trials Fusion Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Rayman Legends på Xbox One. Hvorfor på xbox one? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Prøv litt forskjellig og sjå kva som ev. ho likar best. Enkle platformspel og "puzzle"-spel er kanskje ein grei plass å starte. Kor vanskeleg er litt individuelt. Eg har sett femåringar som ikkje har sjanse til å koma noko vei i td. Crash Bandicoot. Det kan vere lurare å sjå etter spel mynta mot den aldersgruppa. Gjerne noko som ikkje baserer seg på refleksar og raske rørsler, samt ikkje er for straffande om ein feiler. The Incredible Machine er veldig moro, men igjen spørs det kor godt ho tar det. Ungar lærer fort og ser system, men TIM kan òg vere litt for komplisert. 1 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hvorfor på xbox one? Hvorfor ikke? Kontrolleren sitter som et skudd i hendene på kidsa. Snakker av egen erfaring. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Tusen takk for mange gode forslag. Skal prøve litt forskjellig og se hva som fungerer best. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Usikker på om det er litt for avansert for en 4-5-åring, men jeg har bekjente som har kost seg veldig med LittleBigPlanet sammen med barn i tidlig skolealder. Både det og rayman-spillene kan spilles samtidig av to stk. 1 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Min datter på 4 år, klarer å spille litt super mario nå, på nintendo classic. Jeg anbefaller på det sterkeste nintendo og super nintendo spill for barn i den alderen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå